Toon posts:

2 beeldschermen = 2 kaartjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus eens kijken of het voordelen heeft om met 2 beeldschermen te werken. Ik heb als hoofdkaart mijn Nvidia Vanta ( :r ) in mijn AGP slot. Dan doe ik als secundaire kaart één of andere kaart met een SIS chipset in een PCI slot. Op de AGP kaart komt een 17inch beeldscherm (primair) en op mijn PCI kaart een 15inch monitor (secundair).

Gaat dit werken? En wat zijn nou eigenlijk ECHT de voordelen van een dual monitor systeem??? En zie je niet dezelfde beelden op beide monitoren????

Verwijderd

is toch best handig zo'n tweede scherm voor al je kleine zooi(uptime, winamp, DUMeter enz) heb zelf een 19" en een 15" en dat werkt echt fantastisch >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 23:51 schreef sjievert het volgende:
is toch best handig zo'n tweede scherm voor al je kleine zooi(uptime, winamp, DUMeter enz) heb zelf een 19" en een 15" en dat werkt echt fantastisch >:)
Maar met zo'n 2e PCI videokaartje krijg je wel een aparte video "feed"?

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

dat i toch kewl dan heb je een tv-monitor en een "gewone"

"Luie mensen worden ook moe!"

Verwijderd

Denk eens aan photoshop e.d.

lekker al je menuutjes op de tweede monitor, hou je lekker veel overzicht op je primaire scherm!

Werkt super!

Verwijderd

ik heb een matrox g550, ik heb een groot doorlopend scherm, en in de weekends 1 scherm en en tv voor de films :7

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 23:55 schreef pindkaas het volgende:
dat i toch kewl dan heb je een tv-monitor en een "gewone"
en t0en was er bier

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Op donderdag 03 januari 2002 23:49 schreef EbAyzo het volgende:
Gaat dit werken? En wat zijn nou eigenlijk ECHT de voordelen van een dual monitor systeem??? En zie je niet dezelfde beelden op beide monitoren????
Dat zou weinig zin hebben he... 2 keer hetzelfde beeld :)

Mjah.. voordelen: lekker veel plaats, chat en andere dingen kun je bijvoorbeeld naar monitor 2 verplaatsen en belangrijke dingen op de andere houden.

nadelen: ik had als ik de 2e monitor erbij deed geen direct3d/opengl/directdraw meer op de primaire monitor :? :? (iemand hier een oplossing voor ???)

Edit: Hercules GeForce 2 Gts 32 agp als primair, Viper330 pci secundair.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

in linux heb ik op school een mooi 2e pci kaartje (512kb :), ja die bestaan ook (en ze bezuinigen bij ons op school)) als ik draait zet ik daar mijn terminaltje naar huis. Het is alleen een beetje kut dat de kleurtjes door het krappegeheugen gebruik wat door de war raken... maar how cares op een zwart witte terminal :)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Topicstarter
Dat wordt morgen dus ff plaats maken op mijn bureau >:)

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:15

blitzkrieg

Whoop Whoop!

er is in windows gewoon "ondersteuning voor meerdere beeldschermen".

heb ik eens gezien, beweeg je de muis naar rechts, gaat hij gewoon op het andere scherm verder. :)

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

draai dan gewoon linux, heb je 4 schermen voor de prijs van 1...... eigenlijk oneindig veel als je het een beetje goed instelt, maar dat is weer bijzaak ;) Bespaar je jezelf een videokaartje en een beeldscherm mee, kan je mooit in een spaarpotje doen om voor je volgende pc te gebruiken.

Of neem LiteStep en vervang je windows kernel. Lijkt me veel makkelijker dan linux instaleren, en je hebt plotseling dezelfde features ;)

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 10:28 schreef GambitRS het volgende:
draai dan gewoon linux, heb je 4 schermen voor de prijs van 1...... eigenlijk oneindig veel als je het een beetje goed instelt, maar dat is weer bijzaak ;) Bespaar je jezelf een videokaartje en een beeldscherm mee, kan je mooit in een spaarpotje doen om voor je volgende pc te gebruiken.

Of neem LiteStep en vervang je windows kernel. Lijkt me veel makkelijker dan linux instaleren, en je hebt plotseling dezelfde features ;)
wat is LiteStep, en waar is dat te downen?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Op vrijdag 04 januari 2002 10:28 schreef GambitRS het volgende:

LiteStep is een windows shell. Niet een windows kernel. :z

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 04 januari 2002 23:54 schreef dokitoedele het volgende:

[..]

wat is LiteStep, en waar is dat te downen?
http://www.litestep.com/

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:07

Stewie!

Keen must die!

BTW, hoe wissel je dan om van de ene naar de andere monitor? Want ik neem aan dat maar één monitor actief gebruikt wordt: muis, keyboard enzo

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Op zaterdag 05 januari 2002 11:59 schreef DaMorpheus het volgende:
BTW, hoe wissel je dan om van de ene naar de andere monitor? Want ik neem aan dat maar één monitor actief gebruikt wordt: muis, keyboard enzo
ze werken waar je actieve programma draait :)

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 06:49

MankE NeliZ

Geen matches

De monitors staan in principe gewoon naast elkaar - je kan met je muis rechts/links je desktop verlaten en dan kom je op de volgende/vorige monitor.

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

• J-rom
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 21:08
Ik zou er niet aan beginnen, ik heb gister gedaan, het deedhet, maar ik heb nu mijn GF 2 opgeblazen.. naar zijn grootje.. Duz grote kans dat het daardoor kwam... Maar het kan ook andere redenen hebben natuurlijk.. maar ik raad het af na mijn ervaringen.

Verwijderd

Gewoon een Matrox kaartje kopen, een G450 of 550.

Heb je 2 goede VGA uitgangen op 1 kaartje.

Voordelen:
- 2 dezelfde uitgangen
- je houdt een PCI slot vrij
- je kunt je Vanta wegdoen

Heeft wel mindere 3D ondersteuning, maar wel aardig goede 2d

Verwijderd

ff een vraagje
Als je nou wil gaan gamen zie je het dan op 2 beeldschermen of niet

of kan je dat selecteren?

want dat is lijkt mij wel erg k*t

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Het is echt super.. kijk anders ook even hier:

[topic=355782/1/100]
[topic=368163/1/100]

2 draadjes uit W&G waar wat info te vinden is.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1