WinXP op MSI K7T-Turbo??

Pagina: 1
Acties:

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
Hallo,

Ik krijg het maar niet voor elkaar om Windows XP op mijn mobo te laten lopen :'( . Ik krijg steeds een inaccesable boot volume. Als ik dan de UDMA uit zet in het bios, dan gaat het wel goed. Mijn vraag is of er iemand met hetzelfde bordje is en wie wel XP heeft lopen met UDMA aan en hoe die dat voor elkaar heeft gekregen?

AMD Duron 800
MSI K7T-Turbo
256 MB Ram (Norrod)
8.4 Gb Maxtor (90871U2) 5400 RPM
80-aderige kabel

Greetz

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
bios versie?
Minimaal Bios 2.9, schone HD, booten van CDROM en klaar is klara.

• TakTiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-03 18:39

TakTiX

Busy@GoT

Een collega en goed vriend van me heeft zo'n bordje en heeft XP al meerdere malen vlekkeloos geinstalled,maar in de winkel hebben dit probleem eerder gehad, het bleek aan de schijf te liggen op 1 of andere manier. Dus wij die schijf checken met norton, gewoon scandisk en alles en die zeggen allen nix aan de hand. Dus geinstalled op PRECIES zo'n zelfde disk (??) die net zo nieuw was en toen overgeghost en nix aan het handje. Echt wazig maar denk wel dat het zo op te lossen is ook bij jou. IIG veel succes ;)

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

• JaWa
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

ik heb die k7t turbo van msi en ook xp erop
dus moet werke

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• Rendier2710
Ik wist dat ik iets vergeten was. BIOS versie 3.2 staat erop. Maar het zou dus aan de schijf kunnen liggen?? Zou het nog uit kunnen maken of ie master of cable select staat (kom ik nu na een maand klooien ineens op). Nou, morgen gelijk een schijf van werk meenemen (kijken of het op een oud 2.1 Gb'tje dan wel goed gaat). Ik doe inderdaad een clean install met boot van CD-rom. Bedankt voor de tips!

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 19:17
lol msi :r

't zou ook es goedgaan met die bordjes

• Rendier2710
Dit is wel heel erg vreemd. Ik heb de jumper op cable select gezet en toen deed ie het in 1 keer (heeft ie nog nooit gedaan). Na reboot krijg ik weer dezelfde melding :( Ik snap er nu niks meer van. Zit denk ik niets anders op dan een andere harde schijf te proberen. *zucht*

• TakTiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-03 18:39

TakTiX

Busy@GoT

Ja andere schijf ie zeker geen slecht idee, Ik weet dat het xtreem lomp is zo maar ik heb het vaker meegemaakt en verbaast me zo nix als dat wel werkt.
Tja Windows hè? |:(

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08 16:24
Krijg je als je zo'n MSI K7T* boardje hebt. Vandaag hier op de lan langs mij was er net een stukgegaan, zomaar :/
Mijn oude MSI mobo, K7T Pro 2+ ofzo (een KT266A chipset) had ik na 1 week omgeruild voor een Soltek DL-75DRV2. Wat een apen mobo's maakt MSI :r

Verwijderd

Ach ja je hebt altijd mensen met negatieve ervaringen.

Mijn msi bordje loopt superstabiel en heb nergens last van XP erop werkt perfect via drivers updaten werkt perfect.

Er is altijd een baas boven baas maar voor de centen maakt msi toch best een goed product :P

• Rendier2710
Op dit moederbord boot zowel Win 95/98/Me/2000/Mandrake/Redhat en nooit problemen gehad. En dan lanceert Microsoft weer eens iets nieuws en dan werkt het niet. Dan vraag ik me af aan wie het nou eigenlijk ligt??

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 22:14 schreef Orange het volgende:
Ach ja je hebt altijd mensen met negatieve ervaringen.

Mijn msi bordje loopt superstabiel en heb nergens last van XP erop werkt perfect via drivers updaten werkt perfect.

Er is altijd een baas boven baas maar voor de centen maakt msi toch best een goed product :P
Jups bij mij ook ik heb een MSI Pro2a en die is superstabiel.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
al een andere udma66 kabel geprobeerd :?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Fireman
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Op donderdag 03 januari 2002 22:06 schreef Xsion het volgende:
lol msi :r

Jij weet niet waar je over praat jo >:)

Ik heb dan een dualboot met win 98se en win xp prof. en dat draait als een zonnetje.

Ik heb een msi k7t turbo bios versie 3.1 een, schik niet, ibm 20 gb HD ... of kijk maar even op mijn homepage en dan even aan de linker kant klikken daar staan een aantal links naar hifi en pc en je moet dan pc hebben natuurlijk :)

Wat zet je precies aan of uit in je bios?

Als je je pc aanzet wat zie je dan voorbij gaan? udma 100? of wat anders?

Ik heb trouwens 3 partities en win 98se staat op de primairi of zoiets iniedergeval de eerste (c:) en XP staat op d: en dat gaat perfect. Dus hoe dat zit met clean install is een beetje vaag.

Succes

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• Rendier2710
Ik krijg UDMA 66 te zien als ik de pc op start. Als ik mijn Seagate boot, dan heb ik gewoon UDMA 100. Detectie gaat dus wel goed. Andere IDE kabel heb ik al geprobeerd ja.

• Rendier2710
Nieuwe ontwikkelingen. Vandaag een schijf van werk mee genomen, Win XP geinstalleerd en het doet het perfect. Maar tijdens het opstarten geeft ie nu een PIO mode 4 aan (het is een oud 2.5 Gb'tje). Nou weet ik dus eigenlijk nog niet of het wel gaat werken zodra ik XP op mijn Seagate zet (wat ik zo 1,2,3 niet wil omdat ik eerst zeker wil weten dat het werkt en dat ik mijn gegevens over kan zetten). Ben ik veel snelheid kwijt als ik UDMA uit zet trouwens?? Heeft iemand het vermoeden dat het op mijn ATA 100 schijf weer niet zal werken??

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:33
Udma zou ik iig niet uitzetten. :)

Verwijderd

kHeb nog nooit problemen gehad met mijn MSI K7T Turbo...XP werkte ook meteen (biosversie 2.4)

Verwijderd

Ja ik heb hier dus een MSI K7T turbo met een XP1800, maar ik moet zeggen dat windows XP eerst geen problemen leek te geven, maar zo langzamer hand kom ik hier toch een beetje van terug. Het is een dualboot systeem en ik draai ook WIN 2000 PRO SP2 en die is stampvol met toepassingen van mij en m'n vriendin en die WIN2000 is toch nog een stuk stabieler, ondanks dat ie ouder is... Wat ook erg vreemd is is dat ik in XP zo maar spontane reboots krijg, en dat dus nooit in WIN2000 ( behalve bij extreem OC'en).

• Rendier2710
Weer een nieuwe ontwikkeling! Zodra ik de schijf verander (door bijvoorbeeld met partition magic de partitie te verkleinen, als is het maar 1 Mb), dan gaat het opstarten van Windows XP 1 maal goed. Ook als ik een repair draai, start Win XP 1 keer goed op en bij de volgende reboot weer niet! Bij Hibernaten, gaat het overigens wel allemaal goed. Volgens mij moet ie dan ook gaan booten. Hoe is dit nou allemaal mogelijk?? Het lijkt wel of XP elke keer de installatie zit te vernaggelen, Herinstallatie helpt echter niet. Ik wordt hier een beetje moedeloos van. Iemand nog een goed idee hierover??

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Rendier,
volgens mij gebeurt het volgende met jouw installatie/disk combinatie: bij het afsluiten/herstarten o.i.d. wordt de write-behind cache voor de disk niet leeggeschreven voordat het afsluiten voltooid is. Het resultaat is een corrupte disk.
Je drivers praten dus niet goed met je disk. En je disk staat NIET op de Hardware Compatibility List (HCL) voor windows XP.
Ik denk dat je het niet draaiend krijgt (ik had iets dergelijks met een Quantum die niet op de W2000 HCL stond: ik had die disk op 't laatst bijna ritueel verbrand; gelukkig was ik net op tijd verstandig genoeg om hem met iemand te ruilen voor een ongeveer even grote schijf).
Sorry !

• Rendier2710
Bedankt robbb

Stom dat ik hier niet aan gedacht heb. Ik heb ook nog een oud WD hard schijfje (2.5 Gb) en dat werkt inderdaad prima! Geen enkel probleem. Mijn zoektocht is hier dus eigenlijk voltooid (nou ja, moet een andere schijf gaan zoeken ;) ). Enne, dat ritueel verbranden van die schijf zat ook al enigzins in mijn hoofd! Zal er nu maar Solaris op gaan zetten! :9~

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 10:31

seninha

god's right foot

(jarig!)
Wel ff een 80 polige kabel gebruiken. :)
Anders krijg je geheid gekl... :'(
Heb het hier al eens gehad met m'n board :(

iRacing Profile Flickr

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 19:17
Op donderdag 03 januari 2002 22:49 schreef firemen het volgende:

[..]

Jij weet niet waar je over praat jo >:)
ik heb met veel msi's ervaringen maar ik heb toch liever abit asus oid

• Rendier2710
Ik gebruik een 80 aderige kabel. Maar wat is het nut van die kabel?? Ik heb systemen gezien met een removable harddisk bracket (daar zit voor dat kleine stukje een 40 aderige kabel in), maar dat werkt ook gewoon. Het is toch alleen maar voor afscherming van de kabels onderling?

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 09:42
Schijnt een bekend probleem te zijn (orginele topic)
flash naar BIOS 3.1 of 3.2 dan zou het opgelost moeten zijn

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
[b]Op donderdag 03 januari 2002 22:06 schreef Xsion
Het gaat goed met die bordjes, heb hier de MSI K7T limited edition en winXp draait er 100% stabiel op.

En ik heb mijn CPU overgeclockt en nog steeds geen problemen.
Pagina: 1