nieuw IBM slachtoffer

Pagina: 1
Acties:

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Houston we've got a problem....
hdd temp meter: een van uw schijven wordt te warm !
Dat las ik toen ik na het avondeten naar mijn kamertje liep om weer hersenloos te gaan computere....
ik kijken naar de temperatuur: 43 graden. Oh dacht ik, das niet erg dat kan zelfs die ibm wel hebben.... Dus ik proberen verder te gaan waar ik voor t eten was gebleven en toen bleek dat de computer erg traag reageerde <start drama-muziek>
Dus ik opnieuw opstarten, nog steeds niet erbij nadenkend dat mijn HD wel es sjrot kon zijn. Opstarten ging tot op een bep. punt goed, en toen sloeg het noodlot toe !!!
blauw scherm met de mededeling dat de mounteble hd nogwat dinges een fout gaf. <set: Hartslag to: MAX>
ik opnieuw prberen, nadat ik t ding ff flink had laten afkoelen.. maar t mocht niet baten :'(
Dus ik naar onder naar de comp, om te proberen mijn laatste pers. bestanden te backuppe, aangezien mijn laatste back-up erges een 2a3maanden geleden was. En ook dit ging niet meer :'( WAAHAHAHAAAA SNIK, droefheid....

toen ik klaar was met overdreven zielig doen ben ik maar naar GoT gegaan om daar de elende van me af te schrijven.
Deze elende hebben jullie net gelezen.

Dan is het nu tijd om je over je verlies heen te zetten en verder te gaan met je leven en de garantie natuurlijk.
dus hier nog een vraagje, ik heb t ding bij gistron gekocht, wat kan ik het beste doen als ik mijn overleden vriend wil laten vervangen? direct naar IBM sturen met dat rma gedoe, of eerst contact op nemen met gistron?

graag wat reacties van slachtoffers die net als ik een 7200RPM vriend hebben verloren, dat kan mij helpen door deze moeilijke tijden die er ongetwijfeld nog aan zitten te komen, :'(

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Gaan die lui bij ibm trouwes erg pissed worden als ik de schijf terugstuur zonder zon leuk antistatisch zakje ?? dat heb ik namelijk weggegooid...

Verwijderd

Ik weet niet of ze het leuk vinden dat je het zakje niet meer hebt, maar over het algemeen zijn dat standaardzakjes. Ga dus naar een lokale cpuboer en vraag om een zakje, desnoods bestel je 10 schroefjes (a 2 eurocent :9 )en vraag je om een zakje, omdat je anders bang bent dat de schroefjes statisch worden ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

(jarig!)
Bij Seagate is het zo dat die hdds zorgvuldig verpakt moeten worden omdat ze anders niet meer in de garantie vallen.
Ik denk dat dat bij IBM ook wel zo zal zijn.

mijn Seagate moet ik ook nog steeds opsturen

Verwijderd

iig niet naar Gistron sturen, maar RMA bij IBM aanvragen en dan naar hun opsturen...

Verwijderd

Gecondoleerd. Wat was het eigenlijk voor type? Een GXP60 of 75? Zomaar zonder waarschuwing en reden?! Ze moesten die IBM's manieren leren.

Bijna ieder topic gaat hier over IBM of Maxtor. Benieuwd wat jij gaat doen als je tezijnertijd een nieuwe gaat kopen.

Verwijderd

Zijn die IBM's nou zo slecht ? Hoe zit het met die nieuwe series ? Er zullen uiteraard wel regelmatig hd's kapot gaan maar zijn het nou werkelijk zo vaak IBM's ?

Verwijderd

Mijn IBM 75GXP heeft het een maand of twee begeven. Ik heb deze toen via de winkel op laten sturen naar IBM, kreeg netjes een nieuwe 60GXP (nieuwere type dus) en i.p.v. een 45gb was het nu een 60gb... Lekker snel schijfje, wordt ook minder warm.

Ik zat echter wel 4 weken zonder hdd dus heb toen snel effe een 40GB Maxtor D740X gekocht. De snelheid tussen de 60GXP en de D740X is miniem, maar het verschil tussen mijn oudere 75GXP en deze nieuwe twee is wel te merken.

Ik vind wel dat de Maxtor meer geluid maakt bij het opstarten en afsluiten. Als ze eenmaal draaien zijn het prachtig stille hdd's...

btw: het lag puur aan de serie van die 75GXP dat er zoveel verrot waren. Het ging ook voornamelijk om de December 2000 serie. Helaas hadden ook hdd's uit de andere series van de 75GXP schijven veel problemen.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
het gaat hier dacht ik over een GXP60, 40gyg, 7200rpm.

zonet dat rma gedoe ingevuld, moet hem versturen naar herkenbosh, goh, das 3 kilometer verderop :)

Verwijderd

Normaal gesproken zijn garantiegevallen (wettelijk) altijd eerst voor de verkoper :)
Zij hebben jou een ondeugdelijke HD toegestoken, dus zij zijn verantwoordelijk.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-03 15:08
ja daar heb ik veel problemen over gelezen.

zijn snel en stil maar crashen snel.

was onwijs aan het twijfelen om voor het komende pc prive project

2 x 60gb gpx ibm schrijven (raid) te doen of 1 x 80 gb maxtor

toch maar de maxtor genomen :)

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Ja, maar met die service die IBM levert, ga ik NIET naar gistron ;)

bij mijn eerste posting was ik namelijk nog niet op de hoogte van dat rma

ik moet overigens nog steeds mijn persoonlijke data eraf zien te halen, het probleem op de schijf is momenteel een aantal bad sectors, maar zodra ik de schijf als slave derbij hang, kom ik windows niet meer in, opties iemand ??

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 01:24 schreef Atgast het volgende:

ik moet overigens nog steeds mijn persoonlijke data eraf zien te halen, het probleem op de schijf is momenteel een aantal bad sectors, maar zodra ik de schijf als slave derbij hang, kom ik windows niet meer in, opties iemand ??
Wat bedoel jij met 'data eraf halen'?
Als je hem echt wilt wissen dan moet je alle sectoren met een 0 beschrijven. (je kunt f-disk proberen, maar dit is grondiger)
Als je een backup wilt maken, probeer het dan via ms-dos ofzo...

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 01:24 schreef Atgast het volgende:

Waarom niet bij Gistron ? Ze zijn erg goedkoop zag ik. Is hun garantie dan minder ?

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
als je de reacties op gistron leest, of hier in de prciwatch, dan zie je dat t een winkel is waar je NIET heen moet met je problemen :)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
IBM addict hier!

Download ff Drive Fitness.
Hiermee kan je je schijf ook wissen.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
das ook wazig, ik krijg geen email van ibm?? ik weet toch zeker dat ik mijn iemeel goed heb ingevuld
komt dit vaker voor?? en kan ik gewoon nog een keer die lijst invulle??

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-04 07:39

Mentalist

[avdD]

In hoeverre is het beestje dood? Als je partitie gegevens naar de kl*te zijn moet je Testdisk (http://www.cgsecurity.org/index.html?testdisk.html) eens proberen. En zet dan een ventilator voor je hd. (ik heb er een losse kast fan voor staan) (plaatje waarop ik op een lanparty mijn geweldige koeling laat zien : http://infoplace.nl/lcpics/Picture%20009.jpg)

Of probeer eens Easyrecovery http://www.ontrack.com/easyrecovery/ wat mij in mijn thread (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/370572/1?limit=50) werd aangeraden... je kunt er alleen files mee kopieren naar een andere schijf (als ie niet compleet dood is) maar helaas niet wissen...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
WOOEOOEEIIEEI MIJN GELIEFDE SCHIJFJE TERUG !!!!

sneller als ik verwacht had, zo rlxd ik ben weer helemaal happy :D en het heeft me maar 4,88 euro gekost :P

alleen vertrouw ik t ding nu niet meer zo, maar ik heb in de tussentijd een schijfje geinstalleerd in mn server waar ik nu een wekelijkse back-up ga draaien.

IK IS *D !!!

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 13:19 schreef Atgast het volgende:
WOOEOOEEIIEEI MIJN GELIEFDE SCHIJFJE TERUG !!!!

sneller als ik verwacht had, zo rlxd ik ben weer helemaal happy :D en het heeft me maar 4,88 euro gekost :P

alleen vertrouw ik t ding nu niet meer zo, maar ik heb in de tussentijd een schijfje geinstalleerd in mn server waar ik nu een wekelijkse back-up ga draaien.

IK IS *D !!!
Wekelijks een backup draaien MOET je gewoon doen als er kostbare data opstaat.
Pagina: 1