PC uit -> 10 sec. wachten -> PC aan

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cardinoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10-2017
Ik heb altijd van m'n papa (:+) geleerd dat ik na het uitzetten van de PC 10 seconde moet wachten, en daarna pas weer aanzetten. Laatste paar maanden doe ik dit eigenlijk niet meer. Maar is het echt zo belangrijk?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ja, liever 15 seconden :Y)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

voor bijvoorbeeld je HDD is het wel handig. Volgens mij is het tegenwoordig niet meer zo heel belangrijk

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
het lijkt me beter voor je fans
kunnen ze ff uitdraaie en dan weer aan

Tweakers Discord

• OProg
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

En dan zijn we gelijk aangekomen bij het nut van de resetknop :+

• Cardinoz
  • Laatst online: 21-10-2017
Okee, bedankt voor de antwoorden. Zal voortaan 10 sec wachten. :)

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 20:04 schreef Cardinoz het volgende:
Ik heb altijd van m'n papa (:+) geleerd dat ik na het uitzetten van de PC 10 seconde moet wachten, en daarna pas weer aanzetten. Laatste paar maanden doe ik dit eigenlijk niet meer. Maar is het echt zo belangrijk?
als je harde schijf nog nie uitgedraaid is en hij word ineens weer aangezwiept kan dat wel eens nie helemaal goed zijn :9

en ook voor je fans ja ... nu duidelijk ?

Verwijderd

sorry :P

Verwijderd

10 tot 20 sec is aan te raden

Verwijderd

het kan nog gekker, stel je pc wilt niet meer aan:
- stroomstekker eruit
- aan/uit knop 10 sec ingedrukt houden
- stroomstekker erin

resultaat: pc boot weer, tenzij je PSU giga kapot!

Dus nu hopen van de PBHLPDSK niet meer van dit soort vragen te krijgen van mijn PC boot niet meer, eerst dit proberen ( ja en gewoon blind zijn als er rookwolkjes uit je pc komen |:(

Verwijderd

waarom doe je de pc uit dan :? Maar het is idd aan te raden, ik doe het zelf ook :)

Verwijderd

waarom doe je de pc uit dan :?
Jahooor! Tuurlijk omdat je ook op START moet drukken van Bill om hem af te sluiten.. :? :D

minimaal 5 secs... waarom ook al weer?....Omdat oud geheugen niet altijd meteen leeg was en je kans had op roaming errors :+

Verwijderd

vroeger werd me geleerd 20 seconden, maar op de MTS 3 seconden...

Verwijderd

Heb je geen reboot knop?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:41

PD2JK

ouwe meuk is leuk

3 seconden is genoeg, idd ja, om het geheugen te 'wissen'.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
waarom zou je een "koude" rebooten maken (uit en dan weer aan), als een "warme" reboot ook werkt! (reset of ctr+alt+del)?!? Daarvoor is die resetknop bedoeld!

|Specs|

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-11 13:52
Op donderdag 03 januari 2002 21:06 schreef Korn21 het volgende:
waarom zou je een "koude" rebooten maken (uit en dan weer aan), als een "warme" reboot ook werkt! (reset of ctr+alt+del)?!? Daarvoor is die resetknop bedoeld!
ja inderdaad dan heb je ook geen gekl :o :o t met het uitdraaien van HD of fan's

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 20:54 schreef Mad_Cookie het volgende:

[..]

Jahooor! Tuurlijk omdat je ook op START moet drukken van Bill om hem af te sluiten.. :? :D

minimaal 5 secs... waarom ook al weer?....Omdat oud geheugen niet altijd meteen leeg was en je kans had op roaming errors :+
dit was als een (blijkbaar mislukte ;)) grap bedoeld >:)

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 21:06 schreef Korn21 het volgende:
Ik d8 dat ctr+alt+del=>warm
reset=>koud.

Ene met de bovenste twee, wordt er niet meer van de grond af geboot, bijvoorbeeld je geheugen-test wordt niet uitgevoert en nog een paar van die dingen. Niet dat dit ooit nodig is als je pc vastloopt ofzo, maar wel als je in je bios hebt zitten k*tten en andere extreme dingen.

Verwijderd

Hardware van tegenwoordig gaat toch niet lang meer mee... maakt nie echt uit hoe erg je het misbruikt dus...

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 09:39

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ooit gemerkt dat als je op de reset-knop drukt dat het dan eerst 10 seconden duurt voordat het echt reset? Nee? Goedzo!

Ik vind het dus onzin, alleen deze regel is toepasbaar op oude computer die een AAN/UIT knop hebben, en niet computers met zo'n domme knop waar je op drukt en dat hij dan opeens styandby gaat, waar hij dan vervolgens weer niet uit komt en dat je dan weer de schakelaar achter bij de voeding moet omjassen met gevolg dat je dan toch weer 10 seconden moet wachten want anders detecteerd hij de HDD niet (het is een beetje lange zin...) :+

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

waarom uberhaupt resetten ?? Dat is een ouderwets geforceerde warme herstart, naar mijn idee niet echt meer van deze tijd tenzij je een vreselijk instabiel systeem draaid. Het mag dan niet als een tweaker klinken maar liever een langzaam stabiel systeem als een snel crachend systeem. (het resultaat is identiek het is echter wel wat beter voor je gemoedsrust en je portomonaie).

Mij compie heeft dus ook geen reset knop.
Op donderdag 03 januari 2002 20:08 schreef OProg het volgende:
En dan zijn we gelijk aangekomen bij het nut van de resetknop :+

Verwijderd

Je moet echt ff wachten. Je kunt namelijk goed onbedoeld je BIOS resetten als je dat te snel doet.

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 15:06
Hehe, :P een compaq heeft geen reset-knop en draait toch op win98 |:(

If it ain't broke, fix it till it is...

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op vrijdag 04 januari 2002 09:01 schreef HlpDsK het volgende:
Je moet echt ff wachten. Je kunt namelijk goed onbedoeld je BIOS resetten als je dat te snel doet.
Klopt, dit had ik vaak met mijn oude p233MMX.
Wanneer ik de pc snel aan en uit zette (ik was niet zo geduldig als nu), dan mocht ik altijd meteen bijn BIOS opnieuw instellen. :(

Als je dat 10x hebt gehad dan leer je het wel af. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vroeger moesten hdds nog geparkeerd worden als de pc uitgezet werd. Dit duurde altijd even.
tegenwoordig moet dat ook wel, maar duurt het veel korter en de hdds kunnen wel wat meer verdragen.
Pagina: 1