beste setup voor TV kijken/opnemen via PC

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort een PC kopen waarmee ik oa wil DivX films bekijken op mijn TV. Ik doe dit nu via de TV-out van een laptop met een maar de kwaliteit is niet schitterend (veel beter op het LCD scherm).
Enkele vraagjes:
- Welke videokaarten hebben de beste TV-out. Of is er weinig verschil in kwaliteit mbt TV-out? Ik heb gehoord van problemen met Nvidia gebaseerde kaarten. Is ATI beter?
- Werkt dit beter op een 100Hz TV?
- Ik overweeg ook PVR toestanden. Zijn er kaartjes (buiten die nieuwe dure All In Wonder Radeon 8500) waarmee je met een degelijke kwaliteit kan opnames bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 17:33 schreef geertvc het volgende:
- Welke videokaarten hebben de beste TV-out. Of is er weinig verschil in kwaliteit mbt TV-out? Ik heb gehoord van problemen met Nvidia gebaseerde kaarten. Is ATI beter?
ATi en Matrox staan wel bekend om hun goede TV-out.
Bij nVidia wordt meestal een Conexant TV-out unit gebruikt, en die heeft nogal wat beperkingen met de standaard nVidia drivers (zwarte balk rondom, dat soort dingen). Bij nVidia kaarten met TV-in en TV-out is een Philips unit zo'n beetje de standaard, en die heeft die beperkingen niet.
- Werkt dit beter op een 100Hz TV?
Niet merkbaar.
- Ik overweeg ook PVR toestanden. Zijn er kaartjes (buiten die nieuwe dure All In Wonder Radeon 8500) waarmee je met een degelijke kwaliteit kan opnames bekijken?
Zo'n All-In-Wonder is natuurlijk prachtig, maar met een aparte TV-kaart (ik gebruik een Hauppauge WinTV Theater) kan 't ook prima. Maar als je de prijs van een goede videokaart en die van die Hauppauge bij elkaar optelt, is die All-In-Wonder nog niet eens zo gek duur... :)