Computer naar Minidisk via optical kabel (deel2)

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 11:40

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
Hallo,

Bij een ander topic ging het hier ook al over, wat ik nu dus wil vragen:

Er wordt verwezen naar het bedrijf Hoontech, ook hier staan produkten van hun: http://www.audiencedp.com/sbdb3.htm

wat ik nu wilde vragen:

1) is dit niet in Nederland te koop zo'n kaartje dat je naar digitaal kunt
2) wie heeft hier wel eens wat besteld en wat zijn de ervaringen (levertijd enzo)
3)dit dingetje op bovenstaande pagina is toch genoeg als ik alleen naar mijn minidisk wil gaan: merk: NX DB I + CA 18 (staat ergens midden op bovenstaande pagina, kost $14)
4)hoe maak je dit dingetje in vredesnaam vast in je computer
5) zijn er verschillende mogelijkheden voor optische kabels naar mij minidisk, zo ja welke heb ik dan nodig, want 4 meter kost aardig wat?
6) wie weet nog anders sites om dit te bestellen

verder heb ik ook gelezen dat je dat zelf kunt maken ofzo, maar ik ben niet zo'n technisch persoon en ik heb er geen zin in,dus help me aub met mijn bovenstaande vragen,

groetjes

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

kan je maar helpen met een paar dingen omdat ik dus alleen een optisch uit heb gemaakt en verder niks.

1. geen flauw id
2. homemade dus
3. die is inderdaad meer dan genoeg, alleen optisch uit was al voldoende geweest
4. gewoon wat creatief bezig zijn, is vast wel ergens iemand die ff een gaatje in je voorkant of achterkant kan maken waar je dat ding in kan proppen
5. je moet dus een optische kabel hebben van toslink naar minidisc plug, en dan alleen nog ff naar de goeie lengte zoeken, langer dan 2 tot 2,5 kan je wel es naar zoeken moeten, 1m is er bij de vleet bij een elektronica of audio zaak.
6. snuffel ff rond op www.minidisc.org daar staat vast nog wel wat meer van deze niet zelfbouw dingetjes.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik heb sinds een paar dagen een SB Live!1024, en ik ben bezig om daar zelf een uitvbreiding bij te maken, op basis van een schakelingetje uit Elektuur.

Verwijderd

kaj laat je vorderingen weten! want het ozu natuurlijk wel zwaar koel zijn als je de dig out vna de 1024 zou kunnen veranderen in een optical digital out!
goed werk

thavinny

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hmmm ik heb een vraag in het verlengde hiervan: ik wil ter vervanging van mijn oude MD set een MZ-R91 bestellen uit Amerika. Geen probleem tot zover (behalve dat het een behoorlijke bom duiten is :) ).

Nu wil ik daar tevens een SBLive Drive bij kopen, want als het goed is zit daar een optische uitgang op. Nu is mijn vraag: waar in Nederland zijn deze dingen (het liefst online) te koop? En wat kosten ze ongeveer? In de pricewatch staan ze niet en van de Sblive site word ik ook niet veel wijzer!

Alvast bedankt!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik had van iemand gehoord dat ie met z'n sb live platinum gewoon mp3z digitaal naar zijn md kon kopieren, met titel en tijden en automatisch staren en stoppen met opnemen.

is dit echt waar? want dan ga ik misschien ook zo'n platinum kopen, want nu kopieer ik alles analoog naar minidisk, en moet je ook nog handmatig een titel invullen!

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 11:40

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
He hallo,

Ik heb deze topic dus gestart, en ik heb dus een sblive 1024 live, en ik heb dus via internet (uit korea) een aparaatje besteld dat je in je computer bouwt en waar je dan een digitale kabel in kunt pleuren en die in je minidisk kunt duwen, echt superhandig.

Aparaatje koste $14 dus dat is niks

Alleen de kabel is duur, ik had dus 5 meter digitale kabel nodig, was iets van $24 dus dat is wel duur.

de bestelling is nog niet binnen (ja duurt 20 dagen) maar ik heb effe gemaild om een bevestiging van de bestelling, en die kreeg ik, met uitgebreide beschrijving en alles erbij van de order, wel netjes dus, nu het spul nog ontvangen :)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Een losse Live!Drive ben ik nog niet tegengekomen in Nederland.
Wat dat uitbreidingsprintje betreft; ik heb hem besteld, en die verwacht ik morgen/maandag wel binnen.
Ik koop dan maandag de onderdelen, en ik zou woensdag dan wel wat klaar moeten hebben.
Die uitbreiding kost ongeveer 100,- denk ik, dus ik kan dan toch ff 250,- in m'n zak steken :)(prijsverschil 1024+uitbreiding en Platinum)

Verwijderd

Ik heb een SBLive! Platinum Retail gekocht.
Daarbij zit de LiveDrive-II en die heeft in tegenstelling tot de LiveDrive die bij de US versies van de SBLive! geleverd word wel de optical SP/DIF out/in.

Ergo, met de Europese SBLive! Platinum kun je gewoon lekker digitaal (met synchro edit) opnemen op je MD speler (ik heb een MZ-R50).
Bij de SBLive! krijg je trouwens ook een (hele lange) optische SP/DIF kabel.
Pagina: 1