Toon posts:

[OC] Freon koeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je nu een oude diepvries hebt, kun je de dan uit elkaar halen en de koelelementen er uit halen, i je pc steken een schakelingetje maken en een freon koeling hebben?

• _Evert_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 09:18
ja, in theorie wel, maar probeer het maar eens in praktijk te brengen ;)
nee, probeer maar niet gelijk, eerst eens lezen wat er bij komt kijken allemaal. Vraag DaBit eens, die is als het goed is vandaag van zijn vakantie terug gekomen.

Verwijderd

nou, freon neemt warm lucht op en voert dit weg.
het probleem is dat hij alle warm lucht uit je kast zou halen.
als het al zou werken, heb je binnen no time condens over al je onderdelen hebben.
afgezien van dat freon niet echt het alleraardigste spul is. >:)
daarom moet froen ook in gesloten systemen zitten en mag een amateur ook niet aan zijn koelkast zitten te prutsen.

Verwijderd

Bij mijn weten is freon een verboden produkt ivm CFK's
Er zit geen freon meer in de koelkast

• chicky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Hij heeft het over een OUDE koelkast.
De kans dat daar nog wel Freon in zit is zeer groot. Bytheway freon is zwaar giftig, dat wil je echt niet inademen. Dus wat je ook doet, doe het voorzichtig.

Verwijderd

Topicstarter
hmz, freon koeling voor pc's bestaat toch? dus waarom zou je dat nie zelf kunnen maken?

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
freon koeling voor pc's bestaat toch
Ja, maar dat is kant-en-klaar en dus niet zo gevaarlijk! Als het om een oude koelkast gaat en je gaat er zelf aan zitten kloten kan er dus van die giftige zooi vrijkomen. Lijkt mij nogal gevaarlijk! Daarnaast is het dus ook zo dat er binnen no-time condens zou ontstaan, zoals boven genoemd!

|Specs|

Verwijderd

Topicstarter
mja, ik zal er dan maar niet aan beginnen :) mijn pc is al een redelijk oud beestje waarmee ik een beetje experimenteer maar het moet er daarvoor niet helemaal naar de kloten gaan als ik het zo mag zeggen :p en kant en klaar kopen is waarschijnlijk wel heel duur :) dus niets voor mij dan

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 21:10 schreef chicky het volgende:
Bytheway freon is zwaar giftig, dat wil je echt niet inademen. Dus wat je ook doet, doe het voorzichtig.
Ligt aan de freon soort, aan de molecuul grootte. Dus om het makkelijker te maken niet elke freon is giftig.

• chicky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Kijk hier maar eens:
http://www.vapochill.com/product/

kost maar iets van 800 euro of zo

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

talin

ES-MA

hmmm ik heb hier 2 freon waterkoelers staan .

temp is regelbaar van 5 graden tot 25 graden watertemperatuur .

maar et is een beetje groot ding .
1 x 1 x 1 meter !
die dingen koelden vroeger inpakmachines ( zit nu op centraal koelsysteem ) en toen ze eruit gingen hoppa 2 in me bus en mee naar huis genomen .

voor als ik ooit eens een watergekoeld project ga beginnen .

ik heb er wel eens op et werk vroeger een lek gestoten .
moest speciaal monteur voor komen en papieren worden ingevuld om dat ding weer te repareren ivm freon .
bij ons wordt de gehele koel instalatie met freon gedaan , oudere systemen nog met amoniak !
das pas gevaarlijk en vies spul .

van freon krijgen we alleen een warmere zomer .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 21:07 schreef John2000 het volgende:
Bij mijn weten is freon een verboden produkt ivm CFK's
Er zit geen freon meer in de koelkast
Dat spul wat dan in nieuwe koelkasten zit is dan dus ook bruikbaar. En dit is dus minder schadelijk, gewoon effe opzoeken vanaf wanneer dit in gebruik is en een koelkast van na dit jaartal zoeken. Hebbie hetzelfde als freon koeling alleen dan een waar greenpeace ook blij mee is. :)

Verwijderd

je kan ook gewoon zelf je computer in een vriezer stoppen 9~, heeft een gast bij www.octools.com ook gedaan. Werkte best wel goed.

Verwijderd

Tsja, als je het koelsysteem uit de koelkast kunt krijgen, dan is het wel bruikbaar. Maar dat gaat niet meevallen....

De leidingen openhalen kan ook, maar dan moet je het ding overnieuw laten vullen.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:15
Ik heb je topictitel veranderd.
Hou je AUB aan de richtlijnen zoals die vermeld staan in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/1?limit=100.

Bvd.
Pagina: 1