Toon posts:

KDE 2.2 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de RPM's van KDE gedownload, en alle dependencies opgelost(dat was een heel groot karwei >:)) en ik heb in ~/.xinitd de regel: exec startkde gezet.

maar wanneer ik nu startx typ, word kde gestart, maar blijft ie hangen bij initializing services, en evenlater verdwijnt het "opstart schermpje" van KDE en zie ik alleen mar een blauwe desktop zonder icoontjes en zonder balk onderaan.

Het betreft een RedHat 7.1 systeem

weet iemand wat hier aan te doen is of hoe ik KDE goed kan installen?

Verwijderd

Topicstarter
btw: ik heb alles volgens the manual gedaan en alles in de juiste volgorde geinstalleerd

• BallisticToilet
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09-2022
Had je hiervoor een oude versie van KDE? Misschien moet je je oude .kde directory in je home directory even renamen naar .kde_old ofzo. Daarna KDE starten. KDE 2 gaat anders om met je environment settings dan KDE 1. Ik had ook hele rare problemen met de oude settings.

Misschien is het niks, maar je kan het allicht proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 18:16 schreef BallisticToilet het volgende:
Had je hiervoor een oude versie van KDE? Misschien moet je je oude .kde directory in je home directory even renamen naar .kde_old ofzo. Daarna KDE starten. KDE 2 gaat anders om met je environment settings dan KDE 1. Ik had ook hele rare problemen met de oude settings.

Misschien is het niks, maar je kan het allicht proberen.
ik heb het geprobeerd maar het werkt niet :(
ik heb toen geprobeerd de error met het volgende commando te vangen: startx 2> kde_errors
en ik denk dat de fouten hierin zitten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
kdeinit: Communication error with launcher. Exiting!
KDE Daemon (kded) already running.
Xlib:  extension "RENDER" missing on display ":0.0".
Xlib:  extension "RENDER" missing on display ":0.0".
connect() failed: : Connection refused
xinit:  connection to X server lost.^M
^M
waiting for X server to shut down

en daar houd de log op.

heeft iemand een idee?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Probeer eerst eens X te starten, dan xhost + te draaien, en vervolgens kde te starten...zou niet uit moeten maken, maar je weet nooit...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 18:59 schreef odysseus het volgende:
Probeer eerst eens X te starten, dan xhost + te draaien, en vervolgens kde te starten...zou niet uit moeten maken, maar je weet nooit...
nope, werkt ok niet :( moet ik anders eerst alle rpm's uninstallen en vervolgens de source compilen?

• odysseus
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Van source compileren is nogal een karwei...
Staan er bij 'ps aux' nog dingen van KDE?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Het is me laatst nog gelukt, maar had aanvankelijk ook dergelijke problemen. Heb je goed op de noarchs gelet? Het is i.i.g. een kwestie van iets vergeten zijn of een bepaalde versie van een rpm, althans bij mij. Heb niet gelogd wat ik fout deed maar zal even kijken of ik nog iets van links kan vinden.

(Tonnes heeft net 7.2 er op gezet. Maar daar hebbie nix aan :))

[edit]
Check ook je .xinitrc en de verwijzing erin. Heb je het bij zowel root als users?

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[spock@Thijs spock]$ ps -aux | grep kde
spock    14777  0.0  2.9 19172 5632 ?     S    17:56   0:00 kdeinit: dcopservspock    14781  0.0  2.9 19748 5732 ?    S    17:56   0:00 kdeinit: kded   
spock    14782  0.0  3.0 19808 5912 ?     S    17:56   0:00 kdeinit: kded   
spock    15244  0.0  3.0 19748 5740 ?     S    18:36   0:00 kdeinit: kded   
spock    15246  0.0  0.0     0    0 ?     Z    18:36   0:00 [kdeinit <defunctspock    15295  0.0  2.9 19748 5732 ?    S    18:37   0:00 kdeinit: kded   
spock    15296  0.0  0.0     0    0 ?     Z    18:37   0:00 [kdeinit <defunctspock    15342  0.0  3.0 19748 5740 ?    S    18:38   0:00 kdeinit: kded   
spock    15344  0.0  0.0     0    0 ?     Z    18:38   0:00 [kdeinit <defunctspock    18098  0.0  0.3  1824  684 pts/2    S    19:15   0:00 grep kde
[spock@Thijs spock]$

een heleboel dus.. wat meot ik eraan doen?

• odysseus
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Al die dingen moeten verdwijnen (en dan met name die zombie-processen). Kill PID werkt voor de gewone, voor de zombies zul je hun parent moeten killen. Als die allemaal weg zijn heb je een redelijke kans dat KDE gewoon start, denk ik.

• Tonnes746
Met noarchs bedoelde ik de non-kde rpm's, daar ging het bij mij dacht ik fout.

Wil je trouwens naar 2.2.2 dan moet je meer doen dan dit, aangezien de rpm's er niet zijn voor 7.1. Maar laat je daardoor niet weerhouden. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 19:33 schreef Tonnes het volgende:
Met noarchs bedoelde ik de non-kde rpm's, daar ging het bij mij dacht ik fout.

Wil je trouwens naar 2.2.2 dan moet je meer doen dan dit, aangezien de rpm's er niet zijn voor 7.1. Maar laat je daardoor niet weerhouden. :)
wat moet ik dan allemaal doen? of is er misschien ergens een duidelijke (nederlandse) tekst te vinden hoe ik het moet doen

BTW: geluid werkt nu in linux!!!!!! simpel, VIA AC'97 maar het werkt!!!

• Tonnes746
De boel vanaf de tars installen omdat de rpm's alleen voor RH7.2 bestaan. Dacht ik dus.. maar zie net via Google dat daar er oplossingen voor zijn zoals scripts e.d., en bij sommigen lukt het gewoon met de 7.2 rpm's. Maar probeer nu even dit te fixen voordat je daaraan begint.

Zag ook dat DCOP of je firewall de boel kan laten hangen; zoek anders even bij Google (link, link). Probleem is te vaak voor een bindend antwoord denk ik en die log zegt me ook niet zo veel. Het was hier i.i.g. na het updaten van een rpm opgelost. Aan mijn kladblok te zien heb ik zitten stoeien met xinetd, fam etc. en dat van die dcop was me ook opgevallen.

Wat heb je overigens aan geluid zonder X? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 20:10 schreef Tonnes het volgende:
De boel vanaf de tars installen omdat de rpm's alleen voor RH7.2 bestaan. Dacht ik dus.. maar zie net via Google dat daar er oplossingen voor zijn zoals scripts e.d., en bij sommigen lukt het gewoon met de 7.2 rpm's. Maar probeer nu even dit te fixen voordat je daaraan begint.

Zag ook dat DCOP of je firewall de boel kan laten hangen; zoek anders even bij Google (link, link). Probleem is te vaak voor een bindend antwoord denk ik en die log zegt me ook niet zo veel. Het was hier i.i.g. na het updaten v
an een rpm opgelost. Aan mijn kladblok te zien heb ik zitten stoeien met xinetd, fam etc. en dat van die dcop was me ook opgevallen.

ik draai nu GNOME, dacht je dat ik an het GoTten was met lynx ofzo? :D
maar ik al de rpm's uninstallen en vervolgens de tarballs pakken. kijken of dat werkt...

• Tonnes746
Ow :)

Maar dat van die tarballs bedoelde ik niet, dat gold voor als je 2.2.2 wilt installen bij RH7.1. Loop nog even na of je al die rpms van 2.2 uit de hele 2.2-dir hebt (zal wel) en vooral die non-kde en of die versies zijn geupdate (en hun dependancies), want daar loopt het volgens mij vaak fout. Dan nog alle .<troep> die met kde te maken heeft (zoals boven is gezegd) in zowel root als userdir(s) hernoemen, de .xinitrc's checken (zal wel goed zijn denk ik). Naar 2.2.2 kan later nog. En geef es antwoord op alle bovenstaande vragen plz.. ;)

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:19
Op donderdag 03 januari 2002 20:10 schreef Tonnes het volgende:

heel veel! :)
als ik moet studeren wil ik nog wel eens X uit zetten en gewoon met mp3blaster mp3's luisteren en met 'licq -p console' met m'n vriendjes over studie lullen. Geen afleiding totdat je lynx opstart.....
:P

• Tonnes746
Ik wist het.. zo'n antwoord was te verwachten en je hebt helemaal gelijk :D

Pagina: 1