Live mp3 op cd zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Nou heb ik een aantal mp3 die ik op cd wil branden.Maar het moet dus een live Album worden.Ik dacht daar nero voor te gaan gebruiken en dan die 2sec tussen poses uitzetten maar dan nog hoor je de overgang naar het volgende muziek nummer.
wat kan ik nou het beste doen ???

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:28

Tim Schuhmacher

abasios

Weet je zeker dat het pas na het branden zo was. Kan misschien best zijn dat de mp3's zelf al niet goed waren.

Is dit niet zo, dan kan je een ander brandprogramma proberen.

Verwijderd

Meestal zit er nog een stukje stilte aan het begin of eind van de mp3. Dit moet je er afknippen met bijvoorbeeld cooledit. Maar soms ligt het ook aan de cdwriter dat ie tikje stilte meeschrijft terwijl je toch die tussenruimte op 0 sec hebt staan.

• Macaco
Ik heb nog niks gebrand.Ik heb wel die instellingen gemaakt en beluisterd in nero.
En dan hoor ik zeg maar een overgang tijdens het juichen van het publiek.misschien als ik hem toch brand dat het anders is!!
Het gaat iedergeval om S&M je weet wel.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik heb een liveconcert van Genesis opgenomen (in .WAV weliswaar), in stukjes geknipt met WaveStudio, en met Nero op CD gezet, en gewoon DiscAtOnce aangezet.
Perfect geluid, dus misschien staan er idd pauzes achter die MP3's.

• Macaco
Nou ik heb hem gebrand en het is geen suc6 ge
worden.Ik denk dat als mensen dergelijke muziek aanbieden op het net dat ze beter 1 grote mp3 maken van een live Album.Bestaat de album uit twee cd's dan natuurlijk twee grote mp3's maken.Ik ga het nog een keer proberen als het dan niet lukt schei ik er mee uit.Dan leen ik hem wel . :)

Verwijderd

Je kunt toch er één track van maken? Die tussenposes hou je altijd wel een beetje....

• Macaco
Dat vindt ik ech helemaal niks tussen poses op een live cd. Ik snap overigens niet waar men zich zo druk over maakt met dat napster gedoe het is gewoon niet om aan te horen als je een cd download zoals bijv. S&M van metallica en je brandt dat op cd het is gewoon tien keer niks nada naks.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Meestal is het naar WAV omzetten van je mp3'tjes genoeg om in een keer met DAO zonder tikjes te kunnen branden. Anders komt er inderdaad wat handwerk aan te pas, da's toch geen probleem dacht ik zo. Net alsof je wat betaalt hebt voor die mp3's!!

• Macaco
quote:
Net alsof je wat betaalt hebt voor die mp3's!!

Nou nou negenhonderd gulden aan telefoontikken in de twee maanden is niet verkeerd dacht ik zo.Het gaat niet om het betalen van mp3's,maar om dat iedereen om me heen zo iets heb van nou fantastisch mp3 downloaden en dan branden op cd,dat gaat dus niet op in mijn oren .Als jij daar graag naar luistert een live cd met allerlei rare tussen poses moet je dat gewoon blijven doen.Ik leen of huur de cd wel of ik koop hem gewoon dat is geen punt.

Verwijderd

Ik gebruik daar de 80 minuten versie van "MP3CDMaker120" die converteert het in realtime tijdens het schrijven, er is nu ook een 1.21 uit, nog niet geprobeerd, kun je na ff kijken zo downloaden van Internet sites over CDR.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Tuurlijk NEWBIE, lekker happen!!....

• Macaco
Harry ik heb die MP3 CD Maker 1.21 geprobeerd hij brandt voortreffelijk maar het is niet wat het moet worden .Ik blijf de overgangen naar een ander nummer erg hinderlijk vinden.bij een andere cd is het me wel eens een keer gelukt om met fade in en fade out wat te klooien ,maar bij een live cd is dat niet echt de bedoeling.lijkt mij.,maar voor de pc is het wel leuk om deze mp3's te gebruiken.Thanks iedergeval voor het leuke mp3 brand proggie. :)

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:09
Het beste kun je inderdaad eerst je MP3-tjes naar WAV-jes omzetten.
Zorg wel dat je een goede layer III-decoder gebruikt!
De Nitrane-decoder van Winamp is niet echt goed, net als de ingebouwde decoder van WinOnCd.
Een erg goede decoder is de mpg123 plugin voor Winamp.

Houdoe

• R-Jean
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
check deze site hier staat veel info over cdrippen en mp3 encoding. Ook hoe je de perfecte kopie krijgt van een live cd.
http://www.r3mix.net/

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-08 14:16
Ik gebruik voor audio Feurio ( http://www.feurio.de ).
- Maak van je MP3's wav bestanden (kan geloof ik ook met Feurio).
- Sleep ze in Feurio naar een project
- Selecteer alle bestanden in het project window
- Druk op settings
- Kies voor don't insert pauses between tracks

In theorie moet het nu goed gaan.

Verwijderd

Hoe maak je van een mix van bv 72min met 16 tracks maar 1 track van?

• R-Jean
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
dat staat allemaal uitgelegd op die site in mn vorige posting...ff lezen het staat er echt heel duidelijk.

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

SoundForge met de bak en braad pluginn doet het allemaal!

Greetz Jur.

• Macaco
Die aangegeven site heb ik bekeken maar dan raak ik opeens het spoorbijster.Nog effies voor alle duidelijkheid .Ik heb zeg maar met napster de nummers van Metallica S&M binnengehaald en die wil ik op cd zetten maar de nummers komen niet van een dezelfde persoon.maar de nummers beginnen met gejuich
van het publiek nummer begint nummer komt tot zijn eind publiek juicht mp3 stopt.
En dat wil ik tot een geheel brengen. En als ik er eerst wav filetjes van maakt dat maakt niks uit er veranderd niks.Ik denk toch dat je verstandt moet hebben van muziek bewerkingen ofzo.Het is best een lastige klus :)

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Je moet dus eerst ff 1 lange mix maken met een willekeurig proggie(mix vibes of virtualturntables ofzo).

Dan kan je zonder boter deze mix bakken en braden doe dit bijv met Soundforge en de cdr pluginn want hier kan je heel makkelijk aangeven waar de nieuwe track begint zonder dat je die akelige 2 seconden ertussen krijgt.(of je moet kiezen voor 1 lange track...).

Greetz Jur.

• Macaco
Oke :)

• Macaco
Oke:Maar je moet er wel bij blijven zeker :).
Pagina: 1