Toon posts:

beetje goeie speakers?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.677 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.wharfedale.co.uk/val500.gif
Valdus 500, 200w (350w PMPO) 93 dB 8 ohms 2 x 200mm Bass 200mm Mid 28mm Dome Tweeter 1080 x 250 x 290mm

is dit wat? gewoon voor thuis gebruik, alternative rock/dance/trance/techno muziek
(nl. ergens gezien voor weinig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 21:45

SiGNe

Ook hoi!

Iets meer spec's zou wel handig zijn.
Ik kan niet aan de grootte van de speaker zien of ze goed klinken.
Op het eerste oog zien ze er grappig uit, maar ik denk niet dat er zo'n goed geluid in zal zitten:
De kast is te klein voor 2 bass speakers waardoor je waarschijnlijk een kastgeluid krijgt.
Sowieso 2 Bass speakers voor 1 midrange...ik denk dat de bass de midrange gaat overheersen (2x midrange + 1x bass zou denk ik beter zijn).
Zijn de 2 bass speakers allebij actief?
Vaak is het namelijk zo dat 1 speaker actief is en de andere passief (de luchtdruk van de actieve speaker laat de passieve bewegen)
3 wegspeakers voor onder de ƒ500,- per stuk is weinig...veel te weinig.
Een goede 3-weg speaker zit boven de ƒ500,- per stuk.
Je kan dan beter een 2-weg speaker nemen voor hetzelfde bedrag.
Maar dit is mijn mening.
Je kan het beste even langs de winkel gaan en luisteren.
Neem je eigen CD's mee en ga gerust een halve dag in die winkel zitten, dan weet je tenminste wat je koopt en baal je er over een half jaar niet van dat je een miskoop hebt gedaan.
Let trouwens ook niet teveel op het uiterlijk van speakers.
Ok, het is mooi meegenomen als ze er ook nog vet uitzien, maar klank is véél belangrijker.

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm ja, maar 't blijft Wharfedale... en dat is toch over 't algemeen wel goed spul.... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Wharfedale is over het algemeen wel goed spul ja, maar past het ook bij jouw klanksmaak?
Luisteren blijft het belangrijkste.

Ik heb zelf Infinity's (SM 152)
Voorganger van deze joekels:
Afbeeldingslocatie: http://www.infinitysystems.com/homeaudio/products/images/large/sm255.jpg
spec's
Afbeeldingslocatie: http://signe.dhs.org/speaker.jpg
ik weet het, klote kwaliteit foto, maar het laat goed zien hoe groot ze zijn >:)

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mja, infinity, da's lomp duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Officieel waren ze ƒ2000,- per suk maar dat vond iedereen kennelijk te duus dus zijn ze afgeprijsd naar ƒ1000,- P.St.
Ook dat vond men kennelijk te duur en toen stonden ze dus bij Staffhorst (utrecht) in de voordeelkelder voor slechts ƒ500,- P.st. >:)
Ik wilde die dag eigenlijk een CD speler kopen maar ik was meteen verliefd O+

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eh... wanneer je nog een keer zoiets tegenkomt... laat 't me METEEN weten :)

nee, die valdus 500's heeft iemand gezien voor 233piek/stuk bij de makro (een of andere actie)... ik ff nagezocht op internet... bijna overal zo'n $400 -- dus 800piek?!?! heel vaag... maar ik ga dus ff bij de makro kijken... wie weet... (ken nl. iemand met 2 van die speakers, en die is er erg tevreden mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Jammer dat je bij de makro niet kan luisteren :(
Ik zou naar een audiozaak gaan waar ze die speakers hebben en dan na het luisteren zeggen dat ik er over na zal denken.
Of even bij die vriend langsgaan.
Prijzen van de makro zijn over het algemeen zonder BTW, dus er komt denk ik nog 17,5% bij.
Dan zouden ze dus 262,- kosten.
Het prijsverschil is wel erg groot, weet je zeker dat ze op die sites waar je gekeken hebt ook per stuk worden verkocht?

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vrijwel zeker ja.... en die btw betaal ik toch niet, regel wel wat via de zaak van m'n pa.... :) maareh! bedankt signe :) ik ga es slapen... mzzl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

ik ga zo ook maar eens...downloaden bij homestead begint traag te worden..de amerikanen zijn zeker net wakker ofzo.
truste enneh...graag gedaan.

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

De kans dat een bassspeaker een middenspeaker gaat overheersen is nogal klein. Het menselijk oor is niet zo gevoelig voor lage tonen, des te meer voor het middengebied, waar spraak zit. Dat komt door de vorm van het slakkehuis in ons oor. Dat de kast te klein is voor twee basspeakers is ook een beetje uit de lucht gegrepen, dat is totaal afhankelijk van de specs van die basspeakers.
Wel lellen van speakers bij SiGNe, zie ik. Dat doe ik 'm geloof ik niet na met 40x40x100 cm met dikke 38 cm erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Ik zei toch dat de bassen kunnen overheersen >:)
Maar ze gaan dan ook tot 30Hz.
Voor de muziek die ik draai zijn ze perfect, het is alleen balen dan m'n linkertweeter is opgeblazen (ondanks dubbele electronische beveiliging (in speaker en versterker)
Nieuwe tweeter kost slechts ƒ450,- (voor een zo'n ding!!!!)
Ik moet alleen uitkijken dat ik m'n speakers niet te hard open zet....ik heb al een keer de onderbuuv van de onderbuuv op m'n stoep gehad >:)

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je kijkt op onderstaande link dan kun je daar de meningen lezen over deze speaker
van mensen die hem hebben beluisterd. http://www.audioreview.com/reviews/Speaker/product_8618.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien de review denk ik dat deze speakers prima geschikt zijn voor de muziek die jij wilt draaien. Wil je klassieke / rustige muziek draaien dan zou ik voor een ander merk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cool! bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

M@tlok, bedankt voor de link.

mijn speakers: http://www.audioreview.com/reviews/Speaker/product_7398.shtml
Kewl: 103dB >:)

ik ben dus niet de enige die ze goed vind :)

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:06

HenkS

Da_king alias HenkS

He,

Ik heb sinds kort vette b&w speakers voor fl 500,- per stuk, en ben er echt heel happy mee. Zeker aan te raden.

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dm602 s2 toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je goedkoop een paar leuke speakers wilt hebben zou ik gewoon wachten op een aanbieding ofzo.
Ik heb zo ook Pioneer 3weg speakers aan de haak geslagen voor een spotprijs van 140 piek per stuk en dat terwijl advies prijs gewoon 500 per stuk was.
Tis 140watt continu. CS5070
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer-eur.com/images/cs5070.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-08 15:18
Ziet er leuk uit Paashaas....alleen jammer dat er geen echte tweeter in zit.... Voordeel: alle muziek klinkt al snel 'lekker', maar nooit een echt hifi-geluid. Maar aan de speakers en aanbevelingen in deze thread te zien is dat geen prioriteit dus ik zal niet verder zeiken....

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
Sorry hoor..maar echt dikke snikkel dat dat 140watt continue is..

enig idee hoeveel dat wel niet is ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Die van mij zij 300 Watt continu met een piek van 400 watt voor 2 sec.
Versterker is 125Watt continu.

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
watvoor versterker heb je, SiGNe? als 't kan graag linkje naar audioreview.com d'r bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb totaal niets tegen Pioneer, ik vind het een tof merk, maar ze cheaten enorm wat betreft hun specs. Die 140W zal ook wel wat overdreven zijn. Neem bijvoorbeeld de Pioneer VSX-D608...
De specs zeggen dat ie 5x100W versterkt, maar hier hoor je van meerdere mensen dat het eerder een 5x75W receiver is, hij haalt de 100 gewoon niet. Dat is wel een verschil van 5x25! Ik geloof eerder een stuk of 5 verschillende mensen daar dan Pioneer, die hun producten heel graag willen verkopen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:55

uibeltje

Idiotheque

Even iets over Wattjes! 140 Watt is inderdaad zo veel dat zet je echt niet in een kamer van 5x5 vol aan. Overigens is het ook mogelijk om met een versterker van 125 W speakers op te blazen van 300 W, geen enkel probleem. Als de versterker vol aan wordt gezet wordt de vervorming zo groot dat vooral de tweeter er al snel mee ophoudt. Een versterker van 300 W is ook op te blazen met speakers van 100 W, ook vanwege de vervorming, dan kan de versterker het gewoon niet aan en ontstaat er vervorming waar speakers weer heel slecht tegen kunnen.
Om mog even terug te komen op het onderwerp, ik zou zeker goed luisteren naar die Wharfedale's. Sommige mensen vinden ze super klinken weer anderen vinden ze niks, kwestie van smaak. En eerlijk gezegd heb ik ze nog nooit gehoord. Het prijsverschil bij de Makro vind ik wel erg groot, is het geen overjarig model toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

IK HEB GENOEG AAN 140 PMO SPEAKERS ( HARDER HOEFT NIET , IK KAN NU DE BUURT AL WAKKER HOUDEN S'NACHTS)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Watt's zeggen helemaal nada nakkes njet niets!!!!

Het laatste waar je naar moet kijken zijn Watt's.
Bij de gerenomeerde merken waar wharfedale zeker bij hoorde(tis wat minder geworden 20 jaar terug was het echt een a merk zoals b&w nu is),hoef je je echt niet druk te maken over vermogen ze kunnen hard zat en zijn niet zo duur ik zou ze zeker ff beluisteren.

Een klasse A versterker van High-end merken zijn vaak niet eens meer dan 25 Watt(Vaak gaat ie dan naar klasse c als er meer wordt gevraagd).
25watt bij een, geen yokotronic, amp is al ruim voldoende voor de gemiddelde kamer.

Greetz Jur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja en het is voor iedereen weer verschillend wat hij of zei "voldoende" vindt.
Over die 140 watt, ik zeg ook alleen maar wat op die website staat en op me speakers.
Ik heb ze zelf aan een Pioneer 2x75 watt front hangen.
De speakers zijn vrij aardig alleen is de bas wat minder daarom heb ik er ook een aparte subwoofer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Wel of geen subwoofer hangt denk ik ook van je smaak af. Ik luister vooral naar rockmuziek en een subwoofer heb ik dus niet nodig. Watts zeggen inderdaad niet veel. Vaak wordt er met Watts gegooid maar dan wordt nooit de impedantie weergegeven, en dan veranderd er nogal wat, met één t :)Altijd luisteren is veel beter! Bovendien zijn goede speakers gezekerd zodat opblazen onmogelijk is.
Enne, Jur, B&W was 20 jaar geleden ook al een A-merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm... binnenkort heb ik misschien ook een nieuwe amp nodig... ik wil d'r dan een met een aan/uit knop, en volume regeling, meer niet.... welke kan ik dan 't beste nemen? (in combinatie met de speakers bovenaan deze posting) mag wel wat kosten, ik wil natuurlijk wel goed spul... maar hoeft ook weer geen top-spul te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Subwoooooofers zuigen zwaaaaar!!

Hier is al een lange topic over geweest niet zolang terug.....

Denk is na over een rotel setje betere prijs/kwaliteit zal je bijna niet vinden.

Greetz Jur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met elke keer dat geblaat van subwoofers zuigen zwaar maak je niemand blij :(

het is SUPER subjectief, respecteer andere mensen hun mening ook 'ns.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
  • Laatst online: 25-08-2024
bijna bovenaan zei signe iets over 1 actieve en 1 'passieve' luidspreker. ik zal niet meteen roepen dat het onzin is want wie weet bestaat het, al heb ik zoiets nog nooit gezien/ervan gehoord.

1 speaker zou dus alleen bewegen door luchtdruk van de actieve? dan voegt dit dus niets aan het geluid toe (in ieder geval geen extra geluidsdruk). die passieve is dan dus ook niet aangesloten??

is er iemand die weet of dit echt bestaat of dat dit onzin is? jag? jur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit bestaat wel degelijk (zelf gezien) en wordt meestal gebruikt om meer bas te krijgen?
Lijkt me best logisch want als de ene de andere weer aandrijft.
Zo heb je theoretisch het dubbele bass vermogen door een enkele aandrijving?
dus met 25watt input kun je in THEORIE dus 50 krijgen?
Denk zelf eigenlijk meer aan 30+ maar ja.

En waarom zuigen subwoofers?
Ik denk toch eerder dat je dat zelf kan bepalen.
Zelf vinnik die dingen rulen en je hebt voor weinig geld veeeel bass.
En een student als ik heeft geen 1000 piek per voor 1 speaker over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-08 15:18
die Valdus 500's zijn trouwens wel een keer goed getest in HiFi-choice: een engels blad, dat behoorlijk kritisch is. Ze waren niet echt hifi, maar wel veel fun en value for money: "offering a large version of events, these rock boxes can move plenty of air, albeit not as subtly as altenatives". Prijs per paar: 300 pond. HiFi-choice nr. 155, juni 1996.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik heb zelf toevallig nog een setje met een passieve woofervan Kef staan.Tis best wel geinig.
Het is een 2 wegsysteem met onder de "hoge" bas/midden speaker een rechthoekige speaker die het echte laag weergeeft en inderdaad er zit geen draadje aan hij wordt "gestuurd " door die andere speaker klinkt trouwens perfect dat setje.

Oke ik zal niet meer zeuren over subwoofers :) Maar als je logisch nadenkt....

Greetz Jur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09 21:14

TB

pompiedom

Welke Kef is dat? De Q60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

De carlton 2

Greetz Jur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Koop gewoon een speakersetje van 2 of 4 boxen en met de rest van het geld ga je uit met je vriendin/vriend-en.

tip:
ik heb hier nog 2 boxen staan joh, spotgoedkoop, topkwalliteit, hoge wattage en vooral goede geluids weergave bij hoge en lage tonen.
voor 245piek per stuk en met z'n tweeen voor 400.

Het zijn de ESCOM 30W speakertjes :)
met tone regeling.
ohja met een tof groen lichtje gaat aan zodra je er stroom op zet :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foei, jij hoort niet thuis in het A/V Forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een geblaat over Watts, als je goede kwaliteit wilt, zit er een ding op en dat is luisteren. Iedereen heeft een persoonlijke smaak en dat bepaald of iets goed is of niet.
Als het alleen maar gaat over "hard-zetten" dan moet je naar de Db's kijken en als alleen dat belangrijk is dan zijn koptelefoons altijd de winnaar, wil je daarbij het ook nog goed voelen dan zullen het toch wel speakers worden.
Een Subwoofer kan een goede aanvulling zijn, zodanig dat je niet hoort dat er een sub aanwezig is. Bij de betere kan je dat perfect afregelen, dus dan kan je dit ook varieren met je smaak en "mood"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie wel dat het verschil in beleving (luidheid) tussen 100 en 1000 watt maar een factor 2 is ? Dus al die onzin over hoeveel watt stelt niet zo veel voor...Bij de meest lullige speakertjes van een PC'tje staat al 200 watt. En dan zit er een netstekkervoedingkie bij van 5x5x5 centimeter wat wel 20 watt aan vermogen kan leveren ! Ra, ra hoe kan dat ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Hoe het kan dat er 200 W op de doos staat en dat er een voedingke in zit die 20 W aan vermogen kan leveren? Is of gelogen of een of andere berekening met impedantie's enzo dat het lijkt alsof het 20 W is.
Als je het over hardheid (geluidsdrukniveau)hebt dan moet je het idd in dB uitdrukken. En 93 dB is 2x zo hard als 90 dB. Oh ja, 140 dB is doof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar je weet inet of die 93 dB Het max-pressure is, of gewoon het rendement. Als het rendement was geweest, dan doet die speaker namenlijk 93dB@1W! Dus bij 2W doettie 96, bij 4W doettie 99, reken maar verder...

En over die comp-speakers: Ik hoorde eens een verhaal over de meting waar dat uit voor kwam. Ze hadden een 1KHz toon genomen, die _ZWAAAAR_ overdrive dat ampje (het waren actieve speakers) inkwam. Toen hebben ze gekeken hoeveel power die amp vroot toen hij die toon naar zijn full-power moest versterken, met een opgeblazen (jah, dat gebeurt dan) speaker eraan :). Zo kan je wel op een paar honder wat komen idd...

Nog iets uibeltje:
Je hebt idd gelijk, een speaker wordt veeeel eerder opgeblazen door vervorming dan door teveel input. Voorbeeld: Een 300WRMS speaker trekt een "schoon" signaal van 450WRMS nog makklijk, maar gaat kapot van een 100WRMS _vervormd_ signaal.

maar:
Een versterker van 300 W is ook op te blazen met speakers van 100 W, ook vanwege de vervorming, dan kan de versterker het gewoon niet aan en ontstaat er vervorming waar speakers weer heel slecht tegen kunnen.
Je kan een amp NIET opblazen door de speakers die eraan hangen. Je kan hoogstens de weerstand te klein maken, zodat de amp te heet wordt. Die amp pompt echt wel zijn 300Wattjes naar die speaker, en of die er kapot aan gaat, kan die amp geen ruk schelen. Het enige wat een versterker ziet is de weerstand op een kanaal. period.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
  • Laatst online: 25-08-2024
die 300 watt is pmpo vermogen, gemeten over een hele korte periode. Door wat condensatortjes kunnen ze in die hele korte periode idd 300 watt leveren. niet dat dat wat zegt over het geluid of hoe hard het echt kan trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyGnarf
  • Laatst online: 25-09 08:06
He Signe:

Mag ik jou vragen wat het voordeel is van 3-weg boven 2-weg? Is het je nog nooit opgevallen dat uit 2-weg speakers bijna altijd een mooier geluid komt dan uit een setje 3-weg?
Moet je maar eens naar een audiospeciaalzaak gaan, en dan 2 practisch dezelfde speakers beluisteren, alleen de ene set 2- en de andere 3-weg.

Sjeemz:

Die speakers zijn best wel aardig, hebben alleen een vrij luide, doordreunende bass. NIET geschikt voor flats dus.
Wat zijn btw de specs voor de tweeters? PolyDome? Softdome? TitaniumDome? Wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet JBL aanschaffen ik heb deze en die geven echt perfect geluid. Ze zijn allebei 500 watt constant en 900 watt piek, maar je hebt ook goedkopere lichtere versies die ook errugg goed zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyGnarf
  • Laatst online: 25-09 08:06
Funksngrooves:

Iedere speaker klinkt voor ieder persoon compleet anders.
Wat jij mooi vind, hoeft een ander niet mooi te vinden. Ik vind JBL zelf maar matig.
Perfect geluid kan alleen de koper zelf over oordelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 17:03
Zeer goede speakers:

Eltax Symphony MK 8.2

kosten 250,- per stuk en zijn absoluut goed, worden gebouwd in Denemarken.

Vriend van me heeft Infinty en heeft spijt als haren op zijn hoofd dat ie ze niet eerder heeft gezien want hij vond ze net zo goed klinken.

Of deze: http://www.sel.sony.com/SEL/consumer/sacd/static/prod-ssm9ed.html

Als je geld over hebt dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SiGNe schreef op donderdag 27 juli 2000 @ 03:06:
Die van mij zij 300 Watt continu met een piek van 400 watt voor 2 sec.
Versterker is 125Watt continu.
Ik heb geleerd dat je versterker minimaal 1.5 keer moet aankunnen wat je speakers aan Watt zijn.
Dus met speakers van 300Watt rms en een versterker van 125Watt werkt dat niet echt.

Probeer een versterker die minimaal 450W lieverd.
Dan hoor je waar je speakers toe in staat zijn.😁

Gr. Hibou

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 20:41

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:59:
[...]

Ik heb geleerd dat je versterker minimaal 1.5 keer moet aankunnen wat je speakers aan Watt zijn.
Dus met speakers van 300Watt rms en een versterker van 125Watt werkt dat niet echt.

Gr. Hibou
Je hebt zojuist gereageerd op een post van 17 jaar oud :+

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:00

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:59:
[...]

Gr. Hibou
Naast dat je een topic van 17 (!) jaar oud kickt (wat volgens mij echt een record is) is het ook nog eens pure nonsens die hier wordt gepost. Sowieso wens ik je succes met een versterker vinden die 450 Watt kan leveren...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.