Toon posts:

RUIS met DVD kijken op computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik DVD kijk op mijn computer ruist het geluid ontzettend. Je hoort de tikken van de DVD speler door het geluid!
Ik heb ee externe Versterker op de Computer aangesloten. Heb een beetje een goedkope geluidskaart, maar een vriend van mij heeft een dure geluidskaart en precies hetzelfde...

Ik luister nu net en hij ruist ook als ik dus gewoon geen geluid produceer en gewoon het volume van mijn vertsterker een beetje hoog zet...!

Hoe komt dan en hoe verhelp je dat..?

Tnx

Verwijderd

Hmm, ik heb ff geen verstand van DVDs spelers in computers.. Maar kheb vaker ruis gehad doordat kabeltjes in de kast (dus analoge audio kabeltjes tussen de geluidskaart en bijv. een CDrom speler en in mijn geval ook nog een TV Kaart) voor storing zorgden.. Misschien dat je het geluid digitaal kan laten overbrengen en niet dmv een kabeltje in je kast? :?

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-03 13:05

Flotter

Pelipper!

Op donderdag 03 januari 2002 22:42 schreef tose het volgende:
Hmm, ik heb ff geen verstand van DVDs spelers in computers.. Maar kheb vaker ruis gehad doordat kabeltjes in de kast (dus analoge audio kabeltjes tussen de geluidskaart en bijv. een CDrom speler en in mijn geval ook nog een TV Kaart) voor storing zorgden.. Misschien dat je het geluid digitaal kan laten overbrengen en niet dmv een kabeltje in je kast? :?
Kan, maar het geluid van een DVD gaat niet door die kabeltjes, dus kun je ze ook gewoon met de windows-mixer muten.
Verder is het verstandig om je geluidskaart zo ver mogelijk van je videokaart te plaatsen.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:28
Bij mij hielp het door die uitgebreide volume controls te openen en vervolgens alle kanalen te muten, behalve de kanalen die je echt nodig hebt (Wave enzo).
Ik geloof dat het microphone kanaal ook vaak ruis oplevert, ondanks dat er geen microphone in zit.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op vrijdag 04 januari 2002 10:37 schreef Aziona het volgende:
Bij mij hielp het door die uitgebreide volume controls te openen en vervolgens alle kanalen te muten, behalve de kanalen die je echt nodig hebt (Wave enzo).
Ik geloof dat het microphone kanaal ook vaak ruis oplevert, ondanks dat er geen microphone in zit.
Inderdaad, dingen als Line In, Mic In, Aux In, allemaal uitzetten als je ze niet gebruikt..

Wat het ook kan zijn, is dat je in verhouding een heel zacht audiosignaal krijgt.. Kijk dus eens of je in de DVD afspeel software het geluid harder kan zetten (In PowerDVD kan dit bijvoorbeeld) en het Master en Wave geluid van je geluidskaart hoger te zetten (als dit al niet vrij hoog staat)..

Je hebt het dus ook als je bijvoorbeeld mp3'tjes draait, die ruis?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Dma modus, staat die ook aan :?

Trek anders eens het audiokabeltje van de cdspelers eens los.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens gezocht op internet en zie dat veel meer mensen er last van hebben met een PCI64 onder WINXP.... En helaas nog geen oplossing...

Iig bedankt voor deze tips ik ga ze eens proberen....

BTW mijn DVD gebruik ik als CD-ROm dus deze zit wel doorgelust aan mijn GELUIDSKAART!!!

Maarja ik ga eens knutselen..
tnx
Pagina: 1