Toon posts:

Kabelmodemkaart krijgt geen IP van DHCP server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik net Windows XP Pro heb geinstalleerd en die fijn mijn 3Com509 ISA Etherlink kaartje niet herkende dacht ik het ff op te lossen door een PCI Ethernet kaartje te halen. Niet echt dus. :(

In mijn PC zitten 2 kaarten: een 3Com 905 (100 mbit) voor m'n lokale netwerk en de zojuist aangeschafte Edimax 5200PLA (10 mbit) voor kabelinternet. Ik heb beide kaarten even ingesteld voor een DHCP server (dus geen IP ingevuld enzo maar gezorgd dat ie die gaat ophalen).

Prik ik nu de UTP-kabel van de kabelmodem in de 3Com dan heb ik meteen internetverbinding. Ik hoef geen repair ofzo te doen... plop, meteen online.

Prik ik em dan es in de Edimax dan krijg ik dus geen IP nummer van de DHCP-server en dus ook geen verbinding. Het lampje op de kabelmodem en achterop de netwerkkaart zijn allebei driftig aan het knipperen en bij het aanklikken van repair is ie een dikke minuut zoet, maar mooi geen verbinding. Ook een reset van de kabelmodem levert niks op.

Heeft iemand een idee?

Het lijkt erop alsof de DHCP server geen IP adres afgeeft aan dit kaartje ofzo. Ik heb de boel nu ff zo ingesteld dat mijn lokale netwerkje maar even op 10 mbit draait en ik via die 100mbit kaart ga surfen maar da's natuurlijk niet de bedoeling. 8-)

Suggesties zijn welkom!

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
Dus voorheen gebruikte je je 3Com905 kaartje voor je internetverbinding?
Dan kun je er op rekenen dat je internetprovider het MAC-adres (=hardwarematige unieke adres van een netwerkkaart)van je oude 3Com kaart in zijn database heeft staan.
Moet je even het MAC-adres van je nieuwe netwerkkaart doorbellen naar je provider.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ja enige oplossing. Volgende keer eerst voor upgrade je ip vrijgeven en dan pc afsluiten.

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Als het Chello is, communiceert ie idd alleen met die 3com kaart...........

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ligt eraan, sommige regio's hebben DHCP en andere gewoon vast ip (heb ik).

Verwijderd

Topicstarter
Neehee :) ... zoals ik al zei had ik een 3Com 509 als netwerkkaart voor kabelinternet. Da's 10 mbit en ISA. Die 3Com 905 is een PCI kaart en 100 mbit en zat daar altijd al naast voor m'n lokale netwerk. Ik heb trouwens Sonera en dat releasen ook al gedaan maar is dus niet de oplossing (ik heb zowaar met de search engine hier gezocht maar dat hielp allemaal niet).

Die 905 heb ik nu alleen even op de kabelmodem gezet om te kijken of dat wel werkte. Ja dus... En die Edimax doet het op m'n netwerkje ook prima. Maw: kaart werkt. Alleen krijgt ie geen IP.

Daarnaast is het vreemd dat ie het wel doet met die 905 die ook niet het mac-adres heeft van de originele netwerkkaart van de kabelmaatschappij (dat ISA geval dus). Vreemd allemaal dus!

Verwijderd

Topicstarter
Oja, een vriend van me heeft onlangs ook net kabelinternet genomen via Sonera. De kabelmonteur kreeg ook bij hem toen met een soortgelijk ogend netwerkkaartje (was geloof ik geen Edimax maar ook een kaartje met zowel een coax als UTP aansluiting erop) ook geen verbinding. En dat was dus een kersverse aansluiting... uiteindelijk hebben ze er een kaartje van de monteur in geprikt (a 150 piek) en toen werkte het wel. Ik vond dat nogal vreemd omdat volgens mij die kaartjes practisch allemaal hetzelfde doen.

Die instellingen voor half/full duplex enzo hebben er niks mee te maken neem ik aan?

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:17
Als ik me niet vergis is de 3c509 kaart een ISA kaart met zowel BNC als UTP. Die kaarten hebben ook een config utility die je bij 3com nog wel kan vinden. (3c50xcfg.exe geloof ik..)

Met dit progje kan je aangeven welke van de 2 connectoren er gebruikt moet worden. Hij staat op dit moment waarschijnlijk nog op BNC. (heb het zelfde probleem ook eens gehad.)

edit: typo

Mijn Firewizzie

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 20:40
Wat je moet doen is even de helpdesk van je provider bellen en het nieuwe MAC adres van je netwerkkaart opgeven, zodat zij in hun system jou toestemming kunnen geven om een ip-adres te krijgen.

how to do it:
run>cmd>ipconfig/all en dan moet je het Physical Address doorgeven. Ik heb het zelf bij Chello al zo'n 3x gedaan, en nooit problemen.

edit: Kan je niet gewoon je ip+gateway+dns handmatig instellen ?

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

Verwijderd

Topicstarter
Case: helaas... dat is het volgens niet want dan zou ie ook niet werken op het lokale netwerk, toch? Er zit een floppy met een configprogje bij die netwerkkaart, dus ik zal het zo toch ff checken nog voor de zekerheid. Maar UTP werkt in ieder geval lokaal (met harde IP adressen) prima.

Enne Groeneman ;) ... als het aan het mac adres zou liggen, hoe kan het dan dat ik het wel werkend krijg met m'n 3Com 905 (wat dus voorheen ook nooit de verbinding was met m'n kabelmodem)? Vast IP adres enzo heb ik ook al geprobeerd, maar ook zonder succes.

Ik zal morgen sowieso wel ff naar Sonera bellen maar eerlijk gezegd denk ik dat het dus niet met het mac adres te maken heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het! TCP/IP even geremoved en weer geinstalleerd en werrukuh! :)

Zat zeker ergens iets niet helemaal lekker ofzo... naja. Bedankt voor alle hulp in ieder geval!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:18

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 04 januari 2002 00:47 schreef Ome Roon het volgende:
Case: helaas... dat is het volgens niet want dan zou ie ook niet werken op het lokale netwerk, toch? Er zit een floppy met een configprogje bij die netwerkkaart, dus ik zal het zo toch ff checken nog voor de zekerheid. Maar UTP werkt in ieder geval lokaal (met harde IP adressen) prima.

Enne Groeneman ;) ... als het aan het mac adres zou liggen, hoe kan het dan dat ik het wel werkend krijg met m'n 3Com 905 (wat dus voorheen ook nooit de verbinding was met m'n kabelmodem)? Vast IP adres enzo heb ik ook al geprobeerd, maar ook zonder succes.

Ik zal morgen sowieso wel ff naar Sonera bellen maar eerlijk gezegd denk ik dat het dus niet met het mac adres te maken heeft.
Je kabel modem bridged en dus zit je mac address ergens anders in het netwerk van je ISP in een cache.
Thrust me tis de mac cache ergens.
Dat ie het na die TCP/IP te remove & weer te adden is toeval omdat ie dan juist de cache flusht.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 23:49 schreef Bad_Karma het volgende:
Dus voorheen gebruikte je je 3Com905 kaartje voor je internetverbinding?
Dan kun je er op rekenen dat je internetprovider het MAC-adres (=hardwarematige unieke adres van een netwerkkaart)van je oude 3Com kaart in zijn database heeft staan.
Moet je even het MAC-adres van je nieuwe netwerkkaart doorbellen naar je provider.
router kopen, simpel & snel opgelost :Y)
Pagina: 1