Toon posts:

[ADSL Tweak] Webcam en MSN ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga mijn modem tweaken maar nu lees ik dat mijn webcam en msn niet zo goed werken.

(Hoe zit dit en niet naar die tweaksite verwijzen graag)

MZzl :7

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Je moet even uitzoeken via welke poorten die handel werkt en dan kun je ze heel eenvoudig doornatten. Ze werken dan weer prima.

DIT IS MIJN WEBSITE

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
topictitle editted btw

DIT IS MIJN WEBSITE

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

webcam problemen heb ik nog nooit van gehoord en bij mij doet ie ut gewoon nog, msn zuigt dus dat maakt niet uit.

iStockphoto

Verwijderd

Topicstarter
Werkt het bij jullie wel dan ?

Verwijderd

Hey ik heb hetzelfde probleem met msn, kan geen files meer verzenden. heb al op die tweak site gekeken maar daar schijnt ook niemand het antwoord te weten... welke poorten moet ik dan hebben voor filetransfer met msn ?
Op donderdag 03 januari 2002 19:11 schreef cheshire87 het volgende:
webcam problemen heb ik nog nooit van gehoord en bij mij doet ie ut gewoon nog, msn zuigt dus dat maakt niet uit.
werkt je webcam gewoon met Netmeeting?

Niet meer je naam + greetz oid. onderaan elke post zetten. Lees het [forum=32] waarom niet.

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:31
Defserver naar het IP adres van je werkplek dan zou het gewoon moeten werken, heb het niet geprobeerd maar alles wat hij tegenkomt gooit hij naar dat IP adres.

een firewall is dan op die machine wel zeer gewenst want alles wordt 1 op 1 doorgegooid maar dat is met VPN ook dat je een firewall moet hebben.

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Op vrijdag 04 januari 2002 14:46 schreef Harrie666 het volgende:
Defserver naar het IP adres van je werkplek dan zou het gewoon moeten werken, heb het niet geprobeerd maar alles wat hij tegenkomt gooit hij naar dat IP adres.

een firewall is dan op die machine wel zeer gewenst want alles wordt 1 op 1 doorgegooid maar dat is met VPN ook dat je een firewall moet hebben.
En als je nou je modem getweakt hebt... en je hebt het modem in een netwerk hangen met zeg maar 2 pc's....

Als je dan dus iets met defserver doet wordt alles dus doorgesluist naar maar 1 ip?

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

mag ik weer een korte bijdrage doen... kan niet.

je zit op een intern ip dus jij kan nooit iemand uitnodigen met netmeeting/msn. M$ is hopeloos. Voor de overige applicaties geld. Portmappen & Je externe ip opgeven.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Harrie666
Als jij de defserver instelt op het IP van PC1 wordt ALLES naar wat binnenkomt wat je getweakte modem niet kent ongeziens doorgegooid naar die PC dus volgens mij als je dan een request doet wordt die 1 op 1 doorgezet, zelfde als portmappen maar dan ALLE poorten :) vergeet je ook nooit wat.

dan werkt dat op de andere pc's in je netwerk wel niet maar dat doet het nooit, gewoon surfen,mailen,ftp'en enzo werkt dan dus wel Duh :)

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Op zaterdag 05 januari 2002 11:17 schreef Harrie666 het volgende:
Als jij de defserver instelt op het IP van PC1 wordt ALLES naar wat binnenkomt wat je getweakte modem niet kent ongeziens doorgegooid naar die PC dus volgens mij als je dan een request doet wordt die 1 op 1 doorgezet, zelfde als portmappen maar dan ALLE poorten :) vergeet je ook nooit wat.

dan werkt dat op de andere pc's in je netwerk wel niet maar dat doet het nooit, gewoon surfen,mailen,ftp'en enzo werkt dan dus wel Duh :)
Ik heb het eens geprobeerd en ik heb nu inderdaad files ontvangen en verzonden met ICQ. Ziet er goed uit... maar nooit te vroeg juichen dat kennen we wel met computers.

Hoe is defserver eigenlijk standaard ingesteld?
Dus stel je hebt de tweak uitgevoerd, logt via telnet op je modem in en geeft achter NAT> het commando: defserver
Welk ip staat er dan ingesteld? Of staat er dan nog niets ingesteld?

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zaterdag 05 januari 2002 11:35 schreef Elroyv het volgende:

[..]

Ik heb het eens geprobeerd en ik heb nu inderdaad files ontvangen en verzonden met ICQ. Ziet er goed uit... maar nooit te vroeg juichen dat kennen we wel met computers.

Hoe is defserver eigenlijk standaard ingesteld?
Dus stel je hebt de tweak uitgevoerd, logt via telnet op je modem in en geeft achter NAT> het commando: defserver
Welk ip staat er dan ingesteld? Of staat er dan nog niets ingesteld?
Je tikt: DEFSERVER ADDR=...........

(Op de puntjes je interne ip, 10.0.0.150 oid)

Verwijderd

Defserver addr=10.0.0.150 werkt niet, tenminste zo kan ik nog geen files sturen met msn. icq werkte altijd al met bestanden verzenden.

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Op zaterdag 05 januari 2002 13:22 schreef prenobe het volgende:

[..]

Je tikt: DEFSERVER ADDR=...........

(Op de puntjes je interne ip, 10.0.0.150 oid)
Ja dat wist uiteraard al. Wat ik bedoelde is hoe staat hij default ingesteld....
Zeg maar nadat je de tweak uitgevoerd hebt.....

Ik heb defserver al gezet maar er nooit even aan gedacht om even te kijken hoe deze stond voordat ik hem wijzigde...

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Op zaterdag 05 januari 2002 16:56 schreef P-haas het volgende:
Defserver addr=10.0.0.150 werkt niet, tenminste zo kan ik nog geen files sturen met msn. icq werkte altijd al met bestanden verzenden.
Bestanden verzenden werkte inderdaad al met ICQ, ontvangen is waar het probleem zat...

• Harrie666
Geen idee hoe die normaal staat.

Maar waarom wil je dat weten, maakt niks uit, als je die alcatel gebruikt zonder de ppp-hack maar weer zoals normaal met een VPN vannaf de PC dat is jou alcatel voor de buitenwereld NIET zichtbaar dus dan wordt deze niet gebruikt, pas als je NAT gaat gebruiken dus na je hack heb je hem nodig.

standaard volgens mij op 0.0.0.0 maar dat is een gokje

Verwijderd

Topicstarter
Wat een geklooi met die modem zeg !!!

Komen er verder nog problemen ?

• Y0ur1
  • Niet online
MSN kan GEEN files versturen erachter. Klaar. Omdat MSN nou eenmaal anders in elkaar zit dan bv ICQ

Verwijderd

jaaaa maar ik wil weten waarom >:)
tis jammer dat niemand het weet waarom het niet kan.

zou toch mooi zijn als dat ook nog is ging werken.

• Y0ur1
  • Niet online
Op donderdag 10 januari 2002 00:05 schreef P-haas het volgende:

Met proxy kan het denk ik wel...

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

Op donderdag 10 januari 2002 00:05 schreef P-haas het volgende:

Om de simpele reden dat MSN lekker verteld aan de buiten wereld dat zijn IP 10.0.0.150 is. Wat dus een locaal adres is en dus niet bereikbaar is voor je vrienden :)

Rampen bak 2004

• mocean
  • Laatst online: 15-08 04:26
Ik heb ook het ADSL modem getweaked en zit er met 8 pc's op. Bij iedereen werkt ICQ en MSM gewoon. Alleen de filetransfer via ICQ werkt niet, maar voor de rest heb ik dus niks aparts op de router ingesteld.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Op donderdag 10 januari 2002 17:58 schreef Millennium het volgende:

[..]

Om de simpele reden dat MSN lekker verteld aan de buiten wereld dat zijn IP 10.0.0.150 is. Wat dus een locaal adres is en dus niet bereikbaar is voor je vrienden :)
Dan denk ik dat ik een ander alcatel modem heb als de rest van Nederland want MSN is geen prob. (behalve het zenden dan he)

bij ICQ is verzenden/ontvangen geen prob.

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

Op donderdag 10 januari 2002 19:14 schreef Elroyv het volgende:

[..]

Dan denk ik dat ik een ander alcatel modem heb als de rest van Nederland want MSN is geen prob. (behalve het zenden dan he)

bij ICQ is verzenden/ontvangen geen prob.
had het ook ook over filetransfer :) de rest werkt namelijk gewoon goed.

Rampen bak 2004

Verwijderd

mhh kijk das nou interesant :) dat zou idd kunnen.

Verwijderd

Mensen ik heb echt alles al geprobeerd |:(
defserver, poorten mappen, firewall uitzetten, maar het heeft gewoon geen nut...
dat brengt me bij me dagelijkse uitspraak:

$*#@$#! BILL :(

Verwijderd

Volgens mij lukt het met de nieuwe msn 5.0 wel sinds ik deze heb kan ik files versturen vanachter mijn getweakte speed touch!

Verwijderd

Yeps dit werkt idd Thnx :)
Nu netmeeting nog :(

Verwijderd

Op bruring.com staat een nieuwe tweak (nog beter dan de Pro). Heb het nog niet geprobeert, maar het schijnt te werken met Netmeeting...

Verwijderd

Tering hebben jullie wel eens gehoord van MSN 5? Nou daar is alles mee opgelost ook achter je Getweakte Alcatelletje.

Verwijderd

gooi de poorten 6891 t/m 6900 open en je bent van alle problemen af. Ik weet trouwens niet hoe je dit moet instellen, maar je hebt kans dat je per ipadres moet regelen welke poorten dr open moeten.

Verwijderd

download gewoon "autoportmapping", supermakkelijk in te stellen die portrange.
Pagina: 1