[smoothwall] Traag internetten

Pagina: 1
Acties:

• elf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05-2025
Hi people,

Ik heb een router gemaakt van een pentium 75 met 16 mb geheugen. Ik heb hier smoothwall opgezet en het werkt :) . Maar het laden van pagina's en zo, gaat niet echt snel zoals voorheen. Games gaan net zo snel als voorheen, maar gewoon internetten gaat vreselijk langzaam. Komt dit door slecht configureren, :? of door de router zijn hardware(moet er betere cpu of geheugen in) :? Ik heb geen idee wat ik er aan moet doen, want het was de eerste keer voor mij en mn maat dat we met smoothwall werkten.

Ik hoop dat er een oplossing is, anders zal de router er uit moeten. Ik heb geen zin in een trage internet verbinding :'( .

Alvast bedankt

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Hoi,

Je moet de proxy capaciteit (squid) van smootwall aan zetten (onder services) en hem wat hdd ruimte toebedelen. Afhankelijk van je HDD grootte 200 of meer MB. Zal de pagina de eerste keer niet zo snel laden , maar bij iedere nieuwe poging beduidend sneller.

Wat mij wel opviel is dat .asp pagina's (Active Server Pages, zijn database gekoppelde pagina op windows platform itt php op MySQL) langzaam blijven gaan, ligt waarschijnlijk aan .asp of de werking van de proxy. Iets voor de volgende keer om uit te vogelen.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• elf
Ik heb ff een screenie gemaakt van smoothwall. Bedoel je de chache grootte die ik groter moet maken? Is het op deze manier goed?

http://www.lunarpages.com/wous/pictures/smoothwall1.jpg

kopie en past ff, dan werk ie wel

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:07

Wokschotel

Op 6 wielen

Op donderdag 03 januari 2002 22:06 schreef elf het volgende:
Hi people,

Ik heb een router gemaakt van een pentium 75 met 16 mb geheugen. Ik heb hier smoothwall opgezet en het werkt :) . Maar het laden van pagina's en zo, gaat niet echt snel zoals voorheen. Games gaan net zo snel als voorheen, maar gewoon internetten gaat vreselijk langzaam. Komt dit door slecht configureren, :? of door de router zijn hardware(moet er betere cpu of geheugen in) :? Ik heb geen idee wat ik er aan moet doen, want het was de eerste keer voor mij en mn maat dat we met smoothwall werkten.

Ik hoop dat er een oplossing is, anders zal de router er uit moeten. Ik heb geen zin in een trage internet verbinding :'( .

Alvast bedankt
Ik zou die proxy maar uitzetten. Een P75 met 16 mb is daarvoor echt te weinig. Ik ken Smoothwall niet, maar ik zou alleen de routerfunctionaliteit gebruiken.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08 14:11

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Uhm, zet gewoon de proxy uit...
Ik heb al een tijdje smoothwall draaien, die forward alles (dns forwarding)....

Geen verschil merkbaar. :)

Whatever.

• elf
Maar die proxy staat al uit. Dat kun je zien bij informatie. Dus daar kan het niet aan liggen.

Verwijderd

Forbidden
You don't have permission to access /wous/pictures/smoothwall1.jpg on this server.

dat kunnen we dus niet zien bij informatie.

maar een puter met 16MB zou ik geen proxy laten draaien, zelfs geen dns server.

Stel je clients in met de dns server van je provider, en laat je P75 mooi alleen NAT-en / routen /etc
Pagina: 1