Toon posts:

netwerk tussen 3 pcs zonder hub

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu 2 pcs naast elkaar staan in een netwerk. (pc1 en pc2) gewoon cross over. maar ik krijg binnenkort een nieuwe pc voor op mn broertjes kamer. Die wil ik ook graag ik het netwerk. Ik heb nu gewoon inbeide pc een netwerk kaart en en kabel ertussen. En ik heb hier nog 2 losse nw kaartjes liggen en een zooi coax. Kan ik nou ook in pc1 (mijn hoofd pc) een extra nw kaart drukken en in die andere ook 1 en dan zo tussen pc1 en pc3 een nw bouwen. en zo ja kan ik dan ook vanuit pc2 pc3 zien.

zeg niet dat ik een hub meot kopen want daar heb ik simpel weg het geld niet voor.

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Op donderdag 03 januari 2002 20:19 schreef tazmanian_devil het volgende:
ik heb nu 2 pcs naast elkaar staan in een netwerk. (pc1 en pc2) gewoon cross over. maar ik krijg binnenkort een nieuwe pc voor op mn broertjes kamer. Die wil ik ook graag ik het netwerk. Ik heb nu gewoon inbeide pc een netwerk kaart en en kabel ertussen. En ik heb hier nog 2 losse nw kaartjes liggen en een zooi coax. Kan ik nou ook in pc1 (mijn hoofd pc) een extra nw kaart drukken en in die andere ook 1 en dan zo tussen pc1 en pc3 een nw bouwen. en zo ja kan ik dan ook vanuit pc2 pc3 zien.

zeg niet dat ik een hub meot kopen want daar heb ik simpel weg het geld niet voor.
volgens mij moet dat wel kunnen

Multimonitor is relax :P

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:41

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

probeer het zou ik zeggen. Als je geen hub wil/kan hebben, kun je alleen maar een extra NIC erin douwen en uitproberen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

volgens mij kan dat niet maar goed u kunt ff proberen :)

Verwijderd

zeg niet dat ik een hub moet kopen want daar heb ik simpel weg het geld niet voor.
Je hebt het geld niet voor een hub??? DIe dingen zijn volgens mij echt niet duur hoor, maarja...

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 20:23 schreef zeven het volgende:
volgens mij kan dat niet maar goed u kunt ff proberen :)
ik ga met je mee :)

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:32

Theuno

Da Devil Crew

Het kan zeker wel,
alleen of het allemaal meteen gaat is de grote vraag.
Van PC1 naar PC3 zal werken
en van PC1 naar PC2 ook.
Voor PC2 <-> PC3 zul je toch iets aan routering moeten gaan doen denk ik.
Dit kan je doen met een programma zoals Winroute.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Er bestaan ook wel speciale kits voor zulke netwerken. 1 NIC met 6 aansluitingen, en een gewone NIC. Die NIC met 6 aansluitingen dient dan als een soort hub. kost niet eens zo veel. Maar met 2 NIC's in 1 pc moet volgensmij ook wel kunnen...

Deze advertentieplaats is te huur!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

code:
1
2
pc1  pc2  pc3
|____| |____|

zo zou je het kunnen doen met UTP & COAX, maar dan moet je niet in de zelfde range zitten volgens mij,
dus pc1 & pc2 in 192.186.0.x & pc2 & pc3 in 192.186.1.x, en dan wel ip marquration aan gooien, helemaal zeker ben ik niet, en anders ga je toch samen met je broertje sparen voor een hub, vraag pa of ma voor een paar piekies, dingen zijn niet duur hoor

Ey!! Macarena \o/

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:44

Scatman_II

R9500 Pro >:)

UTP en Coax is allebei wat anders, met UTP zul je een hub nodig hebben, coax is gewoon een stop met draad en aan het einde weer een stop.
Als je duz een coax plug op je kaartjes hebt zitten kun je gewoon een draadje leggen geloof ik :)

met UTP zul je of een hub moeten kopen, of een 2e netwerkkaart in 1 pc drukken

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

is geen enkel probleem os is windows (op de pc met de 2 netwerkkaarten)
allebei de netwerken een ander subnetmask geven en een andere iprange. vervolgens moet je de pc laten routeren kan waarschijnlijk gewoon met ics alleen moet die pc natuurlijk wel gewoon aanstaan

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Het is met coax mogelijk zonder extra kaarten om een netwerk tussen 3 computers te bouwen. Het is echter wel zonde van de mogelijke snelheid. Met een extra netwerkkaart is het mogelijk om ze te connecten, kom je allen met het probleem dat de computer met de 2 NIC's moet worden ingesteld om als bridge/router dienst te doen.

Kijk toch es naar een HUB. Die dingen kosten tegenwoordig echt niks meer.

Verwijderd

Yep dat gaat werken.

je moet dan wel met twee verschillen de ip ranges werken.

zoals :
pc1 naar pc2 = 192.168.0.X
en
pc2 naar pc3 = 192.168.1.X
een crosscable er tussen en klaar is kees.
je pc2 moet dan als een router fuctioneren.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
ja inderdaad ik heb geizen dat het neit zoveel met kost voor 80 piek hebbie al een hub alleen dan meot ik ook weer ander kaarten hebben en andere kabels en dan stap je natuurlijk gelijk over naat 100 mbit. dus komt je per kaartje op 50 piek *3 is 150 piek + hub 80 piek = 240 piek + kabels van ong 50 piek is dus toch 300 piek. of zie ik dit verkeerd

• marcus22
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:58
Is het niet makkelijker om in alle drie de PC's een coax kaart te stoppen? Dan ben je van die bridge in PC2 af, en het scheelt je weer een kaart, alles zit dan op één kabel.

Anders idd andere IP ranges gebruiken zoals hierboven als gepost is.

There is no place like 127.0.0.1

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Als je in PC1 én in PC2 ook NIC's hebt met een coax aansluiting is het voldoende (en IMHO het voordeligst) om in PC3 ook een NIC met coax aansluiting te zetten.
Vervolgens
code:
1
Terminator --> PC1 --> PC2 --> PC3 --> Terminator

Heb je alleen nog 3 T stukken & 2 Terminators nodig...

[edit: net te laat :(]

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-01 15:55
het kan wel degelijk, heb het hier ook. Had alleen het probleem dat er geen irq meer vrij was. Dit heb ik opgelost door een compoort uit te schakelen. Het enige wat ik nog niet voor mekaar heb is dat de de ene pc via de hoofdpc de ander ziet. hoe heet dat routing toch?

http://specs.tweak.to/6635

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik me pc (zie specs) die andere 2 laten routen dan en hoe werkt dat en gat er dan veel snelheid van mn pc verloren (is al niet zo hoog).

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Op donderdag 03 januari 2002 21:26 schreef tazmanian_devil het volgende:
hoe kan ik me pc (zie specs) die andere 2 laten routen dan en hoe werkt dat en gat er dan veel snelheid van mn pc verloren (is al niet zo hoog).
Als je voor de coax gaat (goedkoopste) heb je geen routing nodig...

Verwijderd

Kan idd via routing. Maar dan moet je dus in 1 pc een extra netwerkkaart kopen. Dat is bijna net zo duur als een 2e hands hubje. Dan lijkt me de keuze snel gemaakt.....

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

ehhh, als ik jou was zou ik ff sparen...
Een hubje kost maar € 25,-...

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Laudit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik heb ook 2 pc's met elkaar verbonden. (crosslink) het enige wat me zwaar irriteert is dat mijn pc1 (hoofdpc) aan moet staan wil ik op pc2 verbinding krijgen. Wat kan ik hier aan doen behalve een router aanschaffen? niets? :|

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ajax power schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 11:26:
Ik heb ook 2 pc's met elkaar verbonden. (crosslink) het enige wat me zwaar irriteert is dat mijn pc1 (hoofdpc) aan moet staan wil ik op pc2 verbinding krijgen. Wat kan ik hier aan doen behalve een router aanschaffen? niets? :|
je geeft zelf het antwoord al (en om daar een 3 jaar oud topic voor te kicken :X)

Verwijderd

3 jaar oud 8)7
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.