Toon posts:

Labtec opgblazen??

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goeie

Ik heb dus een soundblaster live en de labtec surround set (2514)

de laatste paar dagen komt er een vervelend krakend geluid uit de speakertjes, net of ze opgeblazen zijn?? dat zou toch niet moeten kunnen?? Het valt ook op dat het erger is bij MP3 van harde schijf dan bij audio cd's?? is dit een software of een hardware fout?? ik heb de speakers op een beurs gekocht, weet niet of er nog garantie opzit....

enne als ik aan nieuwe speakers zou moeten, zelfde setje of een ander?? heb OEM versie van SB live, dus digital is niet echt een optie. computer staat in een aparte kamer, dus een los speaker setje is genoeg, via een versterker is geen optie

direct x en soundblaster drivers al opnieuw geinstalleerd... windows install is 2 week oud

alvast bedankt

Mart

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:28

Tim Schuhmacher

abasios

Nou en dat had ik dus ook met labtec. Al weer een tijdje geleden, maar ik had 2 labtec speakers en die kraakten dus ook. Ik ze terug brengen naar de winkel. Zij natuurlijk vragen of ik ze niet had opgeblazen. Nee gezegd (had ik ook niet). Nieuwe mee teruggekregen, maar die hadden het zelfde probleem. Wij weer terug en die gast vragen of ik ze dus echt niet had opgeblazen. Nee natuurlijk en toen heb ik van die kleine cambridge boxjes met sub genomen (stukken beter :) )

Maar ja hier heb jij weinig aan, maar wou het toch kwijt. Ik denk dat het aan de boxen ligt. Wat had je hiervoor, en misschien kan je een setje van iemand lenen en bij jou testen?

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 19:07
Dat heb ik ook als ik te hard 'voorversterk'. DWZ dat ik de volumeregeling te hoog heb staan in windows. Als ik die lager zet klinkt het wel weer goed.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Topicstarter
De volumeregeling in windows staat laag, dat kan het probleem niet zijn. het zijn inderdaad alleen de voorspeakertjes, achterspeakers is niks mee aan de hand.

Ook als ik geen geluid afspeel hoor ik een ocnstant laag gebrom/gekraak.

line in en mic staan allebei uitgeschakeld.

Tim waar had jij die labtecs gekocht? en waar die cambridge?? (Just curious)

bedankt

Mart

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Vroeger had ik ook 2 van die flutspeakerboxjes bij de computer staan (merk Typhoon ofzo), eerst deden ze het goed, maar na een tijd begonnen ze bij geen muziek afspelen een laag gebrom weer te geven en begonnen ook te kraken, net als jouw Labtec-set. Die van mij bleken gewoon een fabrieksfout te hebben (de volgende die we kregen ook bleek later).

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Schrik niet, het was bij DynaByte

Als je nog kan inruilen dan zou ik dat zeker doen.
Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Bonnetje geonden, was bij powerline zoetermeer. Heb ze gebeld, en kan ze nog omruilen, das mooi, heb ze in december al gekocht, dus ruim na een half jaar :) netjes.

ga er maar vanuit dat de nieuwe set het wel goed doet...

thanks

Mart

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
'k Heb ze ook die labtecs... Hoop dat ik er niet hetzelfde probleem mee ga krijgen..

Heb wel eens meer problemen met geluid gehad.. Alles geprobeert.. toen windhoos opnieuw geinstalleerd was deed opeens alles het weer okee ????? Net als je dailup... kapot gewoon opnieuw installerenn windows en alles doet het weer.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Waarom sluit iedereen zijn pc niet gewoon aan op je stereo? Vaak zitten daar toch wel luidsprekers bij met een veel groter volume waardoor vooral het laag veel beter tot zijn recht komt. Heb ik zelf ook gedaan en klinkt perfect (zijn dan wel flinke speakers). Ik heb echt een hekel aan die setjes luidsprekers van 20 bij 20 centimeter en een vermogen van 200 Watt (dat kan dus niet). Ik heb ooit wel goede gehoord maar die waren mij toch iets te prijzig.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 19:07
Dat heb ik ook.... Voor achter dan.. En ik heb een headset voor als mamma te bed licht... en dan komt a3d het best tot zijn recht

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Topicstarter
niet iedereen woont nog thuis en heeft alles op 1 kamertje staan.

PC staat in aparte kamer, stereo in woonkamer, waarom zou ik in een kamertje van 2,5 bij 4,5 een aparte stereo gaan neerzetten?? alleen maar omdat het beter klinkt??

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

ok, daar zit wat in! Ik woon inderdaad nog thuis en heb alles op 1 kamer staan (past eigenlijk niet)Ik ben muziekfreak dus ik zal er altijd voor zorgen dat er flinke speakers aan mijn pc komen te hangen, dan maar een extra stereo. Maar ja, da's mijn mening

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-08 14:16
Of zorg gewoon voor een 2e hands versterkertje met een paar goede boxen. Heb ik ook gedaan.

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

En omdat ik radio wil luisteren tijdens UT. En ik hoef de windows geluidje niet over de versterker :) .

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-08 14:16
Ik heb 2 versterkers staan :) Eentje dedicated voor de puter en eentje voor de radio.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

hehe ik heb daar ook last van, maar ik heb ze wel opgeblazen :P

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik heb wel trouwens van die goedkope gewoon hoor...

Verwijderd

SB Live! met daaraan losse Versterkers en Speakers klinkt het best.
Zelf heb ik twee (stereo) Versterkers voor front en rear en een Sub. Klinkt fantastisch.
Pagina: 1