Toon posts:

Ander beeldscherm op PC --> Windows ME flikkert?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op me Compaq-pctje zat een LCD-schermpje! Nu moest deze m effe naar de reparatie en was ik genoodzaakt om me oude beeldschermpje weer van zolder te halen. :P

Na aankoppelen en opstarten flikkert Windows ME over me beeldscherm :( . Hoe stel ik dit beeldschermpje ff goed in.

(Heb de search al geprobeerd en kan al helemaal niks goed instellen in de Veilige Modus van ME)

OW ja, heb Intel Onboard videoplankje
en Monitor is oud standaard Proview 14"

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Door het de juiste drivers te installeren. Plg 'n play monitor driver. Je moet de comapg monitor even verwijderen uit apparaatbeheer. (Rechtermuisknop op deze computer -> eigenschappen)

hierna kan je de refreshrate wel opkrikken via eigenschappen van beeldscherm -> instellingen -> geavanceer -> monitor: refreshrate/vernieuwingsfrequentie
75 moet ie minimaal aankunnen

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
Alleen in de veilige modus is het mogelijk om instellingen te veranderen, daar ik bij een normale opstart niets te zien krijg (ja, vage streepjes). En de refresh-rate in Veilige Modus kan ik alleen op Onbekend of op standaard zetten in Veilige Modus!! :'(
Is het trouwens een goed idee om alle beeldschermen uit apparaatbeheer te halen en opnieuw op te starten, waarna windows het beeldscherm goed detecteerd?

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 09:13 schreef CompBreaker het volgende:
Alleen in de veilige modus is het mogelijk om instellingen te veranderen, daar ik bij een normale opstart niets te zien krijg (ja, vage streepjes). En de refresh-rate in Veilige Modus kan ik alleen op Onbekend of op standaard zetten in Veilige Modus!! :'(
Is het trouwens een goed idee om alle beeldschermen uit apparaatbeheer te halen en opnieuw op te starten, waarna windows het beeldscherm goed detecteerd?
Precies! Booten in safe mode, beeldschermdriver weg knikkeren, rebooten.

Hierna zal windows OFWEL je monitor detecteren, OFWEL een standaard VGA monitor driver installeren. Dan werkt het. Nog niet op hoge resoluties en/of refresh rates denk ik, maar wel in normal mode. Voor jouw ouwe 14" monitorbakkie zal waarschijnlijk een standaard SVGA monitor driver volstaan om hem op 800x600 te krijgen (als hij dat trekt :P )

Verwijderd

Topicstarter
JUUST dat gaan we doen dan! THNX
Als me Proviewtje de brui er niet aan geeft, na die opmerking! Beetje vertrouwen hebben in ouwe rommel, EasY! ;) Heb dat schermpje zeker een dikke zes jaar gebruikt op een Avance Logic kaartje. Heb daarmee nog een hele tijd 1024x768 met 16,7 mln kleuren gedraait. *D Had ik wel vergrootglas nodig, maar het scherm was en is nog steeds r*tescherp! 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, hij doet 't!!!!! *D

Ouwe rommel als dit..... Super!!! :9~ Retestrak op 800x600 met 24 bit kleurtjes. :)

THNX guys, kan nu weer lekker gaan boekhouden (moet 2001 nog ff afsluiten) :r. Nu is het wachten op me nieuwe TFT schermpje met werkende pixels!!!
Pagina: 1