Toon posts:

probleem met 3com superstack II 1100 switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer een ouwe 3com switch te configureren..
dus ik heb netjes een nulmodem kabel gelegd tussen de switch en me comp. nou probeer ik met Hyperterminal in te loggen op de switch maar ik krijg alleen maar vage tekentjes trug van de switch losse letters enzo.
weet iemand wat er mis is ??

oja ik heb ook nog tera term pro geprobeert mar het mocht niet helpen :(

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
baudrate,parity,stopbits enzo wel goed ingesteld?

vaak willen die dingen alleen op 9600 baud praten,

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
hmmzz bij 3com zijden ze dat ie meerdere baudrates aankon
marjah niet dus alleen 19200 pakt ie
danke

topic ken dicht

• Rotty
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
Hallo,

Ik heb het zelfde probleem als bovenstaande.... maar goed. Ik heb dus ook een 0 modem kabeltje er tussen. Maar ik snap nog steeds niet hoe ik kan connecten met de 3com switch. Ik zal naar mijn idee toch echt een IP adres in moeten geven.. In telnet typ ik "o" (van open) maar vervolgens moet ik de host ingeven.... De switch is al eens geconfigureerd maar ik weet niet hoe of wat ... Heb met IP sweep al heel veel ranges geprobeerd maar kan het IP adres niet vinden...

Hoe kan ik nu op de switch komen zonder ip ??

**MCSA**MCSE**CCNA**VCP4**VCP5&CCNP in progress

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 07:01
Over een null-modem kabel gaat GEEN tcp/ip :) Tenminste, het zal vast wel bestaan maar het is niet standaard :)

Je moet Hyperterminal gebruiken, en de goede compoort, baudrate, parity bits, stop bits en flow control opgeven, dan heb je kans dat het werkt (bij mij vaak pas na een uur prutzen, maar dat zal vast aan mij liggen ;) )

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Rotty
Ik heb inmiddels een terminal progje en alles goed ingesteld..... nadat ik connect zit ik nu naar een leeg scherm te kijken...

wordt niet gepromt voor een wachtwoord o.i.d. geen idee wat ik hier nu precies mee moet...

• Rotty
ik zit er inmiddels op....

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 15:31
Rotty schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 13:40:
Ik heb inmiddels een terminal progje en alles goed ingesteld..... nadat ik connect zit ik nu naar een leeg scherm te kijken...

wordt niet gepromt voor een wachtwoord o.i.d. geen idee wat ik hier nu precies mee moet...
Na dat lege scherm op Enter rammen, en tadaa je kan inloggen en je zit in je menu. Daar kan je je switch een ip toewijzen, dan kan je ook via het netwerk connecten (telnet)
Pagina: 1