Toon posts:

TFT of toch 'n joekel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben de poster van het inmiddels ellenlange "amd xp in combinatie met photoshop" topic...
ik heb nog een aanvullende vraag:
kun je voor beeldbewerking toch nog steeds beter een traditionele monitor gebruiken (zo ja; goeie tips voor 'n 19" die uitermate geschikt is voor beeldbewerking?)
of is de tft inmiddels goed genoeg voor beeldbewerking (heb 'n lite-on tft gc150ata op het oog=>iemand ervaring mee?)

Verwijderd

Ben zelf CAD tekenaar hierbij is monitor kwaliteit ook erg belangrijk. Neem de beste conventionele monitor. Hier kan nog steeds geen TFT aan tippen. Ik heb zelf thuis een Philips Brilliance (19"). Op mijn werk een Compaq (22"). Mijn voorkeur gaat uit naar de Philips (ook in 21" verkrijgbaar).

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst naar -> [forum=8] :).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een TFTje is op zich wel geil, maar voor diehard grafisch werk zou ik toch gaan voor een CRT monitor.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

het is even afwegen hoevaak je er grafisch mee aan het werk bent, want verder is TFT geweldig.

Ik weet niet of je ter vervanging een monitor zoekt, maar anders zou je een TFT kunnen kopen en je oude schermpie ernaast met een extra videokaart erbij. Dan kan je op je TFT alle tooltjes zetten en da kan je op je CRT tekenen. En verder kun je natuurlijk internetten etc, op het TFT-scherm :)

/dev/null

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:36

BramT

Rule #1

Iemand hier trouwens met een CTX?

Heb zelf een CTX PR711.... dingen zijn flatscreen, trinitron en de hele rimram erop en eraan...

Heb nog NERGENS (ook niet in een PC shop) een scherm gezien met zo'n scherp en helder beeld... jammer dat m'n vorige CTX na 12 1/2 maand (net buiten garantie) helemaal groen is geworden.. :(

verder... prima buisje!

toch??

of ben je hier meteen een nitwit als je over CTX begint? ;)

edit:

sorry... nut van deze post:
kijk ook 's naar een CTX... WEL uit de PR-series natuurlijk ;)
ze zijn IMHO zeker de moeite waard!

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

• tvdleur
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Op vrijdag 04 januari 2002 00:10 schreef linus-1 het volgende:
Ben zelf CAD tekenaar hierbij is monitor kwaliteit ook erg belangrijk. Neem de beste conventionele monitor. Hier kan nog steeds geen TFT aan tippen. Ik heb zelf thuis een Philips Brilliance (19"). Op mijn werk een Compaq (22"). Mijn voorkeur gaat uit naar de Philips (ook in 21" verkrijgbaar).
Dit kan ik onderbouwen. Ik heb gewerkt bij Oranjewoud (ingenieursbedrijf) en hier maakten ze voor autocad en dergelijke programma's uitsluitend gebruik van twinview 21" Philips Brilliance monitoren. Superscherp! TFT moet nog wel een eindje verder zijn voordat deze monitoren dat overtreffen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
De paar professionele beeldbewerkers (PS, webdesign etc.) die ik ken prefereren allemaal een goede grote conventionele buis boven een TFT; vinden ze o.a. kleurechter. Daarnaast is veel desktop realestate een stuk betaalbaarder als je een CRT neemt, een 1600*1200 capable TFT loopt erg in de papieren.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Wat ik wel opmerkelijk vindt is dat als ik graphics maak met deze iiyama 19", ik de foutjes er pas echt allemaal uithaal op mijn laptop (dan zie ik bv lichtere vlekken in het zwarte gedeelte die door de compressie software wordt gemaakt). Andersom, als ik op mijn lappie klaar ben met de graphics ziet die er altijd perfect uit op mijn Iiyama. Dus met een TFTtje haal je misschien meer fouten eruit die je niet opvallen bij een CRTtje.

MechWarrior || Monsters Game

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op vrijdag 04 januari 2002 10:44 schreef GambitRS het volgende:
Wat ik wel opmerkelijk vindt is dat als ik graphics maak met deze iiyama 19", ik de foutjes er pas echt allemaal uithaal op mijn laptop (dan zie ik bv lichtere vlekken in het zwarte gedeelte die door de compressie software wordt gemaakt). Andersom, als ik op mijn lappie klaar ben met de graphics ziet die er altijd perfect uit op mijn Iiyama. Dus met een TFTtje haal je misschien meer fouten eruit die je niet opvallen bij een CRTtje.
Niet helemaal waar.
Zet een Sony of Eizo naast die iiyama en je zult zien dat die iiyama een stuk mindere kwaliteit heeft (maar ook maar de helft kost)
zelf heb ik ook een iiyama, maar zet ik deze naast een Sony oid, dan zie ik wel dat de kwaliteit stukken minder is.

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 00:10 schreef linus-1 het volgende:
Nog een cad tekenaar in de house :)
ik heb zelf op m'n werk een 22' iiyama voor het tekenwerk.

De TFT monitoren kunnen hier inderdaad (nog) niet tegen op

• silitek
  • Laatst online: 14-08 19:55

silitek

Tubes Only

tja..cad tekenen daar heb ik geen kaas van gegeten..maar ben toch wel zeer tevreden over m'n TFT..zal ook nooit meer terug willen naar ctx.....kwas eerst huiverig over ghosting en dergelijke..maar met de nieuwste TFT schermen is dat allemaal achterhaald....neem wel een klasse 1 of 2....i.v.m...dode pixsels...

Tubes....It's what make music music!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 11:12
ik heb hier een 21" HP 4033A flatscreen monitor staan, en heb een tijdje een 17" tft monitor gehad, mijn voorkeur gaat toch uiit naar de 21" als je op een normale afstand van je mon zit, vind ik het niet zoveel uitmaken in beeldkwaliteit, maar de hp is door zijn grootte fijner om mee te werken.

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 13:36 schreef silitek het volgende:
tja..cad tekenen daar heb ik geen kaas van gegeten..maar ben toch wel zeer tevreden over m'n TFT..zal ook nooit meer terug willen naar ctx.....kwas eerst huiverig over ghosting en dergelijke..maar met de nieuwste TFT schermen is dat allemaal achterhaald....neem wel een klasse 1 of 2....i.v.m...dode pixsels...
Tja, het is net wat je toepassings gebied is. Puur naar de afmetingen gekeken heeft een TFT natuurlijk WEL mijn voorkeur. 't zal nog even duren voor de prijs en kwaliteit in de buurt van een conventionele monitor komt.
Pagina: 1