Toon posts:

Waarom werkt mijn nieuwe systeem niet !?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe systeem bestaat uit:

MB : Soltek SL-75DRV2 (KT266A)
PROC: AMD Athlon 1600Mhz (met Spire koeler)
DIMM: DDR 265mb pc2100 van Micron T
Midi tower met 235 Watt voeding
en als video kaart sis6326 AGP of Creative Savage4 omdat ik nu nix anders heb liggen.

Als ik dit alles configureer en alle jumpers op auto zet, en ik sluit nix aan kwa hdd's of cd-drives dan krijg ik geen beeld. Me MB krijgt wel stroom want de koelers draaien en de koeler zit er goed op met koelstrip die al op de koeler zat. Als ik 1 hdd aansluit brand mijn hdd led wel enzo en hoor ik me hdd opstarten (niet windows ofzo maar gewoon dat hij aanspringt).Ik krijg maar geen beeld :( Iemand die weet waar dit aan kan liggen ?

Verwijderd

power,meer zeg ik niet

Verwijderd

Inderdaad veels te weinig stroomvoorziening.....

Dus andere voeding (300+Watt)

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Zit je videokaart goed in z'n slot?
En probeer eens een... laten we zeggen íets sterkere... voeding :)

Verwijderd

kijk of videokaart er wel goed in zit. Kijk ook of de monitor er wel goed inzit en of ie het wel kan doen (en of ie wel aanstaat :))
misschien ook ff een betere voeding proberen ??

edit: typo

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Gisteren had ik dus hetzelfde probleem. Ik heb dus een XP1500+ met FSB op 133Mhz, maar om een andere manier te proberen om mijn bios te updaten (wat nog steeds niet gelukt is overigens) heb ik er een Tbird 1GHz ingezet. :r

Na een paar keer proberen kreeg ik dus hetzelfde symptoom als jij. (Fans en disken gaan draaien, maar powerled blijft uit).

Toen kwam ik op het lumineuze idee om de FSB via de dipswitches naar 100MHz te zetten. |:( En dat verhielp het probleem.
Ik weet natuurlijk niet of de oplossing bij jou ook zo makkelijk is?

Verwijderd

yep yep 300 watt of hoger is geen overbodige luxe :)

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 21:02 schreef bart1234 het volgende:
Zit je videokaart goed in z'n slot?
En probeer eens een... laten we zeggen íets sterkere... voeding :)
idd had ik gisteren ook pc gebouwt... en gaf alleen maar piepjes :( toen de videokaart stevig aangedrukt en hoepla hij doet het :)

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Of je beeldkaart is gaar/zit verkeerd in het moederbord óf je computer heeft een sterkere voeding nodig!!!

|Specs|

Verwijderd

[b]Op donderdag 03 januari 2002 21:08 schreef DPC- heb ik er een Tbird 1GHz ingezet. :r
nie fokken met 1 ghz he :P

• Postman81
  • Niet online

Postman81

zorry :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 21:08 schreef DPC-Postman het volgende:
Gisteren had ik dus hetzelfde probleem. Ik heb dus een XP1500+ met FSB op 133Mhz, maar om een andere manier te proberen om mijn bios te updaten (wat nog steeds niet gelukt is overigens) heb ik er een Tbird 1GHz ingezet. :r

Na een paar keer proberen kreeg ik dus hetzelfde symptoom als jij. (Fans en disken gaan draaien, maar powerled blijft uit).

Toen kwam ik op het lumineuze idee om de FSB via de dipswitches naar 100MHz te zetten. |:( En dat verhielp het probleem.
Ik weet natuurlijk niet of de oplossing bij jou ook zo makkelijk is?
Hoeveel watt voeding had je erin zitten ?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 21:13 schreef zeven het volgende:

[..]

idd had ik gisteren ook pc gebouwt... en gaf alleen maar piepjes :( toen de videokaart stevig aangedrukt en hoepla hij doet het :)
Ík krijg geen piepjes ;) mijn videokaart al meerdere malen gechecked ..

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 21:13 schreef Korn21 het volgende:
Of je beeldkaart is gaar/zit verkeerd in het moederbord óf je computer heeft een sterkere voeding nodig!!!
mja, maar is het niet zo dat als ik geen 1 hdd aansluit of iets dus inprensiepe alleen MB stroom & koeler stroom, dan heb ik toch geen 300 watt nodig of werkt dat anders ?

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Op donderdag 03 januari 2002 21:15 schreef Josja het volgende:

[..]

Hoeveel watt voeding had je erin zitten ?
300, met die XP werkte het allemaal goed

offtopic:
maar op de een of andere manier kan ik mijn bios niet updaten, zie [topic=349306], alle mogelijkheden geprobeerd dus als laatste probeersel maar een andere (oudere) proc eringezet (werkte ook niet trouwens, dus ik ga mijn mobo maar ff ruilen)

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 17:09

RammY

Dát!

ALstie niet piept dan kan je proc er ook wel niet goed ik zitten. check dat ook ff...

Deze advertentieplaats is te huur!

• TakTiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-03 18:39

TakTiX

Busy@GoT

Ja kweenie maar als je koelers e.d. gaan draaien en je krijgt geen beeld of piepjes, en hangt er nix aan, lijkt me nog maar 3 dingen over: Bord Kapot of PC speaker niet aangesloten, of speaker kapot :+ , aangezien ik denk dat de speaker niet de aard van het probleem is en je de vga kaart meerdere malen gechecked hebt lijkt me dat je ff met het bord moet teruggaan. Succes ;)

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

Verwijderd

zitten er op je mobo ook van die foutenanalyseLED's ??.
Toch denk ik dat je een nieuwe voeding erin moet gooien ;)

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Iedereen heeft het direct over power. Maar als hij verder nix aangesloten heeft zoals hij zegt is er toch helemaal niet zo'n dikke voeding nodig?? Of zie ik dat verkeerd?

Systeem | Strava

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Probeer je jumpers eens handmatig in te stellen:
FSB 133MHz, VCore e.d.

• TakTiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-03 18:39

TakTiX

Busy@GoT

Op donderdag 03 januari 2002 21:36 schreef brakkie het volgende:
Iedereen heeft het direct over power. Maar als hij verder nix aangesloten heeft zoals hij zegt is er toch helemaal niet zo'n dikke voeding nodig?? Of zie ik dat verkeerd?
offtopic:
Als ik zeg dat er 3 dingen over zijn en ik noem de power niet, dan zegt toch niet IEDEREEN dat het de power is >:)

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad, bij mij lag het aan de voltage van de AGP poort, deze moest ik verhogen naar 1.6 volt ipv standaard 1.5

Dus de jumpers van je AGP poort veranderen

Succes :)
Pagina: 1