Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.
Dat de kwaliteit gewoon veel beter is. Hogere resolutie, betere driversupport, en persoonlijk vind ik hem lekkerder in de hand liggen mijn Wacom pen. Maar dat is persoonlijk.
Over niet al te lange tijd ga ik mijn PenPartner eens verruilen voor een Intuos 2 denk ik. Beetje meer res zou wel fijn zijn.
Over niet al te lange tijd ga ik mijn PenPartner eens verruilen voor een Intuos 2 denk ik. Beetje meer res zou wel fijn zijn.
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Eigenlijk is er maar 1 merk en dat is Wacom. En beetje met dezelfde redenen waarom je ook geen joystick van Trust moet kopen.
Ok, je hebt me overtuigd thrust 
Dat wordt ff sparen dus
En nog iets te zeggen over de maat, is er echt een minimale grootte of is de kleinste goed en groter alleen maar extra?
Dat wordt ff sparen dus
En nog iets te zeggen over de maat, is er echt een minimale grootte of is de kleinste goed en groter alleen maar extra?
of een beeldbewerkingsprogramma van Jasc
Stoer; Marduq
De grootte hangt er een beetje vanaf waar je hem voor wilt gaan gebruiken, maar voor het meeste huis tuin en keuken werk is A6 en eventueel A5 meestal wel meer dan voldoende.
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Op vrijdag 04 januari 2002 01:27 schreef XangadiX het volgende:
of een beeldbewerkingsprogramma van Jasc
Wacom's zijn fijner, mooier, handiger, beter, duurzamer, beter ondersteund, gebruikelijker, lekker in de hand liggender, roelerender, kortom:
code:
1
| if (tekentablet->merk != "wacom") print "Dit zuigt als een nilfisk"; |
Verder is een A6 goed genoeg voor de huistuinenkeukenprutsers zoals ik.
/edit
* Pelle heeft nog nooit zo vroeg gepost... moet nog een deadline halen dus mijn wekker ging om 06.15
Krijg je geen spijt van even sparen, ik heb zelf eem wat ouder A5je en dat vind ik het lekkerste formaat maar ligt er ook helemaal aan wat je er mee wil tekenen, bedoel, een beetje sketser die met markers in de weer is zal ongetwijfeld wat langere halen willen maken, probleem is dat die dingen ook geweldig groot zijn en je er wel plek voor moet hebben.Op vrijdag 04 januari 2002 01:26 schreef Karp het volgende:
Dat wordt ff sparen dus
Het leukste programma in combi met tablet is overigens Painter (tegenwoordig van Corel) gezien de realistische gereedschappen waar door verschil tussen digitaal analoog weer een stuk kleiner wordt.
Ik kan nog wel wat kleine voordelen noemen 
Bij volgensmij vrijwel alle andere merken tekenpads krijg je:
- OF een pen met een draadje eraan (lijkt me enorm irritant)
- OF een pen met een batterijtje erin (dit maakt je pen weer zwaarder, lijkt me ook vervelend)
De techniek die Wacom gebruikt voor zijn pennetjes zal ook wel gepattenteerd zijn.
(schrijf ik dat zo goed?
)
Dit werkt met een soort van inductiespanning meen ik, op het moment dat je over het tekenpad gaat wordt je pen opgeladen.
De bijgeleverde muis werkt op dezelfde manier.
Je hebt dan dus een muis zonder bal, zonder optische sensor
Altijd leuk om mensen te vervelen met raadseltjes
Zoals gezegt wordt Wacom als beste overal gesupport, OOK daar waar Wacom zelf geen support geeft, en het aankomt op eigen-gemaakte drivertjes.
Ik weet niet welke Wacom je uiteindelijk precies in gedachte hebt, maar gewoon beginnen met een Graphire USB / Graphire 2 USB lijkt me een prima optie. Het is de 250,- echt meer dan waard...
Bij volgensmij vrijwel alle andere merken tekenpads krijg je:
- OF een pen met een draadje eraan (lijkt me enorm irritant)
- OF een pen met een batterijtje erin (dit maakt je pen weer zwaarder, lijkt me ook vervelend)
De techniek die Wacom gebruikt voor zijn pennetjes zal ook wel gepattenteerd zijn.
(schrijf ik dat zo goed?
Dit werkt met een soort van inductiespanning meen ik, op het moment dat je over het tekenpad gaat wordt je pen opgeladen.
De bijgeleverde muis werkt op dezelfde manier.
Je hebt dan dus een muis zonder bal, zonder optische sensor
Altijd leuk om mensen te vervelen met raadseltjes
Zoals gezegt wordt Wacom als beste overal gesupport, OOK daar waar Wacom zelf geen support geeft, en het aankomt op eigen-gemaakte drivertjes.
Ik weet niet welke Wacom je uiteindelijk precies in gedachte hebt, maar gewoon beginnen met een Graphire USB / Graphire 2 USB lijkt me een prima optie. Het is de 250,- echt meer dan waard...
De muis van Wacom is kut, dus heb niet de illusie dat je geen muis meer nodig hebt.
Onder NT / win2kPro was de usb ondersteuning voor de wacom erg slecht, bedenk dus goed welk OS je wil draaien, mocht je op NT werken dan zou ik voor de seriele versie gaan.
Met name het batterijtje in de pen van Dynalink maakt het tot een waardeloos product.
Het feit dat je in de search veel mensen met een Wacom vindt zegt genoeg denk ik
Onder NT / win2kPro was de usb ondersteuning voor de wacom erg slecht, bedenk dus goed welk OS je wil draaien, mocht je op NT werken dan zou ik voor de seriele versie gaan.
Met name het batterijtje in de pen van Dynalink maakt het tot een waardeloos product.
Het feit dat je in de search veel mensen met een Wacom vindt zegt genoeg denk ik
* Yellow|A zat tijdens het lezen eigenlijk al te denken hoe dat ding in z'n hand nou eigenlijk werkteOp vrijdag 04 januari 2002 09:30 schreef Booster het volgende:
"inductie"
* Yellow|A heeft op 't werk een A5 is meer dan groot genoeg voor webdesign, alles groter zou volgens mij alleen maar irritanter werken
|{ brrr }] |
Bedankt allemaal, ik denk dat ik hier aardig wat wijzer van word
Pagina: 1