Toon posts:

Creative soundworks 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb net een setje van dit merk gekocht alleen heb ik geen digitsle uitgang, hoe krijg ik die dingen nu aangesloten.

Bedankt

Verwijderd

Wat voor geluidskaart heb je?

Verwijderd

kan ook analoog

Verwijderd

Topicstarter
wow snelle reactie jongens ik was zelf nog niet eens online maar ik heb een Diamond Monster Soundkaart.
Ik heb wel twee uitgangen maar dat zijn gewoon tulpplugjes weet je wel van die hoofdtelefoon plugjes.
Verder heb ik er wel honderd duizend stekkertjes bij alleen dus niet die gene die ik nodig heb.

Bedankt

Verwijderd

De aansluitingen die jij bedoelt zijn geen tulpplugjes, maar 3,5mm jacks.
Die zitten ook op de Soundworks.

Je moet dus een kabeltje hebben die er zo uit ziet:

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/309/G1/309672G1.JPG

[source plaatje => conrad]

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik dus net gemaakt en wat denk je ik heb wel geluid uit mijn speakers maar niet uit mijn subwoofer.
Als ik ze dus allebei aansluit dus front en back dan hoor ik wel de hoge tonen maar niet de lage, ik heb wel stereo kabeltjes zou dat wat uitmaken.
oja nog wat als ik een plugje aansluit dus alleen de front speakers dan heb ik wel bass en tweaters, dus dan werkt alles gewoon doe ik er de tweede kabel bij dan werken dus alleen de tweaters
Hoi

Verwijderd

het moeten idd stereokabeltjes zijn ja ;)

ik denk dat je de problemen dat je sub niet wordt aangestuurd, moet zoeken bij instellingen van het speakersetje of van de kaart (nr. 2 lijkt mij het meest logisch).
Bij de SB Live moet je iig de 4 point surround mode aanzetten en instellen, ik neem aan dat dat bij de Monster ook wel moet...misschien dat iemand met zo'n kaart je wat beter kan helpen....of dat je ff kijkt op een forum/faq betreffende deze kaart.

Verder zijn het tweeters, in tegenstelling tot de spelling van tweakers :) , maar je zult wel de satellites bedoelen...

Verwijderd

Topicstarter
Juist ja tweeters maar ik vondt tweaters zo leuk klinken ivm tweakers weet je wel :) :)
En ik snap er de ballen ik heb werkelijk alles al geprobeerd ik denk dat ik een goedkope live ga kopen zitten er trouwens op alle live kaarten die DIN aansluiting of alleen op die van 400pieken ofzo.

Hoi

Verwijderd

Volgens mij zit er helemaal geen DIN ingang op dat speakersetje. Je moet juist die S/P-DIF ingang hebben. Die zit helaas niet op de goedkopere Lives, maar je schijnt er wel een te kunnen bouwen voor 20 piek ofzo (ik d8 juist dat dat alleen met de 1e generatie werkte, omdat de player 1024 een andere aansluiting had ivm Live!Drive)

kijk anders ff op http://listen.to/sblive ,
daar staat een HOWTO van een S/P-DIF uitgang maken.

Verwijderd

Topicstarter
Jawel wel een DIN ingang, er staat zelfs bij digital DIN dat is zo`n soort ps/2 stekkertje!

HEllllllllp

HOi

Verwijderd

Topicstarter
Thx guys ik heb hem aan de gang, ik moest gewoon een nieuw stereokabeltje aan een uitgang pluggen dan aan de Front ingang van de speakers en klaar is klare alles werkt als een trein menomen wat een geluidje

:) :) :) :) :)
Pagina: 1