kapotte voeding vervangen ?

Pagina: 1
Acties:

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 11:33

T-8one

take it easy, take a sisi

Topicstarter
hoi

keb hier een pctje staan van het merk escom :( met 120 mhz.
het is een beetje een fuckding maar daar niet van. ik wil er linux op gaan uitproberen.

echter een probleem, tot voor kort deed ie het perfect met windows, maar toen wilde m'n zusje 'm verplaasten en opnieuw aansluiten en sindsdien doet ie niks meer. hij wil dus ook niet aan. (waarschijnlijk verkeerd aangesloten)
nu heb ik gehoord dat waarschijnlijk de voeding kappot is en ik vraag mij dus af; hoe vervang ik deze en is er nog ergens een voeding te krijgen voor deze pc. en wat voor voeding zit erin en hoe kan ik dat zien, enz.

ik wil dus alles weten over het vervangen van een voeding voor een pc. het liefst dmv een linkje das nl misschien wel zo makkelijk.
en niet al te veel afkortingen gebruiken aub want keb d'r niet bijster veel verstand van.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
je hebt een AT voeding nodig, en die zijn best lastig te verangen aangezien je de hele schakelaar uit de kast moet slopen, bijna elke fatsoenlijke pc schop heeft ze nog wel, maar als je er weinig ervaring mee hebt, zou ik het toch door een compu winkel laten doen

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Ik sluit me bij Bamibal aan, als je er geen ervaring mee hebt, kun je die AT-voeding beter ff bij een shop laten vervangen. Bij de wat kleinere winkels is het meestal ook geen probleem als je vraagt of je ff mee mag kijken, zodat je er weer wat van opsteekt :)

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 13:08

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Probeer eens de stofzuiger achterop de voeding te zetten, bij het roostertje. De fan wordt waarschijnlijk draaien onmogelijk gemaakt door stof, en die interne beveiling zorgt dat de PC niet start, als het ventilatertje niet wil draaien

/dev/null

Verwijderd

Ik sluit me niet aan het het bovenstaande. Een At-voeding is misschien moeilijker te vervangen dan een ATX, vanwege die startknop, maar het is nog steeds een eitje. 2 extra schroeven in het frontpanel losdraaien, moeilijk hoor.

Die oplossing met de fan zal waarschijnlijk ook niet werken, ik heb met een stuk of 10 voedingen gespeelt ( at & atx ) en ze deden het allemaal of de fan nu wel, niet of op 7v aangesloten was.

Wat volgens mij wel een probleem kan worden is dat escom, er een paar rare kasten bij had zitten. Met aangespaste voedingen(het formaat), zodat een standaart at-voeding gewoon niet in de kast zal passen.

Heb hier ook zo'n voeding uit een Tulip-desktop-kast, deze voeding is gewoon 3 cm breder dan een standaart at of atx voeding, en dus waardeloos is voor iemand met een standaart kast.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

offtopic:
start ie niet als de fan niet werkt. Dan is het een wonder dat de mijne nog start. Heb nogal oude voeding hiero + oude kast en kan nergens xtra fans kwijt , dus moest ik de voeding maar uit mekaar slopen. leuk karweitje , zolang je maar niet aan die condensators zit :)

Raku

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Let op! bij een AT zorgen dat de zwarte kabels in het midden zitten bij de aansluiting op het mobo.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Op vrijdag 04 januari 2002 00:45 schreef The Rapier het volgende:
Ik sluit me niet aan het het bovenstaande. Een At-voeding is misschien moeilijker te vervangen dan een ATX, vanwege die startknop, maar het is nog steeds een eitje. 2 extra schroeven in het frontpanel losdraaien, moeilijk hoor.
ja en vaak is het ook zo dat je heel lastig bij die schakelaar kan, waardoor je de halve kast uit elkaar moet halen (front eraf etc.) en aangezien de topicstarter weinig ervaring heeft lijkt het me toch verstandig om er iemand naar te laten kijken die er meer verstand van heeft

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Pagina: 1