spontane reboot PC (epox8k7a+)

Pagina: 1
Acties:

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:05

Japie.G

Colour Classic

Topicstarter
OKee, mijn PC reboot dus soms automatisch. Gewoon als ik aan het internetten of gamen ben, BATS!! reboot, krijg je de hele POST weer, ik hoor me hd weer op toeren komen. En hij boot weer normaal. Nu las ik (met de search knop) dat het nog wel eens aan de VCore kon liggen, dieis nu bij mij 1.83 volt (athlon tbird 1400MHz). Ik wilde hem iets omhoog zetten dus kijk ik bij frequenty en voltage control in de bios, kan ik daar gewoon helemaal noppes instellen aan voltage, bij me MSI bordjes is dat no problem, maar bij mijn geweldige overklokkers epox mobo ineens niet, hoe kan dat nou weer dan. of is het een of andere jumper op het mobo zelf (bedenk ik me net). Maar goed, met mijn cpu temps enzo is nix an de hand (51 graden gemiddeld CPU) shutdowntemp staat op 65 graden in de bios. Mijn voeding (aopen low noise 300W uit aopen HQ08) geeft de hele tijd zo rond de 5V = 5.08, 12V = 12.50 ongeveer de hele tijd, afgelezen uit macpower digitaldoc 5 hangen btw nog geen fans aan) Als me pc in screensaver gaat gaat me digidoc wel piepen en knipperen de voedingsvoltages (onregelmatig trouwens, dan wel piepen, dan weer niet piepen, betekent mischien dat voeding instabiel is in screensavermode?)

iemand een ID hoe die reboots komen?

Ik draai winXP pro (overigens zeer tevreden daarover, maar explorer crashed heel erg vaak vind ik)

alvast ontiegelijk bedankt.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

Verwijderd

Ik heb exact het zelfde probleem als jij hebt.
Op willekeurige momenten rebootte m'n pc en spinde m'n hd weer op.
Na lang zoeken kwam ik er achter dat het aan de drivers van m'n video kaart lag, detonator XP 23.11.
Na deze vervangen te hebben voor Detonator 12.41 was het probleem weg.
Dus als je een NVidia video kaart hebt en Detonator XP 23.11 hebt zou ik daar eens gaan zoeken.
Dit probleem deed zich trouwens voor in win98se, ME, 2000 en ook XP pro.

Succes ;)

Verwijderd

Ik heb ook hetzelfde. Ik dacht altijd dat het aan voeding lag omdat ik maar 230 of 250 watt heb voor een amd 1700+ met 2 hdd's gf2mx en brander/cdrom en alles wat ik vergeten ben. maar winxp geeft elke keer aan na zoon crash dat het aan mijn videodrivers ligt. ik zal wel eens wat andere installeren.

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 22:34
Ook gecheckt op trojans?

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Topicstarter
uhh ohw, ik heb inderdaad een gef2 pro met de detonatorXP 23.11

als dit werkt ben je men held m8

thankzzzz al lot

ps, waar ken ik oudere detonator drivers halen? voor winXP natuurlijk

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Topicstarter
nog niet op trojans gechecked, zal ik ook maar eens doen voor de zekerheid

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
vaak ligt het aan de voeding of geheugen. je voeding is iig goed :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 23:22 schreef ShereKahn het volgende:
uhh ohw, ik heb inderdaad een gef2 pro met de detonatorXP 23.11

als dit werkt ben je men held m8

thankzzzz al lot

ps, waar ken ik oudere detonator drivers halen? voor winXP natuurlijk
Wehehe tis te hopen, dan ben je snel klaar ;)
/me heeft btw ook een GF2 Pro
Zal toch niet weer een bug zijn met die mooie VIA chipset he... :+

check www.guru3d.com voor detonator drivers, of www.nvidia.com driver archieve maar daar staan er weinig.
Heb m'n Det. 12.41 *WQL trouwens wel van nvidia.com en deze werken bij mij goed.

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Topicstarter
ook op XP? xp drivers begonnen toch pas vanaf 21.11 ofzoiets?

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Topicstarter
lama, ze staan er voor winXP bij inderdaad, de 12.41

thankzz

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 23:30 schreef ShereKahn het volgende:
ook op XP? xp drivers begonnen toch pas vanaf 21.11 ofzoiets?
Oops...

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 23:32 schreef ShereKahn het volgende:
lama, ze staan er voor winXP bij inderdaad, de 12.41

thankzz
Oh toch wel? Was mij niet eens opgevallen.
En anders had je de standaard XP drivers kunnen gebruiken, welliswaar minder snel maar ze werken wel bij mij.
Draai nu win2k btw maar heb ook XP gedraaid.

Verwijderd

Nu we het toch over spontane reboots hebben. Ik heb nog een mooi 486tje staan (met 16 mb ram) en daar zou ik een mooi routertje van bouwen. Ik zit er dus 2 netwerkkaarten in en win95 op(uiteindelijk linux) en hij deed het. Maar na een week wou hij niet meer booten. Kwam niet verder dan de geheugen check en crhss... hij start opnieuw op :(, wat moet ik doen?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Op donderdag 03 januari 2002 23:36 schreef Nuadu het volgende:
Nu we het toch over spontane reboots hebben. Ik heb nog een mooi 486tje staan (met 16 mb ram) en daar zou ik een mooi routertje van bouwen. Ik zit er dus 2 netwerkkaarten in en win95 op(uiteindelijk linux) en hij deed het. Maar na een week wou hij niet meer booten. Kwam niet verder dan de geheugen check en crhss... hij start opnieuw op :(, wat moet ik doen?
Heb je een losse multi I/O-kaart er in? Misschien is die kapot.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Euhm, ik heb dat ook wel eens gehad en toen vertelde iemand dat mijn versie van XP (XP Pro build 2600 UK) geen BSODS's meer heeft, maar dat hij gewoon direct reboot :)

(op zich wel handig als hij als webserver oid fungeert, hoef je niet op enter te drukken om te rebooten)

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 23:48 schreef tjetta het volgende:
Euhm, ik heb dat ook wel eens gehad en toen vertelde iemand dat mijn versie van XP (XP Pro build 2600 UK) geen BSODS's meer heeft, maar dat hij gewoon direct reboot :)

(op zich wel handig als hij als webserver oid fungeert, hoef je niet op enter te drukken om te rebooten)
Auto reboot bij errors kun je uitzetten, don't ask me waar maar het kan :)
Maar als ie dan reboot is het toch duidelijk dat er een probleem zit, in dit geval misschien het zelfde als bij mij.

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Topicstarter
met de 12.41 drivers kon ik me refresh rate van mijn iiyama 1902MT ineens niet meer boven de 75 herz zetten, niet zo fijn dus. Dus ik heb nu de 21.83 WHQL geinstalleerd, ik ben benieuwd of deze ook goed werken.

ps, net ff virusscanenrtje deroverheen gehaald, geen virussen...

Verwijderd

Ik had hier ook last van, heb heel veel tijd gebruikt om het probleem te localiseren ( ik kreeg een vage BCCode foutmelding :? )

Ik heb tot dusver 3 oorzaken gevonden. Het vreemde is dat elk van deze oorzaken afzonderlijk voldoende is om mijn PC spontaan te rebooten.

1. Clean registry gebruiken van System Mechanic.
2. De Creative drivers gebruiken voor m'n Live 1024 kaart. De Microsoft drivers geven geen probleem.
3. Heel veel Detonator drivers geven problemen. Het beste op mijn systeem ( K7V - Athlon Classic 700@700 - V6800) blijkt de 23.11 driver.

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 00:12 schreef ShereKahn het volgende:
met de 12.41 drivers kon ik me refresh rate van mijn iiyama 1902MT ineens niet meer boven de 75 herz zetten, niet zo fijn dus. Dus ik heb nu de 21.83 WHQL geinstalleerd, ik ben benieuwd of deze ook goed werken.

ps, net ff virusscanenrtje deroverheen gehaald, geen virussen...
Hmm vaaaaaaaaaaaaag, heb m'n vobis(ja, ik weet het!) monitor gewoon op 85Hrz draaien als altijd.

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Topicstarter
1. Clean registry gebruiken van System Mechanic.
2. De Creative drivers gebruiken voor m'n Live 1024 kaart. De Microsoft drivers geven geen probleem.
3. Heel veel Detonator drivers geven problemen. Het beste op mijn systeem ( K7V - Athlon Classic 700@700 - V6800) blijkt de 23.11 driver.
1. Heb ik ook gebruitk een keer
2. gebruik ik ook
3. ben ik nu n mee aant experimenteren

:(

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Topicstarter
damn, hij reboote net weer. met detonator driver 21.83. :(:(

Ik starte mediaplayer en zette een mp3tje an, 5 seconden daarna BATS!!

shit man, wat kan het nou toch zijn??

Verwijderd

Allereerst proberen te achterhalen om welke foutmelding het bij jou gaat. Hier kan je achter komen door de feature :? het rebooten na een error uit te schakelen.

Er zijn m.i. 2 hardnekkige foutmeldingen die steeds bij de users lijken terug te keren.

1. nv4_disp error
Heeft direct te maken met detonator driver. Bij dit probleem is het een kwestie van de juiste driver proberen te pakken te krijgen. Bij de ene user is dit 21.83 bij een ander ( zoals in mijn geval) de 23.11. Experimenteren dus met verschillende drivers. Originele drivers van Nvidia lijken wat beter te functioneren dan specifieke drivers van de fabrikant.

2. Bccode error, deze komt wat minder vaak voor en kan zoals ik in een van mijn vorige posts gemeld hebt meerdere oorzaken hebben.

Nadat je Clean registry gebruikt hebt van System Mechanic kan en moet je in elk geval XP opnieuw installeren. Herstel is niet meer mogelijk. Onbegrijpelijk overigens dat er nog geen update voor System Mechanic is. Er moeten toch veel mensen zijn die dit probleem hebben met dit programma :?

Wat bij mij in ieder geval heeft geholpen is overschakelen naar XP US versie in plaats van de NL versie.

Nog iets wat direct geholpen heeft is installatie van de nieuwe VIA 4-in-1 set, versie 4.37

Een allerlaatste tip die ik op een ander forum tegenkwam
You can go to the control panel and then to admin tool. From there click on services. Error reporting properties and change from auto to disable. Seems to work just fine.

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Topicstarter
OKee dan, bedankt voor de replys.

Ik heb dat ding uitgezet dt ie automatisch reboot en nu maar eens ff afwachten tot het weer gebeurd, en dan maar kijken wat voor melding het is...

spannend :z

trouwens, hoe kom ik bij die admin tool, in winXP nl. In de FAQ staat het ook wel maar die gaat uit van de engelse versie, en in de nederlandse versie kan ik het op de een of andere manier niet vinden (de optie die dat schermpie met versturen, niet versturen van de foutmelding weergeeft)

Verwijderd

Eigenschappen v Deze Computers, Geavanceerd, opstart en her-instellignen :)

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 16:51 schreef Ragonite het volgende:
Eigenschappen v Deze Computers, Geavanceerd, opstart en her-instellignen :)
Ik bedoel de optie om de error reporting uit te zetten, de optie om automatisch te herstarten had ik al gevonden

Uit FAQ windows operated systems/FAQ winXP
Hoe zet ik dat error reporting uit?

Open je Control Panel

Klik op Performance and Maintenance.

Klik op System.

Klik op de Advanced tab

Klik op de error reporting button

Selecteer "Disable error reporting".

Klik OK
Die mot ik hebben, maar welke is performance and Maintenance in de nederlandse editie?

Pagina: 1