Asus A7v266-e met geluid klote??

Pagina: 1
Acties:

• Rudy_X
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2013
Ik kan voor euro 199 zo'n mobo kopen, alleen deze heeft onboard een geluidskaart. Een mobo zonder die geluidskaart kost euro 211.

Vraag 1:geeft die onboard geluidskaart problemen, als ik straks mijn Creative Audigy player erin stop?

Vraag 2:Is zo'n mobo zonder onboard geluidskaart kwa performance beter???

Alvast bedankt voor jullie reakties

Pc: Geen :(

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Onboard sound geeft met performance geen problemen hoor. :)

Ik heb er gewoon een Hercules Gametheater XP inzitten die geeft geen problemen. Je kunt namelijk de onboard sound uit zetten in de bios :)

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
je krijgt geen problemen met je audigy als je de onboard sound uitschakeld in de bios

het geluid van de onboard geluidskaart is veelal slechter en heeft ook geen hardware acceleratie

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Rudy_X
Oke. dan is mijn keuze natuurlijk simpel. Ik pak de mobo van euro 199 met onboard geluidskaart.

Nu rijst er net nog een vraag teboven.

Kun je die onboard geluidskaart gebruiken als een soort 2e geluidskaart naast mijn audigy??

Ik heb "Cakewalk pro audio 9" en daar heb ik een midi-nummer in staan gecombineerd met wave-bestanden. Kan ik die dan totaal intern capturen naar een wave-bestand als ik die onboard geluidskaart als 2e kaart heb? Want dat zal handig zijn.... of is dat onmogelijk??

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:25
Op vrijdag 04 januari 2002 09:00 schreef Rudy_X het volgende:
Oke. dan is mijn keuze natuurlijk simpel. Ik pak de mobo van euro 199 met onboard geluidskaart.

Nu rijst er net nog een vraag teboven.

Kun je die onboard geluidskaart gebruiken als een soort 2e geluidskaart naast mijn audigy??

Ik heb "Cakewalk pro audio 9" en daar heb ik een midi-nummer in staan gecombineerd met wave-bestanden. Kan ik die dan totaal intern capturen naar een wave-bestand als ik die onboard geluidskaart als 2e kaart heb? Want dat zal handig zijn.... of is dat onmogelijk??
Probeer 't zou ik zeggen :)

• Rudy_X
Was te snel :)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mijn extra erin laten zetten SB PCI 128, omdat onboard geluid zo brak zou zijn, kraakt als de neten :( Ik gebruik nu gewoon lekker m'n onboard...

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Als je WinXP draait moet je even nieuwe drivers downloaden voor je SB 128. Ik heb die van Gateway gedownload en die werken perfect.
De drivers van creative zelf zijn brak, nadat ik die van gateway had gedownload had ik geen problemen.
Dit werkte op mijn oude computer die geen via chipset had, dus ik weet niet of het werkt.
Pagina: 1