Toon posts:

lage sisoft benchmark op P4 door zoom modem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeie,

De topic zegt het al een beetje. Ben sinds kort in het bezit van een P4 1,8 ghz op een sis 645 mobo met 512 MB PC2700.
Aangezien mijn oude modem kaduuk is en win XP niet echt goed overweg kan met een interne modem heb ik ook een externe zoom USB modem aangeschaft. Als ik echter mijn internet connectie aanheb vreet dat zon 30% cpu power?? is dat normaal voor een USB apparaat? nee toch? de sisoft CPU en memory mark zakt hierdoor ook meteen tot onder P4 1,6 waardes. heeft dat ermee te maken of komt het ergens anders door? P4 wordt niet echt heet, 34-28 graden volgens het bios van de mobo idle, stressed kan ik niet meten aangezien sandra constant 50% aangeeft en MBM niet werkt.

Kan het CPU gebruikt worden verminderd door betere drivers? nu nog alleen beta drivers voor xp, het modem is van zoom.

na een herstart en zonder veel progjes in de achtergrond normale waardes in sisoft. Ik heb echter in diverse nechmarks gezien dat een P4 op dit mobo met PC2700 geheugen beter presteert?

iemand suggesties waar het aan kan liggen? (behalve modem + USB?)

alvast bedankt

Mart

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:59
en win XP niet echt goed overweg kan met een interne modem
zou moeten werken hoor, mits je goede com instelling gebruikt.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
niet echt lekker 30% cpu utilisatie door een modem
als nieuwe usb drivers en chipset drivers erop gehad van sis ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
chipset drivers staan erop, usb drivers niet gevonden, gebruikt nu sis drivers van microsoft

/edit
sis heeft dus geen usb drivers :) net ff op site gekeken door sis wordt ook aanbevolen alleen de agp driver van sis te gebruiken, die staat er dus ook op.
/edit

Verwijderd

Tot het woordje extern was het goed, echter met usb ging het weer wat minder, door de mogenlijke banbreedte van usb is het voor fabrikanten veel goedkoper om een zogenaamd software modem te gebruiken, hier moet je processor dus het echte werk verzetten, dit is met interne modems ook vaak het geval, alleen met een seriele externe modem kun je er vanuitgaan dat deze zelf nog wat kan, met andere woorden echte modems zijn zeldzaam of duur.

Verwijderd

Topicstarter
De modem was niet echt goedkoop, en is voorzien van de nieuwste standaarden en snufjes. Echter de driver versie is zoals gezegd nog een beta, hierdoor kan het ook dat de processor teveel wordt aangesproken. Voordeel van een USB modem vond ik dat je geen aparte stroomkabel meer hoeft te gebruiken, i.t.t een serieel.

De PC is ook niet echt traag ofzo, en na een aantal testen inderdaad tot de conclusie dat de drop in performance aan de modem ligt. Nu maar hopen dat zoom snel officiele drivers voor win xp uitbrengt of dat in de UK snel breedband internet mogelijk wordt (alles via de telefoon went wel, maar blijft traag :( )
Pagina: 1