Toon posts:

overclocken van een 466MHz Celeron op een MSI 6160

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds enkele dagen in het bezit van een MSI 6160 REV 1.0 (sample). Zo'n standaard oud celeron bordje die ik heel goedkoop 2e hands kon krijgen. Deze is bestemd als server/MP3 speler, en als het nodig is als LAN PC'tje.

Alles geinstaleerd van oude onderdelen die ik nog had liggen. Het bordje kon max 500 MHz volgens de MSI site. Dus ik stop mijn oude 466MHz celeron erop, booten, alles werkt perfect.

Nu had ik op het mobo gezien dat hij div. multipliers en 4 verschillende FSB's ondersteund DMV dipswitches.
De multiplier dipswitch zat er niet op gesoldeerd, waarschijnlijk waren ze er net op tijd achter gekomen dat het geen zin heeft om deze te veranderen bij een celeron.
De FSB opties zijn 66, 68, 78 en 83MHz. Alleen ik kan die hele dipswitch nergens vinden :? .

Kijk ik op de MSI site, staat er dat die via de bios ingesteld moeten worden (jaja, t wordt steeds gekker). Dus ik zoek een nieuwe bios op, staat er alleen AMI en AWARD bios beiden rev 1,0, en ik heb al 1,2. Ik heb in de bios alles doorgespit, maar NERGENS staat iets over een multiplier of FSB.
Ook heb ik SoftFSB en CPUBoost geprobeert, maar deze werkten ook niet.

Deze celeron liep eerst met baggerkoeling makkelijk 466@566, en nu zit er een volcano II op.

Heeft iemand een ID PLZZZZ??????? :'(

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Kristal omsolderen? ;)

Verwijderd

Topicstarter
wou ik net vandaag op mijn 486 gaan proberen, maar lijkt me geen goed ID. Ik heb er meerdere revieuws over gelezen, en de USB en floppy ED kunnen nogal problemen gaan geven, moet ik dus verschillende kristallen gaan gebruiken! Ik heb ook al verhalen gehoord van geluiden die te snel werden afgespeeld, en klokkies die begonnen te flippen.

Nee, er moet toch wel iemand zijn die dat K#Tmobo (sorry, ik heb iets tegen MSI, no flame intended) heeft en m heeft overgeklokt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet zeker dat ik op een of andere manier de FSB moet kunnen veranderen, maar de vraag is hoe. Ik heb al heel wat computers overgeklokt, van mezelf en anderen. Ik werk ook met PC's, ik bouw die dingen. Maar zoiets als dit heb ik nog nooit meegemaakt, en valt me vies tegen van MSI.

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-05 14:48

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

[beetje off-topic]
Je zal hem niet stabiel boven de 581 MHz krijgen vrees ik...
[/beetje off-topic]

Verwijderd

Topicstarter
Dat maakt me niet veel uit, ik kijk gewoon hoever hij gaat. Ik weet dat hij 566 aankan, dus 7x75MHz moet er wel inzitten. Alles wat ik extra krijg is mooi meegenomen.

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
mijn celly draait zonder probs op 7x75 (zelfs op standard spanning) maar doet op 7x83 helemaal nix meer...

ff over dat mobo, je moet idd je fsb via de bios instellen... dat kan je vinden bij chipset features (ik hep ooit een ms-6163va gehad... en opgeblazen)...

If it ain't broke, fix it till it is...

Verwijderd

Topicstarter
Die instelling heb ik dus niet, ik heb echt overal al gekeken. Zou ik mn AMI bios door een AWARD bios kunnen vervangen? Het kan volgens de MSI site, maar volgens sommige mensen kan het niet.

Ik ben meer een fan van AWARD dan van AMI biossen.
Pagina: 1