Case cooling

Pagina: 1
Acties:

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Topicstarter
Ik heb via de search aardig wat topics over case cooling gevonden, maar niet echt een oplossing voor mijn vraag.

Ik heb een Aopen hq48 kast (miditower) waar alleen de fan van de voeding in zit en de standaard cpu fan van de P4 1.7 Ghz. Op dit moment wordt mijn cpu max 50 graden stressed.

Ik heb gehoord dat een P4 niet boven de 50 graden mag komen omdat hij anders op halve kracht gaat werken....is dit zo?

Onderin aan de voorkant van deze kast is het mogelijk om nog een fan te plaatsen voor extra inflow. Nu heb ik gelezen dat als je extra inflow krijgt je ook moet zorgen voor extra outflow van warme lucht bovenin je kast, maar dit kan bij mij niet zonder de kast zelf te bewerken met een zaag etc. Dat is dus NIET de bedoeling!

Nu is mijn vraag: is het voor mij interessant om een simpel/goedkoop fannetje (ongeveer 10 a 15 €) te plaatsen zodat ik meer inflow krijg? Zal mijn cpu temp daardoor echt dalen of heeft weinig nut? Mijn HD (ibm deskstar 60Xp = 40 gig) zit dan direct daarboven en zou die daar van profiteren?

Graag jullie mening / adviezen

PS. als deze in het verkeerde forum staat, sorry, maar kan hij dan verplaast worden naar het juiste forum

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Ik denk niet dat je proc te heet wordt.
Is ook best makkelijk te testen, draai eens een benchmark
van de koe (www.distributed.net). Daarmee kan je je
snelheid testen en daardoor kijken of hij al teruggeklokt
wordt of niet.

Je zegt dat je een standaard cooler hebt, is die van intel?
Zo ja, dan wordt je proc zeker niet terug geklokt, want die houd hem echt wel koel genoeg.

Je kan altijd een extra intake erop zetten, dat kan nooit
kwaad, maar let wel op dat je een beetje goede cooler
koopt. Anders is het zonde van je geld.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 16:49

BaatZ

Prullenbakker :?

fannetje van €10 tot €15 ?
dan word je dik afgezet
normaal fannetje MET rpm meter kost ongeveer €7.5

tis wel aan te raden trouwens

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
P4's kunnen wel wat hebben
en als ze te warm worden schakelen ze vanzelf terug in snelheid, niet leuk maar wel veilig ;)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat er tegen de achterplaat van jouw kast, net onder de voeding ook nog een plaatsje voor een outtake-fan was.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je zou kunnen doen is een simpel slot koelertje erin zetten.
of een Baycooler, met daarachter je hdd.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Op donderdag 03 januari 2002 23:20 schreef igg het volgende:
Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat er tegen de achterplaat van jouw kast, net onder de voeding ook nog een plaatsje voor een outtake-fan was.
nee niet in die versie, wel in de hx45a (minder mooi,ouder model)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het is altijd goed voor de temperatuur als er wat koele lucht in je pc geblazen wordt. Zo'n koeler is niet duur, gewoon doen dus.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

is altijd nuttig als er extra koude lucht inkomt of extra warme uitgaat en je HDD zal hierdoor ook wat koeler worden, hierdoor zal ze ook minder snel gaan slijten

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Topicstarter
Allereerst iedereen hartelijk dank voor de snelle reacties!

Paitor; ik heb even gekeken welke cooler er standard op zit: dit is een Intel (onderop het stickertje staat verder nog Sanyo Denk) Het is zo'n P4 in-a-box model dus echt standaard!

Ik heb dat proggie gedownload van distributed.net en dan klik ik op client en benchmark en dan alle cores etc, maar hoe kan ik dan iets zien aan de reultaten? Is het misschien verstandig om die te posten hier.....ik zie er echt niets bruikbaars aan.

Nog wat overige vragen:
1: moet ik die fan die erbij komt dan op mijn mobo of voeding aansluiten of allebei (heb een abit th7II mobo met plugje daarvoor vlakbij zitten)
2: hoeveel ruimte moet er zitten tussen de kast en de ondergrond zodat hij genoeg lucht kan aanzuigen ivm het frontje van de kast dat iets voor het frame zit
3: welke koeler kan ik het beste nemen aangezien ik er niet al teveel voor wil betalen
4: is die 50 graden echt de grens voor een P4 voordat hij zichzelf terug gaat klokken of gebeurt dit pas bij een andere temp?

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
1. kan je het doen op mobo, doe het dan, als je toch nog plugjes vrij hebt op je mobo
2. maakt niet echt uit, ik zou 'm wel niet op een extra wollig vast tapijt zetten
3. standaard 80mm coolermastertje of whatever ze in je lokale shop hebben, als je aan papst kan geraken, neem dan deze(lekker stil)
4. neenee, ik denk pas dat ie zich terugclockt bij een veel hogere temperatuur

:)

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Pagina: 1