Toon posts:

[CPU temp hoog] als monitor standby gaat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
de laatste tijd was mijn systeem al wat instabieler en doordat ik veel met CPU's voor mijn kids bezig geweest was, toh effe mijn eigen CPU eraf gehaald, het kauwgum vd leverancier verwijderd en met siliconpaste weer netjes gemonteerd. Na een kleine piek in het begin na het opstarten van 40-50ºC komt de T aardig tussen de 30 en 40 te liggen. nu zelfs tijdens het typen konstant 31ºC.
Maar... ik was net effe weg en geen screensaver aan of zo en toen ik na een half uur terug kwam was de T ca 60ºC. De monitor was wel op power-save (15 minuten) gesprongen. Binnen 2 minuten is de T van de CPU weer gedaald naar ruim 30 graden.
Vraag:
* hoe kan dit uberhaupt dat die T zo naar 60ºC gaat terwijl er niet mee gewerkt wordt (gemeten met Asus probe)?

Het systeem zelf lijkt wel wat stabieler door de nieuwe pasta: nu nog geen crash gehad.....

systeem:
asus cuv4x, 512 MB SDRAM
PIII @ 800 MHZ (EB)
Matrox Mil. DH 450
30 gieg disk
cd aopen
cdwr sony
SB 128 snd
win98 in multi-boot

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
valt heel toevallig je cpu fan niet uit als de comp op standby springt ?.

misschien draaien er progs in de scheduler (zoals fastfind) of een virusscanner die aan de slag gaat

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:12

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op donderdag 03 januari 2002 22:20 schreef Bamibal het volgende:
valt heel toevallig je cpu fan niet uit als de comp op standby springt ?.

misschien draaien er progs in de scheduler (zoals fastfind) of een virusscanner die aan de slag gaat
een Intel proc schakelt wel terug in kloksnelheid als hij te warm gaat worden, maar het is niet helemaal in orde dat je CPU fan gaat uitvallen. Kap eraf en wachten maar, de oorzaak is dat zo boven water lijkt me.

/dev/null

Verwijderd

Waarschijnlijk stoppen i.d.d. je fans er mee, maar waarom laat je je pc tje dan gewoon niet lekker volledig suspend gaan ???

Verwijderd

Topicstarter
* zal idd eens kijken of mijn fan uit gaat (ff in het bios kijken of dat ingesteld kan worden).
* idd virusscan draait wel, maar vreet ie zoveel? Die werkt toch ook als ik bezig ben? Vanwege de instabiliteit had ik al zoveel mogelijk uit de tray gehaald.
* zal dat volledig suspend een uitproberen.
De kast ff open houden...geen probleem, in 10 s weer open...

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:19

Q-bone

Dusss...

neem toch waterkoeling

bla?

Pagina: 1