[XP] hele vreemde core breuk

Pagina: 1
Acties:

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:30

CyBeRSPiN

sinds 2001

Topicstarter
In mijn inmiddels gesloten topic schreef ik dat de cpu van een kennis naar de knoppen was.

Ik ben naar de winkel gegaan om te kijken in hoeverre de cpu kapot was (mobo was ook kapot (niet door mij), en in winkel ontdekte men de kapotte cpu).

De core was op een hele vreemde manier gebroken, normaal breekt er een hoekje af, maar nu was er vanaf het midden naar een zijkant toe een hapje uit.

MEMO (de betreffende winkel) beweert dat IK door foutief plaatsen van de cooler (coolermaster) de core heb gesloopt, ik kan me dat niet voorstellen omdat het gewoon soepel ging, iig niet de koeler zien verschuiven tijdens het vastklemmen.

Resultaat: na een hoop ge-OH in de winkel (van "nee sorry, hier geven we geen garantie op" t/m "vanaf 21-12-01 geeft AMD geen garantie meer op dit soort dingen (terwijl zooi op 20-12 besteld was.. hij mooi uitgeluld.. :D)"

Goed, de verkoper heeft dus ff naar het hoofdkantoor gebeld, die deden ook zwaar moeilijk, maar omdat de verkoper zei dat de core toch wel op een erg vreemde manier is gebroken hebben ze het volgende besloten:

Verkoper maakt foto van core en stuurt die op naar hoofdkantoor, die dit weer naar AMD stuurt.
Als blijkt dat het idd een fabricage fout is dan krijg de kennis zijn geld terug.. (420 piek!!)

Maar nu ff to-the-point:
hebben jullie wel eens een core gezien waar een hapje uit is?
Tgaat in dit geval om een XP 1500+ (ze hebben er nu weer een 1600+ in geplaatst, andere was "op", maar je mag de meerprijs wel gewoon betalen.. :r)

Ik wil iig de cpu meenemen als het geheel is afgehandeld, zal dan pas pics kunnen plaatsen helaas.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 09:44

star-saber

Ryzen

das wel vreemd
zo'n hap in het midden eruit

cpu was nie gebroken ofzo ?

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Vaag hoor! Ik heb nog nooit zo'n gebroken CPU gezien. Meestal zijn er hoekjes af en in een extreem geval helemaal in 2-en oid.

|Specs|

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 19:19 schreef star-saber het volgende:
das wel vreemd
zo'n hap in het midden eruit

cpu was nie gebroken ofzo ?
Niet echt zichtbaar nee, misschien dat er wel een klein scheurtje loopt door de andere kant, maar dat kon ik iig niet goed zien.
Errug vaag allemaal, volgens mij komt het gewoon door een fabricagefout en is stukje core aan de koelpasta blijven kleven tijdens het verwijderen van de cpu door MEMO, maar bewijs dat maar eens..

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 19:22 schreef Korn21 het volgende:
Vaag hoor! Ik heb nog nooit zo'n gebroken CPU gezien. Meestal zijn er hoekjes af en in een extreem geval helemaal in 2-en oid.
Dat zei de verkoper dus ook!, dit is dus naar mijn idee gewoon een heel zeldzame fabricagefout, maar dat wilde hij niet toegeven..

Ik wil hoe dan ook die cpu hebben, hoop niet dat ze hem "opeens kwijt" zijn oid.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Behuizing van de AXP was toch organisch? Misschien wou dat stukje in het midden terug naar de biobak ;)

Verwijderd

ik heb er ook nog nooit van gehoord. Ik heb hier zelf 1 keer een Athlon door midden gebroken (tsja, jeugdtrauma ;)) en een duron begaf het bij mijn broertje omdat hij het nodig vond de cooler er 40 keer op en af te zetten omdat hij de streepjes er niet goed op kreeg >:). Daar was een hoekje vanaf, afgebrokkeld. Maar ik denk dat je wel eens gelijk kan hebben met een fabricagefout. De memo doet idd heel moeilijk bij dit soort dingen, ik heb er ook last van gehad :(

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Topicstarter
Ik kom net toevallig deze page tegen, waar waarschijnlijk gedemonstreerd wordt wat er is gebeurd.
Alleen was er bij mijn kennis een gedeelte van de core losgeraakt.

Tis nog steeds erg vreemd, maar ik heb hoop dat MEMO een beetje coulant doet (anders zullen ze daar wel spijt van krijgen.. >:) )

Ik zei nog tegen die verkoper: is de core niet gaan plakken aan de koelpasta? , hij toen: "nee hoor, dat zit er los op, kijk maar", en toen peuterde hij moet moeite wat van die koel-"kauwgom" van de core af..

Het verbaast me trouwens niet als ze dezelfde koeler ZONDER extra koelpasta hebben teruggezet, is dit erg? De cpu zal er wel wat warmer van worden iig.. Maar ik ga dus echt niet de koeler eraf halen om te kijken of er inderdaad geen koelpasta tussenzat.. ;)
Pagina: 1