Toon posts:

[XP] iedere keer schijfcontrole bij opstarten *

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Windows xp professional Nederlands en krijg de hele tijd bij het opstarten het scherm van schijfcontrole. Ook als ik mijn pc normaal heb afgesloten. Maar dat is nog niet alles. De schijfcontrole wordt meteen geannuleerd, terwijl bij de systeemeigenschappen de schijfcontrole niet gedisabled staat.

Ook chkdsk werkt niet, want dan moet ie opnieuw opstarten om te controleren, maar als ie zoals ik al zei dat meteen annuleert, dan kom ik niet verder.

Weet iemand misschien een oplossing, voor een bepaalde instelling ofzo of een aanpassing? de meest logische dingen zou ik misschien over het hoofd kunnen zien :)

Verwijderd

Topicstarter
Is er echt niemand die enig id heeft?

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 16:30

AMDFreak

Intel is zo..

Er is iets met je harddisk aan de hand..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Verwijderd

Topicstarter
Kun je niet ff wat duidelijker zijn? bijvoorbeeld door aan te geven waarom je dat denkt? Zo kom ik toch niets verder?

Verwijderd

hoi,

ik heb hier windows xp home en ongeveer hetzelfde probleem. Ik heb hier een PC die eigenlijk perfect werkt maar random met een schijfcontrole komt. Perfect afsluiten eigenlijk niets gedaan in windows.

Net zoiets als jouw probleem topicstarter....

enig idee iemand?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-03 16:21

Haan

dotnetter

Ik denk dat je schijf aan het overlijden is... heb het zelfde ook gehad, toen laten testen, bleken er overal bad sectors in die schijf te zitten :'(
ik had nog wel garantie gelukkig :)
maar ik zou er wel snel wat aan doen, want je loopt de kans dat je straks je gegevens kwijt bent..

Kater? Eerst water, de rest komt later

• The_Duke
  • Laatst online: 10-03 19:15

The_Duke

ho gek!

ik heb sinds kort ook dit probleem. Ik denk niet da me schijf stuk is. SMART zegt dat ie goed is.
Mij mij geeft checkdisk iets aan over kapotte NTFS partities, ik ben daar ook al enige bestanden kwijt geraakt :(
Bij FAT32 partities zijn er zo ver ik weet geen problemen.
Misschien ff opnieuw partitioneren? tenminste, dat ga ik maar es een keer proberen.

edit:
als je ff naar defragmenteren gaat en per partitie probeert te analyseren dan geeft ie een melding bij partities die een checkdisk in planning hebben bij de volgende reboot.

[ Voor 21% gewijzigd door The_Duke op 09-02-2004 17:51 ]

• reb65
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-01 12:34
heb ik ook gehad lag toen aan een fout gepartitioneerde (of hoe je het ook mag spellen :+ ) schijf, heb hem toen opnieuw gepartitioneerd (windows er opnieuw op) en nu al 7 maanden geen problemen meer.

[ Voor 11% gewijzigd door reb65 op 09-02-2004 18:16 ]

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

rebtor schreef op 09 februari 2004 @ 18:14:
heb ik ook gehad lag toen aan een fout gepartitioneerde (of hoe je het ook mag spellen :+ ) schijf, heb hem toen opnieuw gepartitioneerd (windows er opnieuw op) en nu al 7 maanden geen problemen meer.
ahh deze bevestiging hak ff nodig! maar es een keertje grondige schoonmaak houden :P

Verwijderd

Dat hij chkdsk niet uitvoert is heel normaal, dat doet windows XP voordat hij de GUI laad ivm eventuele fouten die hij anders niet kan herstellen doordat ze in gebruik zijn. Hij zet dus een markering op de schijf dat hij dat de eerst volgende keer bij het opstarten doet.

Wanneer hij dit dus zegt:

Er zijn problemen met het bestandssysteem vastgesteld.
Voer CHKDSK uit met de optie /F (fix) om deze problemen te herstellen.

weet je dat er iets aan de hand is en dat je "chkdsk /f" moet uitvoeren

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 19:43 ]

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 19:38:
Dat hij chkdsk niet uitvoert is heel normaal, dat doet windows XP voordat hij de GUI laad ivm eventuele fouten die hij anders niet kan herstellen doordat ze in gebruik zijn. Hij zet dus een markering op de schijf dat hij dat de eerst volgende keer bij het opstarten doet.

Wanneer hij dit dus zegt:

Er zijn problemen met het bestandssysteem vastgesteld.
Voer CHKDSK uit met de optie /F (fix) om deze problemen te herstellen.

weet je dat er iets aan de hand is en dat je "chkdsk /f" moet uitvoeren
Dat er iets fout zit is duidelijk, het gaat er om WAT fout gaat omdat het dus in deze gevallen hier beschreven steeds weer gebeurt zonder zichtbare reden.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-03 12:42

momania

iPhone 30! Bam!

redelijke kick, dus ik maak even de titel af volgens: Windows Operated Systems - Policy :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• reb65
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-01 12:34
wat ik nu wel graag wil weten is het gelukt
Pagina: 1