TV-boxjes op PC aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18
Nu is een tjidje geleden de TV kapot gegaan en daar zaten 2 boxjes aan, aangezien die wel wat beter geluid geven dan de boxen die er nu staan, dacht ik: Laat ik ze maar aan de PC aansluiten.. Mooi niet dus, er zitten hele rare stekkertjes aan die er van bovenaf zo uitzien:

O |

Oke, misschien niet echt duidelijk, maar stel je een rond staafje en een rechthoekige staafje voor.
Zijn hier toevallig nog verloopjes voor?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Het zijn oude speaker aansluitingen, daar zijn nog gewoon verloopstekkers voor te koop bij de BCC etc, geen probleem...

Verwijderd

Lijkt mij gewoon een - en een +, en als het je niet echt veel kan schelen knip je dat stekkertje eraf en strip je ze....

Maar ach, je kunt idd ook zo'n verloopding kopen =)

Maar je kunt ze natuurlijk niet zo maar op je pc aansluiten, je zult ze eerst moeten versterken....

Verwijderd

Maar je kunt ze natuurlijk niet zo maar op je pc aansluiten, je zult ze eerst moeten versterken....
Tenzij je een speaker-out op je soundcard hebt natuurlijk ;)

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 08:08
Speaker out is niet versterkt.
Je kan daar bv. ook gewoon een koptelefoon inpluggen.

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

Officeel is een speaker out wel versterkt maar bij de meeste soundkaarten is het een onversterkte speaker out. eigenlijk een line out dus

Click hier niet

Verwijderd

Tenzij je een speaker-out op je soundcard hebt natuurlijk
W1$34$$ :P

De betere geluidskaarten hebben idd geen versterkte analoge output, want dat scheelt een hoop storing.
Er komt geen sterk signaal uit, maar een koptelefoon heeft meestal niet zo heel veel nodig, dus dat is geen probleem.
Het lijkt mij dat die speakers opzich wat meer vragen...

Wat dat betreft lijkt het me sterk dat er een verloopstekkertje bestaat van die oude connectors naar line level, maar da wee'k niet zeker...Kaj? :)

• aatos
  • Laatst online: 01:11
sorry dubbel

• aatos
  • Laatst online: 01:11
er bestaan ongetwijfeld verloopstekkertjes van die oude connectors naar andere systemen, maar dat is inderdaad géén line level. Aangezien de meeste huidige versterkers niet meer werken met connectors maar met gestripte draad, heb je geen verloopstekkertjes meet nodig.

Verwijderd

Speakers moet je aansluiten op een (eind)versterker, met luidspreker uitgangen. Tenzij je speakers met ingebouwde versterker hebt, zoals bij pc-speakers dus meestal het geval is. Je zult dus volgens mij je (line)out van je geluidskaart op een (line)in van een versterker moeten aansluiten, waarop je weer je speakers kunt aansluiten. Let wel op het vermogen van die speakertjes en de versterker.
Pagina: 1