Toon posts:

flashen bios onderbroken, corrupt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik flashte vandaag het bios van m'n oude comp die ik als server wilde gebruiken, een oude P200, een PA-2010+ om precies te zijn, met een Award bios.
Tenminste, ik PROBEERDE hem te flashen, want hij sloeg vast, gelukkig pas bij het programmeren van de nieuwe bios, dus nadat ik een backup had gemaakt van het oude bios.

Het probleem is nu dat de computer niet meer wil opstarten, in het geheel niets doet hij meer.
Ik heb gezocht op internet en m.n. deze site was handig: http://www.fic.com.tw/techsupport/faq/faqsbios.htm#bios7
Maar om de een of andere reden krijg ik het toch niet voor elkaar, HotFlashen niet, boot-block gebruiken niet, niets, nada noppes :(

Iemand anders nog een idee?

Verwijderd

toch hotflashen denk ik.
anders zit er niets op.
of gewoon een nieuw mobo kopen.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Post je probleem in de nieuwsgroep nl.comp.hardware
Heb ik ook gedaan, reageert meestal wel iemand die voor 'n leuk bedragje je BIOS wel even wil flashen. Ik had m'n BIOS-chip twee dagen later terug, met 'n nieuw BIOS eringeflasht.

Dat betrof 'n Chaintech 6BTM die ik gratis had gekregen van iemand die ook de instructies betreffende het flashen niet had gelezen en had gereset met een incompleet BIOS.
Niet persoonlijk bedoeld, maar er staat duidelijk in de instructies dat je dat niet moet doen.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op donderdag 03 januari 2002 18:18 schreef Tony Vroon het volgende:
Niet persoonlijk bedoeld, maar er staat duidelijk in de instructies dat je dat niet moet doen.
Nee daar heb je veel aan als je pc crasht :+

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP