[BG2] how to kill a shadow dragon

Pagina: 1
Acties:

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-01 09:45
ik zit nu met een shadow dragon die ik "kan" doden.. lijkt me wel relexed qua XP... maare hoe kill je die gast?
eer ik em op "injured" krijg ben ik al helemaal dood :'(

en ja ik heb de search gebruikt maar ik vond 43 pages toch een beetje veel o door te lezen >:)

Bier, Whiskey en Metal!!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 15:25

Boekster

Naimoholic

Geef eerst eens wat belangrijke info.
Wat is je party en welk level ben je. Aantal sterke items die je in je broekzak hebt zitten even vertellen kan ook wel wat schelen.

Music Addicted

• LordMithril
ohja :) hold on.... kan ff duren :)

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

"Position your party members at a position where the dragon can't see them. Cast lotsa area effect spells (i.e. those that you don't need a target): cloudkill, death fog, ice storm, fireball, holy smite, silence. True, the dragon may have magic resistance, but cloudkill, deathfog, ice storm lasts many rounds...so it will take some damage while you wait happily at one side. Then cast silence 15' radius a few times (till the spell affects it) to prevent it from casting Heal on itself. Then cast instant lotsa offensive spells: holy smite, fireball...and the dragon is toast without even having a chance to speak to you. "

Meer:
http://www.gamebanshee.com/baldursgateii/strategies/dragons.php

• LordMithril
hmz dat zal ik eens gaan proberen....

Bier, Whiskey en Metal!!

• LordMithril
hmz gaat niet echt....
is t nog niemand hier gelukt??
oh hier zijn mn chars
code:
1
2
3
4
5
6
Minsc L9 AC-1 Sword of chaos+2
Valygar L9 AC-2 Familyblade+katana
jaheira L8/L11 AC-2 Scimitar
Mithril (ik) archer L9 AC-2 Composite longbow +1 (en erg veel pijlen)
Nalia L11/14 AC+2 Arbone's sword+2
Aerie L8/L9 AC+1 Sling+2/staffspear+2

spells heb ik in overvloed maar die k*t draak blijft niet staan... dus de area spell zoals cloudkill werken niet echt denderend :'(

Bier, Whiskey en Metal!!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Op donderdag 03 januari 2002 23:20 schreef Lord_Mithril het volgende:
hmz gaat niet echt....
is t nog niemand hier gelukt??
oh hier zijn mn chars
code:
1
2
3
4
5
6
Minsc L9 AC-1 Sword of chaos+2
Valygar L9 AC-2 Familyblade+katana
jaheira L8/L11 AC-2 Scimitar
Mithril (ik) archer L9 AC-2 Composite longbow +1 (en erg veel pijlen)
Nalia L11/14 AC+2 Arbone's sword+2
Aerie L8/L9 AC+1 Sling+2/staffspear+2

spells heb ik in overvloed maar die k*t draak blijft niet staan... dus de area spell zoals cloudkill werken niet echt denderend :'(
kun je in een slayer veranderen :? , probeer dat eens

• LordMithril
slayer?? leg eens uit

Bier, Whiskey en Metal!!

• Aiyakido
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09-2022

Aiyakido

a.k.a Aiya Kido

weet je dat gedeelte waar je komt na die deur waar je die schijf voor nodig hebt. Daar moet je helemaal in gaan staan (is een smal gangetje. Gebruik nu spels zoals fireballs en die hele shit die al is genoemd. Als je mage sterk genoeg is dan kun je zelfs dammage doen met magic missils, melfs acid arow en fire arrows (en nog veel meer shit) zo heb ik hem gedood (door maar twee mage's te gebruiken en voor de rest niks)

• Aiyakido
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09-2022

Aiyakido

a.k.a Aiya Kido

Op donderdag 03 januari 2002 23:29 schreef Lord_Mithril het volgende:
slayer?? leg eens uit
komt pas later in het spel (chapter 5 ofzo)

• White Dust

White Dust

Op donderdag 03 januari 2002 23:29 schreef Lord_Mithril het volgende:
slayer?? leg eens uit
nee dus, als ik dat uileg verpest ik een groot deel van het verhaal, waar is die Dragon eigenlijk :?

• LordMithril
bij 1 van de eerste quests... uhmar hills mistery
je komt hem tegen opweg naar de shadow lord.

Dot ik zal t ff proberen :)

Bier, Whiskey en Metal!!

• White Dust

White Dust

Op donderdag 03 januari 2002 23:34 schreef Lord_Mithril het volgende:
bij 1 van de eerste quests... uhmar hills mistery
je komt hem tegen opweg naar de shadow lord.
die hoef je niet te verslaan, in die tempel kun je één of andere talisman krijgen (die je in stukken vindt) waarmee je onzichtbaar bent voor de draak, zolang je de draak niet aanvalt en de talisman niet laat vallen ;) geloof dat je de draak niet eens kunt verslaan.

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Je bent nog wel een redelijk laag level, maar misschien lukt het. Kan iemand trouwens vertellen hoe hoog de enchantment op je weapons moet zijn voor een shadow dragon, want +2 als hoogste is nou niet bepaald hoog. Zoek anders eerst even de quest van de sewers in de copper coronet, dan kun je en +3 sword krijgen voor minsc. En kijk ook eens in de government district in een huis helemaal rechts. Daar zit een zeer vervelende party, maar met zeer goede wapens.

Hier mijn tactiek voor dragons:
Probeer zoveel mogelijk protection spells te casten en haste mag hierbij zeker niet ontbreken.
Mages hebben eens spell trigger met lower resistance en zijn invissible. Val gewoon met iedereen de draak aan, en cast daarna met mages zoveel mogelijk magic missiles.

En dat Slayer gedoe merk je vanzelwel. Ik zou persoonlijk nog even wachten tot je een wat hoger level hebt berijkt.

edit:
En Succubus, die draak kan echt dood, want die heeft de Scroll voor de Crom Faeyr.

Music Addicted

• White Dust

White Dust

Op donderdag 03 januari 2002 23:43 schreef Boekster het volgende:
Je bent nog wel een redelijk laag level, maar misschien lukt het. Kan iemand trouwens vertellen hoe hoog de enchantment op je weapons moet zijn voor een shadow dragon, want +2 als hoogste is nou niet bepaald hoog. Zoek anders eerst even de quest van de sewers in de copper coronet, dan kun je en +3 sword krijgen voor minsc. En kijk ook eens in de government district in een huis helemaal rechts. Daar zit een zeer vervelende party, maar met zeer goede wapens.

Hier mijn tactiek voor dragons:
Probeer zoveel mogelijk protection spells te casten en haste mag hierbij zeker niet ontbreken.
Mages hebben eens spell trigger met lower resistance en zijn invissible. Val gewoon met iedereen de draak aan, en cast daarna met mages zoveel mogelijk magic missiles.

En dat Slayer gedoe merk je vanzelwel. Ik zou persoonlijk nog even wachten tot je een wat hoger level hebt berijkt.
Dat vervelende swaard :P wat alleen maar wat lullige battlecrys uit stoot :P , maar het gaat toch om de draak in de temple :? geloof dat je die niet hoeft te verslaan, dat dat niet eens kan, en al helemaal niet met de lvl's van de party die hij nu heeft ;)

sorry, niet ver genoeg gelezen, maar het kan dacht ik niet met die lvl's, is er ook nog speciaal armor wat de party heeft :?

Kzie nu pas dat ik je heb gequote terwijl je je bericht aan het wijzigen was, maar wat doet die scroll :?

• LordMithril
TIS ME GELUKT!!!!
thanx Dot voor de strategie...
gewoon in t gangetje staan en met alle spelcaster die je hebt erop hakken :)
ik heb nu ook een scroll voor een coole dwarven hammer :)

edit:

btw voor dat slayer gedoe... moet je dan zoeken naar je "true power" of tegen die gast ingaan?? ik ga namelijk tegen hem in... ik mag hem niet zo :)

Bier, Whiskey en Metal!!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Da's mooi voor je, zeker dat je scroll nu hebt. Die hammer is errug lief. Maar de andere draak, daar zou ik voor nu nog ff mee wachten, want die heeft een hogere resistance.

En voor succubus:
Ja, was net aan t editten ;) .
Maar de scroll zelf vertelt alleen maar wat je nodig hebt voor de Crom Faeyr, dus de hammer, de gauntlets en de girdle. Je hebt hem trouwens WEL nodig als hij geforged wordt.

Nu nog ff een vraag voor Mithril:
Wat bedoel je precies met "die gast"? Irenicus?
Oh, en heb je Throne of Bhaal?

Music Addicted

• LordMithril
je die gast :)
en nee kep geen throne of bhaal... maar ga em denk ik wel kopen volgende week... of heb ik dan al wat gemist van ToB?

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Nee je hebt nog niks gemist van Throne of Bhaal, maar ik zou hem zeker kopen, ook omdat je dan op tab kunt drukken en alle kistjes en deuren verlicht worden, is toch wel errug handig ;)

• Plantje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-12-2020

Plantje

groei ;)

throne of baal is echt supergoed :) zeker het kopen waard

ik versloeg draken altijd door die skeletjes te summonen en dan zit er zon onzichtbaar ghost beest ding tussen gesummend en die kan ook weer skeletjes summonen

gigantisch veel beesten krijg je dan. lagt enorm maar hij gaat dood :)

traps van assassin schijnen ook goed te werken (dus 10.000 traps om hem heen zetten)

• PsyFlash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
Wat ook erg goed werkt tegen goeie beesten zijn elementals.
en dan heb ik het over de priest versies (niet die weake lessers van mage)
Fire en arial servent zijn 6e level, en de 8e level airelemenal kickt helemaal ass, kom je bij een erg sterk beest, momorize je gewoon met elke char zoveel mogelijk van dit soort summoning spells, en als je max hebt kun je de overige spells besteden aan invocation. Je laat je sumons al het werk doen, en als ze allemaal dood zijn en de draak ook bijna val je aan met alles wat je nog over hebt. (zelfs MM kan soms werken)

• White Dust

White Dust

Op vrijdag 04 januari 2002 00:02 schreef Lord_Mithril het volgende:
TIS ME GELUKT!!!!
thanx Dot voor de strategie...
gewoon in t gangetje staan en met alle spelcaster die je hebt erop hakken :)
ik heb nu ook een scroll voor een coole dwarven hammer :)

edit:

btw voor dat slayer gedoe... moet je dan zoeken naar je "true power" of tegen die gast ingaan?? ik ga namelijk tegen hem in... ik mag hem niet zo :)
Elk child of Bhaal heeft een speciale gave, de slayer is de gave van jouw karakter, komt vrij laat in het spel dat je de gave kunt gebruiken, in Throne of Bhaal kom je heel wat cildren of Bhaal tegen met verschillende gaves.

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 01:16 schreef Soccubus het volgende:

[..]

Elk child of Bhaal heeft een speciale gave, de slayer is de gave van jouw karakter, komt vrij laat in het spel dat je de gave kunt gebruiken, in Throne of Bhaal kom je heel wat cildren of Bhaal tegen met verschillende gaves.
Hallo daar was die zelf nog wel achter gekomen he... Als die verder had gespeeld... Nu vertel je al een heel stuk van het verhaal... :P

• White Dust

White Dust

Op zaterdag 05 januari 2002 11:41 schreef KID-ICARUS het volgende:

[..]

Hallo daar was die zelf nog wel achter gekomen he... Als die verder had gespeeld... Nu vertel je al een heel stuk van het verhaal... :P
niet helemaal, als hij de doos van ToB haaft gezien zou hij er IDD al achter zijn gekomen van een stuk van het verhaal, ik heb daar alleen wat oud nieuws neer getypt ;)

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Die Shadow Dragon... ik liep erheen en butste hem de eerste keer meteen dood zonder enige moeite.

Nou moet ik wel bekennen dat ik een compleet door mezelf gerolde party had (multi-player game in m'n eentje) en ToB ge-installeerd, waardoor ik oa al planetars kon casten. ;)

Maareh, heb je die rode draak al gebutst? Deze is toch echt wel gemakkelijker volgens mij.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Pagina: 1