hard disk(s) fail (80)

Pagina: 1
Acties:

• RiBeye
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-07-2020
Als ik mijn p100 opstart komt er na de memory test op het scherm:

Hard disk(s) fail (80).

Ik heb gekeken of alles draden goed erin zaten. Hij doet het nog steeds niet. Is mijn PC gecrasht of zo?

HELP! :'(

Verwijderd

Als je IDE HDD Auto detection uitvoert wat gebeurt er dan, wordt de schijf wel herkend ?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Probeer eens bij je Standaard settings in de BIOS alles AUTO te zetten (IDE AUTO Detection kan ook, is wat netter, maar AUTO werkt ook :)).

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:48

Wokschotel

Op 6 wielen

Op donderdag 03 januari 2002 21:58 schreef RiBeye het volgende:
Als ik mijn p100 opstart komt er na de memory test op het scherm:

Hard disk(s) fail (80).

Ik heb gekeken of alles draden goed erin zaten. Hij doet het nog steeds niet. Is mijn PC gecrasht of zo?

HELP! :'(
Neem aan dat je jumpers goed staan. Verder idd even laten autodetecten. Werkt het nog niet, dan is je controller of je kabel misschien gaar.

• RiBeye
Ik heb alles op auto gezet en bij opstarten zegt hij nu:

Detecting HDD Primary Master ... OK
Detecting HDD Primary Slave ... None
Detecting HDD Secondary Master... None

Hard disk(s) fail (80)

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 09:59

talin

ES-MA

[topic=111932/1/25]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
niks aan de hand dus, waarschijnlijk stond er in de bios nog een hdd gedefineerd die er nu niet meer aan zit..

ff weghalen in de bios dus..

A wise man's life is based around fuck you

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:48

Wokschotel

Op 6 wielen

Op donderdag 03 januari 2002 22:18 schreef RiBeye het volgende:
Ik heb alles op auto gezet en bij opstarten zegt hij nu:

Detecting HDD Primary Master ... OK
Detecting HDD Primary Slave ... None
Detecting HDD Secondary Master... None

Hard disk(s) fail (80)
Wat voor HD is het eigenlijk? En wat doet ie als je die gegevens gewoon handmatig ingeeft?

Probeer dit eens:
-alleen die HD erin, dus geen cd-rom ofzo
-probeer een andere kabel
-test met een andere HD of je controller niet gaar is

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 12:28
Die 80 slaat volgens mij op Primary Master, dacht ik. Iemand die dit kan bevestigen ?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op donderdag 03 januari 2002 22:21 schreef Crazy A het volgende:
Die 80 slaat volgens mij op Primary Master, dacht ik. Iemand die dit kan bevestigen ?
inderdaad...... CONFIRMED!

hij detect hem dus wel, maar spint ie ook nog wel op? of maakt ie een vreemd geluid?

A wise man's life is based around fuck you

• RiBeye
Op donderdag 03 januari 2002 22:20 schreef rdgf het volgende:

[..]

Wat voor HD is het eigenlijk? En wat doet ie als je die gegevens gewoon handmatig ingeeft?

Probeer dit eens:
-alleen die HD erin, dus geen cd-rom ofzo
-probeer een andere kabel
-test met een andere HD of je controller niet gaar is
Het is een p100 met een 850 MB HD. Later een Western Digital Caviar van rond de 4 GB erin gestopt maar werd niet herkend vanwege oud moederbord. Toen had ik op het net een programma gevonden om de HD te kunnen zien maar deze ben ik dus kwijt. Nu weet ik niet meer waar ik het kan vinden.
Vandaag per ongeluk de pc opgestart toen de kabels naar de HD's los zaten. Hierdoor wordt de HD volgens mij niet meer herkend.

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
ik laat mijn hdd meestal detecten door diskmanager, tot nu toe altijd herkend. bedoel je die?? het spijt me alleen dat ik geen download adres weet, als je je mail ff geeft, wil k um wel doormailen, in een zip, moet je um uitpakken op een diskette, en dan booten vanaf die disk

Mijn Systeem Specs

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

als dat bij mij staat, dan gaat het om de kabel, heb ik geinformeerd bij epox. Het is dan geen 80 pollige kabel... Ik dan dat het daar aan ligt, veel succes

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

ff alles in de bios op auto zetten

Verwijderd

Je kunt idd autodetect doen in de bios waardoor de (oude) hd wordt vervangen door de nieuwe...

Heb hetzelfde probleem gehad op stage...toen heb ik ff de kast opengehaald, hd eruit gehaald, in andere kast gezet en toen weer terug in de oude en toen deed ie het weer....

beetje omslachtig maar dat werkte bij in mijn geval :+

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 22:28 schreef Tutti-frutti het volgende:
als dat bij mij staat, dan gaat het om de kabel, heb ik geinformeerd bij epox. Het is dan geen 80 pollige kabel... Ik dan dat het daar aan ligt, veel succes
klopt! Had ik ook op mijn MSI-bordje.. Gewoon een 80-polige kabel kopen en je bent van je foutmelding af.

Verwijderd

laatst een soortgelijk probleem gehad...

ff bios resetten... hd in andere pc stoppen... laten autodetecten... gegevens van hd even noteren... en vervolgens in de pc die moeilijk doet handmatig invoeren...

ben je ff mee bezig maar bij mij werkte het :P

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA_>PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• RiBeye
Ik heb de tweede HD eruitgehaald. Nu krijg ik geen hard disk fail 80 melding meer maar:

disk I/O error

Hoe moet ik nu verder?

• RiBeye
Het is gelukt. Als ik de 4.0 GB Western Digital Master maak en de Maxtor 850 MB Slave, dan herkent mijn oude p100 beide schijven. Thanks allemaal! ;)
Pagina: 1