[WC] Waterkoeling van Geforce2. Hoe?

Pagina: 1
Acties:

• ggvw
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-12-2024
Hoi,

Ik ben sinds 2 weken de bezitter van een watergekoelde processor. M'n pc is nu al een stuk stiller. Maar nu blijkt mijn videokaart ook een pokkeherrie te maken. Ik denk er nu over om mijn videokaart te waterkoelen.

Mijn vragen:

1. Welk goed/goedkoop(ja ik ben een student) koelblok past er op een geforce2?

2. Moet ik de slangen parallel aansluiten? of gewoon doorlussen ?

3. Is het mogelijk om ipv water gewoon een andere vloeistof te gebruiken die warmte makkelijker opneemt/afstaat?

4. Zijn er andere winkels in Nederland dan alleen de oc-shop die dat soort spullen verkopen?

iig bedankt.

->Ggvw

Verwijderd

Sorry dat ik het zeg maar de search bied echt wel uitkomst.

• HobbeS
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 16:10
Leest is FAQ om een topic te plaatsen want er klopt nix van.. En dan krijg je ook meestal weinig reacties!! En binnen 24 uur ook zo slotje!

• ggvw
Euh.. ik kon anders niet zoveel vinden met de search...

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:40

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
bah kunnen jullie niet eens een nuttig antwoord geven dan al dat gezeur om die regels op het GOT?
die video zal wel niet zo'n groot blok nodig hebben (tenzij zware geforce3 )
kun je niet zelf wat maken? een blokje wat erop past en daar water doorheen pompen wat je doorlust van je huidige installatie lijkt me genoeg

Tweakers Discord

Verwijderd

Je kunt op je GF2 ook een grote heatsink plakken...je hoeft er vaak niet eens een fan op te zetten. Als hij dan toch te warm wordt zet je er een een fan op die op 7 volt draait. Die zul jevaak niet horen!

• ggvw
Ik heb nog even gezocht met de search en al wat antwoorden gevonden. (verkeerde trefwoorden gebruikt in de search).

iig bedankt!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
kijk anders ff bij de inkoopactie van Dangerden, zitten wel goede blokkies bij :)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:12

Epsilon

Op donderdag 03 januari 2002 18:37 schreef ggvw het volgende:
Hoi,

Ik ben sinds 2 weken de bezitter van een watergekoelde processor. M'n pc is nu al een stuk stiller. Maar nu blijkt mijn videokaart ook een pokkeherrie te maken. Ik denk er nu over om mijn videokaart te waterkoelen.

Mijn vragen:

2. Moet ik de slangen parallel aansluiten? of gewoon doorlussen ?

3. Is het mogelijk om ipv water gewoon een andere vloeistof te gebruiken die warmte makkelijker opneemt/afstaat?

4. Zijn er andere winkels in Nederland dan alleen de oc-shop die dat soort spullen verkopen?
om te beginnen: doorlussen en parallel is hetzelfde. Maar serie is beter dan parallel. Eerst cpu blok en dan videoblokje.

Ipv water kan je ook een andere koelvloeistof nemen, maar water (icm waterwetter) is veruit het beste,goedkoopste en minst schadelijk.

rest is search werk

Verwijderd

hmmz, toen ik vanmorgen wakker werd was doorlussen hetzelfde als serieel (na elkaar).
en parallel naast elkaar.
parallel lijkt me trouwens moeilijk omdat je dan waarschijnlijk met verschillende diktes slangen moet gaan werken om het optimaal te maken (d8 ik).

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Wat je kan doen is bijv een Senfu blokje op de gpu plakken, en deze parallel aansluiten. Veel water komt er niet door, maar waarschijnlijk meer dan genoeg. Desnoods Senfu op boren naar 3,5 of zelfs 4mm.

Senfu blokjes zijn extreem plat, goede kans dat je PCI 1 gewoon kan gebruiken.

Verwijderd

Ik ga als vloeistof koelvloeistof voor WRC rallywagens krijgen , m'n pa had nog 30 liter van dat spul staan als antivries :D
Werkt volges mij nog "iets" beter dan water+WW

Als blokjes doe ik een hele Z4 kit . Ik laat nog wel iets weten als alles af is :)

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op donderdag 03 januari 2002 19:57 schreef epsilon het volgende:

[..]

om te beginnen: doorlussen en parallel is hetzelfde.
bij mijn weten is doorlussen nog altijd serieel
maar goed, zal wel aan mij liggen dan :P

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 00:22 schreef real_raichu70 het volgende:
Ik ga als vloeistof koelvloeistof voor WRC rallywagens krijgen , m'n pa had nog 30 liter van dat spul staan als antivries :D
Werkt volges mij nog "iets" beter dan water+WW
Dit hardnekkige misverstand moet toch eens definitief de wereld uitgeholdpen worden. Voor onze doeleinden is water, met eventueel wat waterwetter, echt de meest geschikte vloeistof.

*alle* koelvloeistoffen met antivries (glycol) erin doen 't beduidend slechter. En ik kan het weten: mijn phase-change systeem draait nu met 75% koelvloeistof / 20% water / 5% waterwetter. En dat kan niet tippen aan puur water.

Hoe een 70/30 vol % water/metanol mengsel gaat werken laat ik nog wel weten, maar ongetwijfeld slechter dan puur water.

Voor de rest: elk blokje is geschikt voor je videokaart. Soldeer voor mijn part een koperen pijpje op een plaatje koper, of lijm een socket7 koeler dicht.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07
Ik heb je topictitel veranderd.
Hou je AUB aan de richtlijnen zoals die vermeld staan in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/1?limit=100.

Bvd.
Pagina: 1