Bass-produktie in grotere kamer

Pagina: 1
Acties:
  • 320 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cameron Diaz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-08 19:43
Hey

Ik ben sinds een dag verhuist van een kamer van 12 m2 naar een kamer van 16m2 en heb gisternacht mijn hele installatie verplaatst en opgesteld, alleen mis ik echt ontzettend veel bass vergeleken met de andere kamer.

Kamer-afmetingen zijn 5,5 * 3

Installatie:

Denon AVR-1800
Quadral Argent-50 ( linkje ) (80 - 120 watt), met 17 cm woofer en dual rearfiring bassreflex

Op welke plek van de kamer kun je de speakers het beste zetten om meer bass-prodcuktie te krijgen ?

Moet je ze juist dicht tegen de hoek aandrukken of juist wat afstand nemen, juist zoveel mogelijk tegen de zijwand of achterwand plaatsen ??

Alvast bedankt voor jullie reactie,

Niels

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:28

Tim Schuhmacher

abasios

Ik ben nou niet een expert, maar volgens mij moet je de boxen nooit tegen een muur zetten. Beter is 15 cm ervoor.
Ik weet niet of dit voor de woofer ook geldt, maar daarbij kan ik me voorstellen dat als je die in een hoek zet wat een dieper bas geeft.

Ik zou zeggen, gewoon de boxen op verschillende plaatsen zetten en luisteren wat de beste optie is.

Verwijderd

truucje:

Zet je sub op de plek neer waar je normaal gesproken zou zitten als je luistert. Loop dan je kamer rond en waar het geluid naar jouw mening het mooist klinkt zet je je sub neer...

• The Collector
  • Laatst online: 09-08 11:15
zul je misschien ook wel weten, maar schuin zetten (niet recht op een muur) help ook veel. Zo worden de bassen mooi door de kamer gereflecteerd...

kan ik ook heel goed merken als ik mijn 20kg bak anders neerzet: http://www.yamaha.com/cgi-win/webcgi.exe/DsplyModel/?gSPK00010YST-SW150

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Staan je luidsprekers soms in tegenfase ?
dan krijg je veel minder laag !
gewoon ff kijken of je de + en - pool op ALLEBEI je luidsprekers op dezelfde manier hebt aangesloten..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• The Collector
  • Laatst online: 09-08 11:15
tbusquet: inderdaad, dat zal het moeten zijn, had ik ook een keertje gehad, gaf een heel raar geluidje, en je begrijpt gewoon niet waar die bas gebleven is... (kwam er pas na 2 uur klungelen achter).

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Pak de langste muur en zet je speakers daar in de hoeken, beetje schuin. En werk nooit met EEN subkast, dat geeft alleen maar problemen (vind ik). Gewoon speakers met 38 cm, dat geeft geen gezeik met bonkende lokaliseerbare subwooferkistjes met alle baszwevingen van dien.

• Cameron Diaz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-08 19:43
Ok, het is opgelost, heb de speakers staan verplaatsen en heb ze iets dichter bij de wanden gezet, ze staan nu in 2 hoeken op 30 cm van de muren af en de bass is weer als vanouds, ze stonden gewoon TE ver van de muur en de speakers zijn niet al te groot en de te voelen bass moet toch gegenereerd worden door reflectie van muren

Bedankt voor de tips, het werkt nu uitstekend,

Niels

Verwijderd

.

• Jag
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Pagina: 1