omdat sommige mensen graag topics locken heb ik mn maar even verplaatst:
topic
maar heb nu p1 op 200 mobo kan max 300k6 CPU aan, welke te nemen?
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Verwijderd
|Specs|
Um, klopt in theorie, maar meestal moet het daarbij blijven- de P55C-200 is meestal voorzien van een multiplier lockOp donderdag 03 januari 2002 21:39 schreef _JGC_ het volgende:
Multiplier omhoog en die P200MMX loopt die K6 er makkelijk uit. Een K6 is helemaal niet zo snel. Ik merk weinig verschil tussen een P166MMX @ 250 en een K6/2-400.
Oslik blyat! Oslik!
Powered by KPN
Mijn keuze = OC'en ! Tussen de p1 en de k6 merk je toch nauwelijk verschil!Op donderdag 03 januari 2002 19:56 schreef OGangstah het volgende:
omdat sommige mensen graag topics locken heb ik mn maar even verplaatst:topic
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Powered by KPN
Verwijderd
Ik denk niet dat ze ooit sneller zouden zijn geworden dan de PentiumII, mijn PentiumII 266 is dik 1.5x zo snel dan mijn pentium 166@266, maar die oudere pentiumII's zijn trouwens ook nog best over te klokken, ik heb mijn PII 266 nu op 333(lees 2,5x133)Op donderdag 03 januari 2002 22:01 schreef _JGC_ het volgende:
Shit jah, is ook zo: Intel vond het nodig de 200MMX en 233MMX te locken omdat ze schrokken van die beestjes.
Mijn 166MMX waren ze vergeten, ik heb em voorzichtig van 2x95 naar 2x100 naar 2,5x95 naar 2,5x100 gedrukt, en 3x95 wou windows niet doen
Intel heeft die oude MMX CPUs gewoon gelockt om de Pentium II te beschermen. Als ze die MMX dingen gewoon hadden doorgezet waren ze sneller dan de Pentium II.
FSB tweak zit er wel degelijk in- maar misschien wel meer. Zoek ff op Google- je komt erachter dat je een Fordlian/Redfox mobo hebt en kunt de manual downloaden.Op donderdag 03 januari 2002 23:42 schreef OGangstah het volgende:
mijn mobo boekje zegt dat mobo max een p1 233 aankan of een K6 300, mn CPU is idd gelockeder zit een optie op om via jumpers de multiplier te veranderen, maar dat werkt dus niet, (wel bij k6 dus) een FSB tweak zit er niet in, misschien wel via een bioz update maar ik kan niets vinden over die mobo: TX-5IB2 maybe dat jullie me ff kunne helpen
thnx
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
niet waarOp donderdag 03 januari 2002 21:39 schreef _JGC_ het volgende:
Multiplier omhoog en die P200MMX loopt die K6 er makkelijk uit. Een K6 is helemaal niet zo snel. Ik merk weinig verschil tussen een P166MMX @ 250 en een K6/2-400.
Die 75MHz bij de Cyrix is gewoon de setting die je moet hebben. Gewoon de FSB gedeelte van de Cyrix setting overnemen, de multiplier op 2x zetten (van een AMD/Intel setting- daarin is Cyrix wel afwijkend) en vervolgens de Vcore op 2.2V zetten en klaar is kees voor de K6-2.Op vrijdag 04 januari 2002 05:02 schreef OGangstah het volgende:
dan mag je mij ff aangeven waar die FSB tweak inzit? (ik ga nu nog ff uit van de situatie die ik heb met een p1 200MMX) MP veranderen dmv jumpers gaat dus niet, en ik kan in de bioz en op het bord zelf nergens een optie vinden om de FSB op 75 te zetten(nu heb ik wel een bioz update gevonden, ga die zo flashen dus mayb zit dat er nu wel in)...
zit btw SDRAM in (256MB pc133@66) dus zou ik in princiepe de FSB op 75 moeten kunne gooien, niet
heb net nieuwe manuel gedownt (had nog manuel rev. 1.0 die bij boekje zat) en zie hier idd dat er een FSB van 75 mogelijk is, maar dan wel bij een CYRIX CPU en niet bij K6. ik neem aan dat eem K6 unlocked is en dat de MP veranderen iig geen probleem zal zijn.
Oslik blyat! Oslik!
Heb jij wel eens een Intel Pentium MMX @ 100MHz FSB gezien? Praten we dan weer...Op vrijdag 04 januari 2002 05:33 schreef florisson het volgende:
[..]
niet waar
Vroooeeeemmm!!!Op vrijdag 04 januari 2002 12:28 schreef _JGC_ het volgende:
[..]
Heb jij wel eens een Intel Pentium MMX @ 100MHz FSB gezien? Praten we dan weer...
Oslik blyat! Oslik!
Wilde niet posten- maar of dat aan de CPU lag weet ik niet; heb nooit een FSB boven de 100 op die plank werkend gehad. (oorzaak is me onduidelijk- RAM kon elders tot 124, de PCI is niet ernstig out-of spec...)Op vrijdag 04 januari 2002 14:43 schreef _JGC_ het volgende:
Dion_b: heb jij hem toen ook nog getest met 112MHz FSB? Ik kwam er pas achter dat mijn DFI bord dat kon toen ik mn K6/3+ er alweer in had zitten (die P166MMX was niet van mij, had ik 1 dag geleend)
Moet het in woorden van 1 lettergreepconclusie: een K6 350 (dat is max wat mobo aankan) en die op een 75 FSB gooien? evt. nog MP omhoog?
thnx
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
Oslik blyat! Oslik!
Zolang je mobo het goede voltage aankan, kun je alle K6 cpu's tot de 400 (evt 450 als je mobo goed 75Mhz FSB kan), om de multiplier van 6 te halen kun je het mobo op multiplier 2 zetten, verder kun je 2 pinnetjes in je socket kortsluiten zodat je multiplier met 2 wordt verhoogd (max 5.5).Op vrijdag 04 januari 2002 19:02 schreef OGangstah het volgende:
conclusie: een K6 350 (dat is max wat mobo aankan) en die op een 75 FSB gooien? evt. nog MP omhoog?
thnx
Uh, waarom zou je minder willen dan 6x in dit geval. 6x66=400Op vrijdag 04 januari 2002 20:40 schreef Gabriel-LG het volgende:
[..]
Zolang je mobo het goede voltage aankan, kun je alle K6 cpu's tot de 400 (evt 450 als je mobo goed 75Mhz FSB kan), om de multiplier van 6 te halen kun je het mobo op multiplier 2 zetten, verder kun je 2 pinnetjes in je socket kortsluiten zodat je multiplier met 2 wordt verhoogd (max 5.5).
Bij tom's hardware is wel te vinden welke pinnetjes moet kortsluiten (bij de oldie tuning, ze gebruiken een ASUS P55T2P4, maar de mod werkt voor elke socket7 socket)
Oslik blyat! Oslik!
Powered by KPN
i430TX met een K6/3 en een handjevol RAM VLIEGT VroeeeeeemmmmOp vrijdag 04 januari 2002 21:27 schreef dion_b het volgende:
[..]
Uh, waarom zou je minder willen dan 6x in dit geval. 6x66=400
Verder idd erg goede THG HowTo (lange tijd geen HowTo's daar gezien...). Ik probeer al tijden een P55T2P4 (die ze niet gebruiken!) van wat vrienden los te wikken, maar zelfs voor een DFI MVP3 mobo wilden ze niet ruilen
Die HX is op zich een generatie ouder dan de TX, maar heeft die irritante 64MB cacheable beperking niet- het is gewoon de BX van de i430 chipsets.
Lees ff boven:Op zaterdag 05 januari 2002 01:09 schreef EaS het volgende:
Pentium 200 MMX of K6-300 ??
Zie hier
Conclusie: Zeker weten die K6-300. Hij wordt vergeleken met een Pentium II 300, en is langzamer (ofcourse) maar wint qua prijs/performance. Dus Pentium 200 MMX versus K6-300 is een "easy one" toch ?
Trouwens, past er geen K6-2 op ?? Zelfde snelheid, alleen BIOS update nodig voor 3DNow! support.
Oslik blyat! Oslik!
Als je die K6-2 400 neemt, let op- er zijn 2 types 400 in omloop. Ik ben vergeten hoe je ze herkent (UTFS- het is te vinden), maar de ene kan nauwelijks boven de 400, de andere makkelijk @450.Op zaterdag 05 januari 2002 02:52 schreef OGangstah het volgende:
Packardhell, dan ben ik in princiepe wel geintresseerd in je K6 400Mhz, dit is dus een K6-2? maar ik d8 dat die een FSB van 100Mhz had, of gaat ie dan terug naar 66 en gaat de FSB omhoog? dus dit is het max van mij mobo, en ik heb de laatste versie die ik kon vinden van het mobo erin gegooid: 1.3 maar ik kan alleen nergens een changelog vinden en redfox/fordlian heeft het bordje inmiddels al verstotenmaar goed, contact me ff op:
ogangstah@zonnet.nl over die CPU!
thnx
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
200@250?Op zaterdag 05 januari 2002 03:58 schreef OGangstah het volgende:
hmz, ff iets anders: heb net nog eens liggen kutten met die jumpers, en nu heb ik mn P1 200 @ 250 lopen, leuk he
maar ik doe toch maar die K6-2 erin gooien, win2k server gaat me toch wat te langzaam
Oslik blyat! Oslik!
Zit wat in. Dacht dat de Vcore behoorlijk laag kon, maar die CPUID is wel redelijk onoverkomelijk.Op zaterdag 05 januari 2002 16:21 schreef _JGC_ het volgende:
K6/2+ of 3+ gaat em niet lukken, want:
- Niet het juiste voltage, van meer dan 2.1V gaan ze dood (kapot L2 cache, is ie waardeloos)
- Geen ondersteuning voor K6 mobile CPUID, gefeliciteerd met je 486!
Oslik blyat! Oslik!