Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een Sony J-5. Ik weet wel dat je er gewoon pop3 mail op kan ontvangen, maar het werkt niet. Ik heb een Mail adres bij 12move.nl en als ik alle nummers en wachtwoorden invul in mijn mobiel zoals ik dat ook op mijn pc doe, werkt het niet. De foutmelding die ik krijg heeft te maken met de dns server. Die kan hij niet vinden ofzo... Heeft iemand van jullie ervaring met deze telefoon? Of weet iemand of ik andere nummers moet gebruiken?

Ik hoor het graag, alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand met deze telefoon die deze optie gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand?

Verwijderd

Bij mij lukt het wel om me mail te ontvangen met deze telefoon. Versturen lukt me niet. Ik heb gewoon de zaken ingevuld op het scherm en het werkte. Het betreft een account bij wanadoo. Andere providers heb ik niet geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
welk scherm,, de instellingen die algemeen van toepassing zijn? ook voor de pc bedoel ik?

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op donderdag 03 januari 2002 22:51 schreef Eddyfreddy het volgende:
Ik heb al een tijdje een Sony J-5. ..De foutmelding die ik krijg heeft te maken met de dns server. Die kan hij niet vinden ofzo...
Ik heb dus precies hetzelfde met de Sony CMD-J70 met libertel prepaid pakket.
geprobeerd met vizzavi en zonnet en ook wat dns servers geprobeerd. Het wil niks doen :(

dit is de foutmelding:
DNS van uw netwerkprovider kan geconfig.mailserver nu niet localis.
Probleem missch tijdel., later proberen.
Als probleem blijft bestaan, netw provider voor instructies bellen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja!! Dat is hem... Vaag he,,, misschien dat je een ander nummer ofzo moet draaien, of een speciaal dns nummer... Het kan natuurlijk ook zijn dat je ipv isdn de analoge verbinding moet kiezen... Maar dat bedenk ik hier ter plekke net... Zijn er nog meer mensen met hetzelfde probleem? En hebben ze hier een oplossing voor?

Gr. Me

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
en als je 't IP opzoekt van de mailservers en die op je Sony invult, wil het dan wel? (dan zou'ie namelijk geen DNS server nodig moeten hebben in principe)

Verwijderd

Ja die melding dat ie de dns server niet kan vinden heb ik ook wel eens. De telefoon vervolgens uit en aan zetten helpt vaak. Blijft vaag, techniek.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-03 21:21

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Als je van het hele 'gezeik' af wilt zijn vul je ipv de dns-namen gewoon de ip-adressen van je provider in (dus bijv 195.241.76.43 ipv pop3.12move.nl) Werkt perfect op mijn Sony Z5 :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Verwijderd

hmm, bij mij lukt ie wel, heb het wel klaar kunnen spelen door hulp te roepen van de winkelierster *t'was ne mooie griet*. maar dat is niet wat ik me zorgen ovr maak over die GSM, iedereen weet dat er daarmee zelf wallpapers gemaakt kan worden en dat je veel dingen kunt aanpassen via pc, maar WAAROM in godsnaam wil SONY die software niet releasen, aaaaaaargh :(

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het IP adres heb (ipv pop3.12move.nl en smtp.12move.nl) dan hoef ik geen dns server in te voeren.. maar hoe kom ik achter het IP adres?

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 15:20 schreef Eddyfreddy het volgende:
Dus als ik het IP adres heb (ipv pop3.12move.nl en smtp.12move.nl) dan hoef ik geen dns server in te voeren.. maar hoe kom ik achter het IP adres?
Tracert pop3.12move.nl (onder commandprompt/dosmode) denk ik :)

Verwijderd

Weet je zeker dat je met een prepaid data kan verzenden en ontvangen? Wil namelijk nog weleens niet het geval zijn. Degenen waar het wel werkt hebben mischien abo

Verwijderd

Topicstarter
Daar zeg je me zowat...(Iedereen die kan mailen,, heeft ie een Abo of gewoon prepaid.. ik heb namelijk prepaid) en ik kan niet mailen... tenminste tot zover ik het geprobeert heb...

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Op zondag 06 januari 2002 15:20 schreef Eddyfreddy het volgende:
Ooit van pingen gehoord?

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 08:07 schreef pier het volgende:

[..]

Ooit van pingen gehoord?
In plaats van zo'n beidehande wijsneuserige opmerking te maken, zou je hem natuurlijk ook kunnen uitleggen hoe hij moet pingen |:( :?. Niet iedereen weet dat namelijk

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet best hoe ik moet pingen, maar ik heb dat alleen nog maar gebruikt met het opsporen van ip nummers.. niet van pop3 servers... Sorry

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Op maandag 07 januari 2002 21:46 schreef Eddyfreddy het volgende:
Ik weet best hoe ik moet pingen, maar ik heb dat alleen nog maar gebruikt met het opsporen van ip nummers.. niet van pop3 servers... Sorry
Een POP3 server heeft ook gewoon een IP adres.

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-03 21:21

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Op zondag 06 januari 2002 16:58 schreef noki_JA het volgende:
Weet je zeker dat je met een prepaid data kan verzenden en ontvangen? Wil namelijk nog weleens niet het geval zijn. Degenen waar het wel werkt hebben mischien abo
De telefoon maakt gewoon een dialup verbinding aan (net zoals windows zou doen bijv.) dus heeft niets met data oid te maken :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Op maandag 07 januari 2002 20:22 schreef noki_JA het volgende:

[..]

In plaats van zo'n beidehande wijsneuserige opmerking te maken, zou je hem natuurlijk ook kunnen uitleggen hoe hij moet pingen |:( :?. Niet iedereen weet dat namelijk
Ik ken eddyfreddy irl. (woont mischien 1km van mij af..)

Hij kan (zoals hij al heeft gezegd) pingen.

(zie zijn profile ook, een netwerkbeheerder die niet kan pingen... beetje vreemd.. niet? |:()

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Pagina: 1