Toon posts:

[Illustrator] RPG character design

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig voor de GoT role playing game die in SP loopt een beetje de karakters te illustreren, tevens greep ik de gelegenheid aan om mijn illustrator skillz uit het stof te halen (nouja skillz..). Omdat in dat topics niet gek veel mensen komen wou ik ook graag even horen van de designers hier of het door de beugel kan, graag met onderbouwde kritiek :) Het is nog beetje een schets, dwz niet alle details zijn ingevuld, de vormen zijn nog niet helemaal getweaked en misschien dat ik em nog een keer door photoshop haal voor verdere details.

Afbeeldingslocatie: http://www.phys.uu.nl/~rschrrs/daemia.gif

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

ziet er zeker niet verkeerd uit, maar er mogen wat mij betreft nog wat schaduwen in, trace eens een foto of zo, de plaat die ik hier: [topic=367403/1/25] heb gepost is ook een trace van een foto (aquarel eigenlijk)... en dan niet bitmap trace, maar gewoon met het handje (en wacommetje)

waarom trouwens in illustrator?

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, is wel een mooi effect, maar di's nou geen getracte foto en dat is ook niet het effect dat ik wil berijken eigenlijk, het blijft toch iets cartoonachtiger. Er komen nog wel meer schaduwen in, ik zei al dat de detail nog moeten, het ging nu vooral om de vormen. Nietemin bedankt :)

/edit/

Daarbij heb ik ook geen wazom, dit is gewoon gepruts met curves :)
Schaduwen kan ik trouwens redelijk mee omgaan, dat is opzich het probleem niet. Icon is trouwens ook volledig van scratch getekend met schaduws and stuph, in photoshop dan.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Tim Schuhmacher

abasios

Ik vind haar goed geslaagd. Alleen het gezicht - ogen, neus & mond zijn erg expressieloos. Beetje plat.
Misschien nog een witte kronkel in het haar.

Verwijderd

ik zou 't es proberen met een stel blonde haren, aangezien dr shirtje ook al zwart is.
maar t kan zeker wel door de beugel qua vormen e.d.
[ wellicht iets grotere boobies ;) ]

Verwijderd

Topicstarter
Witte pluk komt er niet, dat past niet bij de beschrijving :)
Huidskleur wordt ook nog anders nu ik zelf de beschrijving nog een keer check. Moet meer latin look worden. Gezichtsuitdrukking wordt denk ik duidelijker wanneer er enkele schaduwvlakken inkomen.

Beschrijving

//edit//

De keuze voor illustrator was a: ik wou weer eens met dat prog werken.
b: ik wou een cartoonachtig effect, en strakke vormen zijn gewoon veel makkelijker met bezier curves op te zetten wanneer je geen wacom pongel hebt :)
c: Mocht ik willen overschakelen naar een meer shaded effect gaat dat probleemloos: je converteert met lagen naar PS en gaat rustig de onderdelen een voor een diepte geven met je airbrush. Andersom is een stuk lastiger :)

Verwijderd

die beschrijving is wel handig.
aangezien ze
- Greedy
- Suspicious
- Sarcastic
is, zou ik zeggen : geef dr een wat gemenere gelaats-trek.
Ze kijkt nu nog vrij lief uit dr oogjes, die overigens blauw zijn ?
Zou ik toch voor bruin gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 21:53 schreef JayAnzee het volgende:
[ wellicht iets grotere boobies ;) ]
volgens mij hadden ze in middeleeuwen of daaromtrent (waar de rpg afspeelt) nog geen silicons

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:55
Op donderdag 03 januari 2002 21:47 schreef DarkX het volgende:
ik zei al dat de detail nog moeten, het ging nu vooral om de vormen.
Volgens mij zitten er genoeg vormen in :D

maar ik zou er wat meer gevoelens in willen zien, als ik d'r profiel lees dan heeft ze veel meegemaakt, het zou wel mooi zijn als je dat er dus goed in kan verwerken
Beetje mystery woman, zit meer achter dan je denkt

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. vandaag geen tijd om met die plaat te prutsen, misschien dat ik zaterdag een update eruit poep :{

Heb trouwens wel fftjes snel een icon ervan gemaakt (zie links, ruwweg onder mijn username ;))

//edit//

Heb ook nog even de beschreven cloak gefixed:

Afbeeldingslocatie: http://www.phys.uu.nl/~rschrrs/face.gif

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
koel :) ben zelf ook ff bezig met een tekening van character van gast waarmee we altijd RPGen

Afbeeldingslocatie: http://chin.media-id.net/ranger.gif

hijs een hunter nu.

maar ga je nog de rest vd lichaam nog tekenen of blijft het alleen bij de torso?

Verwijderd

Topicstarter
Nja, heb em sowieso al stuk verder getekent, maar von dit wel mooie cutout zo eigenlijk. anders moet ik helemaal tot de voetjes door gaan tekenen, en weet niet of ik daar zin in heb :)

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

hmmm... waar heb ik mijn rollplay characters ook weer liggen?

hierzo:

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/stills/sketches/vampire.gif

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 02:01 schreef XangadiX het volgende:

hierzo:

[afbeelding]
Hmm koele tekening :P

Potlood rulez ook wel vind ik. Maar - dit kan goed aan mij liggen - ik vind die vampier qua gezicht er niet echt vrouwelijk uit zien, terwijl da ding daar linksonder dat toch doet vermoeden. Opzich de mond en lang haar zijn an sich wel vrouwelijk maar geheel.. nja ik weet zo niet waar het aan ligt. Wel mooite poze :)

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 02:01 schreef XangadiX het volgende:

hierzo:

[afbeelding]
damn wat ben ik toch jaloers op mensen die zo kunnen tekenen, k ga toch ook maar ns goede tekenspulletjes kopen..

illustrator meisje is ook mooi, lijkt een beetje op die van flashTV :)...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 13:32 schreef Seraph het volgende:

[..]

damn wat ben ik toch jaloers op mensen die zo kunnen tekenen, k ga toch ook maar ns goede tekenspulletjes kopen..

illustrator meisje is ook mooi, lijkt een beetje op die van flashTV :)...
FlashTV?

Verwijderd

Jah van http://www.iwantmyflashtv.com,

maar nu ik nog een keer heb gekeken, valt het toch eigenlijk wel mee, maar is misschien toch leuke link voor dit topic,

b d w, ze lijkt wel een beetje op Aaliyah :)...

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 13:56 schreef Seraph het volgende:

b d w, ze lijkt wel een beetje op Aaliyah :)...
denk dat je niet wilt weten hoe die er momenteel uitziet..

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 14:00 schreef JayAnzee het volgende:

[..]

denk dat je niet wilt weten hoe die er momenteel uitziet..
ook weer zo ;(...

• IDtenT
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ziet er strak 'n smooth uit 8-)

Misschien iets meer details? kweenie hoor, mijn photoshop/gimp skills zijn ook beneden alle peil ;)

Slave of Thieves

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ff progress update (inital images zijn veplaatst);)

V0.1

Afbeeldingslocatie: http://www.phys.uu.nl/~rschrrs/daemia/daemia.gif

v0.15 (added: cape)

Afbeeldingslocatie: http://www.phys.uu.nl/~rschrrs/daemia/face.gif

v0.2beta
(tussenreport, ben met wat eenvoudige illustrator shading bezig, ziet er wel geinig uit, maar zeg nu niet dat ie nog nie overal klopt, da weet ik zelf ook ;))

Afbeeldingslocatie: http://www.phys.uu.nl/~rschrrs/daemia/shading.gif

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nog wat shaduwem ge-add, beetje vormen getweaked

Daemia V0.2

Afbeeldingslocatie: http://www.phys.uu.nl/~rschrrs/daemia/daemiav2.gif

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
bigger boobs :9~

Verwijderd

/me vindt 'r wel mooi gelukt
Alleen heeft ze op sommige plaatsen een iets te dik haarbos. Stop die overbodige haardelen in d'r BH en je bent klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 00:04 schreef Helox-in-a-box het volgende:
bigger boobs :9~
Nogmaals: buiten dat ik vind dat ze al niet echt te klagen heeft en dat ik totaal niet van die overstresste siliconen kamelen hou hadden ze geeneens siliconen in de middeleeuwen :)

Zo, maar pijl en boog bijgedaan voor middeleeuwse karakter :)
Afbeeldingslocatie: http://www.phys.uu.nl/~rschrrs/daemia/daemiav2bow.gif

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 00:11 schreef JayAnzee het volgende:
/me vindt 'r wel mooi gelukt
Alleen heeft ze op sommige plaatsen een iets te dik haarbos. Stop die overbodige haardelen in d'r BH en je bent klaar.
WEG haar :P

Afbeeldingslocatie: http://www.phys.uu.nl/~rschrrs/daemia/cap.gif

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 19:23

WoutF

Hoofdredacteur
die mond :{
klopt iets niet mee, weet niet, ziet er gewoon net niet lekker uit

• MaKK0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-12-2024
Op zondag 06 januari 2002 02:06 schreef woutf het volgende:
die mond :{
klopt iets niet mee, weet niet, ziet er gewoon net niet lekker uit
Het lijkt wel alsof ze in haar onderlip bijt ofzow...(?)

Verwijderd

Ik vind eerste mond, met iets minder rode lippen mooier :)...

Verwijderd

Topicstarter
Nja, eerste mond was het ook niet echt, maar dit is em ook niet.. Ze moet een beetje gemeen kijken, misschien met een soort evil glimlachje ofzo, maar het lukt nog niet helemaal :{ Als iemand mooi voorbeeldje oid heeft graag ;)

Stom dat net zo'n klein detail van 3 lijntjes nog zo moeilijk kan zijn...

//EDIT//

Heb nu eens een wat subtielere mond gemaakt, maar echt geweldig veel beter is het niet :{

Afbeeldingslocatie: http://www.phys.uu.nl/~rschrrs/daemia/cap2.gif

Verwijderd

En dan mag je mij nu vertellen hoe die band van haar pijlenkoker zit, aan de ene kant onder de cape door, aan de andere kant over de cape heen :?

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:11
Op maandag 07 januari 2002 14:14 schreef cruesli het volgende:
En dan mag je mij nu vertellen hoe die band van haar pijlenkoker zit, aan de ene kant onder de cape door, aan de andere kant over de cape heen :?
da's wel vaag ja :P

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 16:51 schreef DarkX het volgende:
Goed, ff progress update (inital images zijn veplaatst);)

V0.1

[afbeelding]

v0.15 (added: cape)

[afbeelding]

v0.2beta
(tussenreport, ben met wat eenvoudige illustrator shading bezig, ziet er wel geinig uit, maar zeg nu niet dat ie nog nie overal klopt, da weet ik zelf ook ;))

[afbeelding]
Eerste twee vind ik veeeeel mooier...die huidskleur en mond vooral
Uhm hij loopt gewoon over haar cape hoor alleen je ziet het minder goed door de schaduw!

En hoezo bruine ogen..Blauw was VEEEEEEEEEEL mooier/cooler..
[iklulmaarwatraakbullshitcrapmodeneemditnietserieus]
[wrom moeten de mensen met bruine ogen altijd slecht zijn? :P ;) ]
[/iklulmaarwatraakbullshitcrapmodeneemditnietserieus]

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 15:41 schreef Rmon het volgende:

[..]

Uhm hij loopt gewoon over haar cape hoor alleen je ziet het minder goed door de schaduw!

[..]
Maar met contrast en brightness van mijn monitor op max zie ik dat nog steeds niet, zit er gewoon onder daar links volgens mij.

Verwijderd

Ik vind hem zo wel vet hoor! (die band is wel een beetje vaag idd)...vooral die mond is veel beter zo..

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op maandag 07 januari 2002 15:41 schreef Rmon het volgende:
En hoezo bruine ogen..Blauw was VEEEEEEEEEEL mooier/cooler..
[iklulmaarwatraakbullshitcrapmodeneemditnietserieus]
[wrom moeten de mensen met bruine ogen altijd slecht zijn? :P ;) ]
[/iklulmaarwatraakbullshitcrapmodeneemditnietserieus]
groene ogen roelen :)

ik vind en vond die mond niet kunnen. het breekt haar hele gezicht op. je kunt misschien op je wallpapers ;) en op internet wat plaatjes van lachende meiden bekijken... hoe die hun mond houden als ze met die uitdrukking kijken. maar inderdaad wel moeilijk, je zou wat schaduw aan die lippen toe moeten voegen. zodat ze boller lijken...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

En dan mag je mij nu vertellen hoe die band van haar pijlenkoker zit, aan de ene kant onder de cape door, aan de andere kant over de cape heen, als ze haar cape op die versie niet eens aan heeft ;)...

edit:

of isser een stukje teveel weggegumt? (kapotte cape)...

Verwijderd

Ik vond haar vorige mond beter eigenlijk, nu lijkt het alsof ze op d'r onderlip bijt.

Verwijderd

Ik bedoel dus eigenlijk de eerste mond

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, daar ging idd iets mis met layers bij die koker :)

Zal straks wel ff oplossen ;)

Nja, en of je bruin of blauwe ogen mooier vind is natuurlijk niet zo relevant, de huiskleur MOEST anders om aan de beschrijving te voldoen. Daarbij, ze IS niet evil, dus die theorie gaat niet op, ze is alleen niet zo aardig :)

edit:
Daarbij, de beschijving beschrijft iemand van zuid amerikaanse afkomst, en die mensen hebben echt een underdose aan blauwe ogen :) Dat die kleuren in het begin anders waren was omdat ik nog aan het schetsen was, meet met vorm dan met kleur bezig. Wat jullie MOOIER vinden is dan ook niet zo relevant, ik heb liever wat onderbouwd commentaar :P

Damn, had em thuis wel op 3 monitoren bekeken, maar hier (i.e. universiteit) ziet ie er wel HEEL erg anders uit. Erg donker. Die kap wordt daardoor wel heel mysterieus ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, nu ik da alles nog een keer bekijk enzo, zo'n pijlkoker is best prut vastmaken. Die band zet dan je cape vast, en dat is niet handig. Heb wel gaaf systeem gezien bij foto van Orlando Bloom die iig onderste deel vrij liet, maar dan wordt duidelijk waarom de amazones een tiet afsneden. Dat is dan weer niet zo een optie, dus moet ik maar ff een goeie industrial design zien te verzinnen voor die band :) Maar heb nu ff geen tijd, dat word later :)

ik mis ook een stuk cape rechtsachter btw, valt me nu op

PS: dit is de eerste keer dat ik een uitgebreide tekening bouw met illustrator (eerst alleen wat logotjes) en uberhaubt eerste keer dat ik dergelijke stijl probeer EN eerste keer dat ik zo'n heel gasje bouw. Ben eigenlijk best trots op mezelf, het ziet er best geinig uit :)
Pagina: 1