Wie defragged hier, en zo ja, hoe vaak

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-04 23:15
Ik wil wel eens weten hoe vaak iedereen defragged, ik doe dat elke week.

Ik heb ook al gehoord, dat defraggen helemaal niet goed is voor je hd, is dit waar of alleen maar bullshit.

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 17:24 schreef Falconey het volgende:

Ik heb ook al gehoord, dat defraggen helemaal niet goed is voor je hd, is dit waar of alleen maar bullshit.
Ik defrag nooit, al zou ik het beter af en toe doen :)

Trouwens defragmenteren is juist beter voor een HD... Verminderd slijtage.

Owja, ook worden de gegevens weer "versterkt" doordat ze opnieuw gemagnetiseerd worden. (correct me if I'm wrong, heb het ooit eens geleerd ;))

Verwijderd

Eens in de 2 maanden (of iets minder).
Is trouwens wel aan te raden.

• IzoOoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06-2021
Ik doe het bijna nooit, mede omdat ik er te lui voor ben ;)

• Falconey
Ik defrag dus wel, en dat heeft me een hd gekost [IBM deskstar dtla 75gb], na 2 dagen aan een stuk door te defraggen crashte die prul

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ik doe het ongeveer 1x in de 3 maanden en dan lekker s'nachts als ik lig te :Z

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:27

Smarron

The bend

Eens per week ofzo, duurt een minuut of 10 maximaal (WinXP)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 17:28 schreef Falconey het volgende:
Ik defrag dus wel, en dat heeft me een hd gekost [IBM deskstar dtla 75gb], na 2 dagen aan een stuk door te defraggen crashte die prul
Dat ligt echt wel niet aan de defrag... Het zou misschien gewoon een dag langer hebben geduurd voor hij anders gefailed had.

• Falconey
Op donderdag 03 januari 2002 17:30 schreef ForMatPrO het volgende:

[..]

Dat ligt echt wel niet aan de defrag... Het zou misschien gewoon een dag langer hebben geduurd voor hij anders gefailed had.
Hij was minder dan een half jaar oud...

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
1x per kwartaal ofzo, als ik er aan denk. Ik heb er nooit tijd voor/geen zin in. "s nachts zou kunnen maar dan ben ik bijna altijd aan het leechen.

specs

Verwijderd

eigenlijk frag ik alleen maar, met return to castle wolvenstein bijvoorbeeld......

ps: trouwens leuk plaatje van je met miss I love her Hewitt
Op donderdag 03 januari 2002 17:24 schreef Falconey het volgende:

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Ik defrag bijna nooit. Ik vergeet het iedere keer te doen, en opeens denk ik... Oh ja dat zou ik nog doen.

Maar ja, dan wil ik eerst effe RtCW'en o.i.d. :)

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Verwijderd

Ik gebruik Diskeeper 7.0. Daardoor blijft alles automatisch vrij goed. Verder 1 keer per (pak 'm beet) 3 weken. Ook een beetje afhankelijk of er veel geïn / gedeïnstalleerd is.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:28
hoe zit dat nou? Als je ipv FAT, NTFS gebruikt, is het toch nietmeer nodig om de defraggen?
Of iig minder dan onder FAT(32)... :?

• Vorkie
  • Niet online
Ik hoef niet zo vaak te defragen gebruikt NTFS, maar standaard doe ik het toch eens in de tja als ik zin hebt en dat is meestal in het eerste weekend van de maand. en soms weer 4 maanden niet. :)

Verwijderd

eens per maand en daarna scanreg /fix om de zooi in het register opnieuw te maken :)

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-04 19:58
Op donderdag 03 januari 2002 17:28 schreef Falconey het volgende:
Godallemachtig... 2 dagen aan 1 stuk door defraggen?
Welk defragproggie gebruikte je dan wel niet dat 't zo gigantisch lang duurt? :?

Ik defrag 1x per week al mn schijven, maar dan dus echt niet met die built-in defragger van MS :r, die zuigt als de neten en is zo slow als ik weet niet wat... :Z :Z

Ik gebruik al bijna een jaar O&O Defrag Pro (oo-software.de). Eerst onder 2000, en nu ook onder XP. Ik vindt 't een wereld programma. :P

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dagelijks, automatisch.
Geen omkijken naar, en klaar in 3 minuten :)

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:03

Wimo.

Shake and Bake!

Tsja.. ik zou het ook moeten doen.. alleen schiet het niet erg op met 4 schijven :'(

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:28
Op donderdag 03 januari 2002 18:36 schreef robbb het volgende:
Dagelijks, automatisch.
welk prog is dat?

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Diskeeper 7; alleen in mijn logs merk ik er iets van!

Verwijderd

iedere keer als ik aan het eten ben ofzo, of gewoon weg ben ofzo

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Was zeker die 75GXP, die serie was namelijk nogal brak!!!

|Specs|

Verwijderd

ik defrag 1* per maand.

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

defraggen heeft alleen zin als je op een betsaande ge defragde config veel schrijf/move/delete axies uitvierd. Ik heb een werkbak en die defrag ik 1x in de week (gaat vanzelf mee in het rijtje van scanreg --> scandisk --> defrag --> backup :) )

Verder heb ik een surf/mailbak en die ga ik echt niet defraggen hoor! daar gebeurt nooit wat op behalve het binnen halen van pagina's en het online beheren van mail. Als ik na een maand daar de defrag aan klik is het gefragmenteerde ratio nog steeds 0%

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-04 18:03
defrag iets van 1 x in 2 maanden ofzo

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik defragde nooit....totdat ik van voptme te horen kreeg. Ideaal progje.... altijd snel defragen en door de pcm als testwinnaar gekozen. Is nog eens iets anders dan de standaard defrag van winie

Windows defrag :r

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-02 06:03
elke maand een keer kost me en kwartiertje ofzo voor alle losse schijven :) ga ik lekker tv kijken ofzo windows 2000 defragt lekker snel :D

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-04 11:21

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

ik zet liever even m'n ghostje terug :)

Register cleanen, temp files deleten, spy-zooi uitschakelen vind ik meer effect hebben

/dev/null

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:46
Ik defrag gewoon elke keer als ik me verveel. Gewoon defraggen en dan wat anders doen. Of voor ik drivers ga benchmarken vaak ook.
Ik heb een tijd geleden bij een bedrijf alle Cel266's met trage 3GB disken 128MB gegeven, 0% verbetering. Wat denk je waar het aan lag? Al die tijd dezelfde windows en nooit gedefragd |:(

Verwijderd

Ik nie... vooral omdat ik 's nachts me pc door de herrie nie kan laten aanstaan, maar door komt (m.b.v. een fanadapter) verandering in :P

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:10

Duinkonijn

Huh?

1x in de 2 dagen snacht rond 3 uur
om 2 uur start norton en die word afgelost door defrag :)

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

elke week of 2 weken» met norton speeddisk duurt 5-15 minuten. lekker snel dus :9~

Verwijderd

Vooral als ik me verveel of op m'n andere PC een divXje zit te kijken.
Ene bak zit 24x brander in dus daar is nogal veel traffic op wat betreft files drop en draf, fragmenteerd aardig snel op die manier.

Windows defrag werkt prima

Verwijderd

ik doe altijd zo'n complete system check met norton system works + speeddisk, 1 keer in de week

• agent327
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

In ieder geval na een complete herinstallatie. Ms9x maakt er een zootje van bij het installeren :(

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Zeer regelmatig. Zeker m'n Win2K partitie.

Alleen 1 of 2 grote (20 GB) partities met MP3 en DivX en zo niet vaak. Dat kost te veel tijd.

Ik baal er goed van dat ik geen defragger kan vinden die in Win2K bv. alleen de lege ruimte kan defraggen. Zodat dus alle data gewoon bij elkaar gepropt wordt zonder daadwerkelijk te defraggen, en dat de lege ruimte 1 aaneengesloten ruimte is.

Speeddisk onder 9x kan het, maar die van NT niet. En de standaard defragger van Windows is een lachertje.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik gebruik VoptMe onder win98 en defraggen is klaar binnen een minuut. en ik doe het regelmatig, zit onder een knopje onder mijn multiemedia keyboard.

Hlpdsk, zoek eens naar O&O defrag.
Heb ik even onder winxp gebruikt en die beviel me wel.
(maar of ie precies kan wat jij wil :? )

http://www.oo-software.com/

Verwijderd

Dat het defraggen 2 dagen heeft geduurd kan ermee te maken hebben dat je op de achtergrond iets had draaien. Je krijgt dan steeds een melding dat de inhoud van de schijf zou zijn veranderd. Het kreng begint dan gewoon opnieuw!! :(

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 09:02 schreef hjs het volgende:
Ik gebruik VoptMe onder win98 en defraggen is klaar binnen een minuut. en ik doe het regelmatig, zit onder een knopje onder mijn multiemedia keyboard.

Hlpdsk, zoek eens naar O&O defrag.
Heb ik even onder winxp gebruikt en die beviel me wel.
(maar of ie precies kan wat jij wil :? )

http://www.oo-software.com/
Die heb ik al eens geprobeerd. Dat is echt een stuk |:( software. Valt niks aan in te stellen.

Verwijderd

ik doe om de 6weken gewoon format c: werkt goed en sneller dan defrag onder win 98 se. en of da goe of slecht is tja :7

Verwijderd

Ik Defrag iets van eens in de 2 maanden ofzo, als ik lekker lig te slapen :) maar veel verschil merk ik niet ;)

• Fantomas
  • Niet online
Een keer in de twee weken of zo, afhankelijk van het aantal installs/uninstalls.
Met speeddisk

Verwijderd

eens in de maand

Verwijderd

Contig.exe van Sysinternals.com.
Hiermee defrag je alles, ook bijvoorbeeld een .pak file van Quake.

Met Pagedefrag van Sysinternals laat ik bij de eerstvolgende boot de reghives, pagefile en hiberfil.sys defraggen.
Met een batchfile laat ik alle partities op 2 HD's defraggen. Hierna heb ik dus echt 0% fragmentatie.

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 22:24

nimm2

.

nooit

• Falconey
Op donderdag 03 januari 2002 18:35 schreef ironx het volgende:

[..]

Godallemachtig... 2 dagen aan 1 stuk door defraggen?
Welk defragproggie gebruikte je dan wel niet dat 't zo gigantisch lang duurt? :?

Ik defrag 1x per week al mn schijven, maar dan dus echt niet met die built-in defragger van MS :r, die zuigt als de neten en is zo slow als ik weet niet wat... :Z :Z

Ik gebruik al bijna een jaar O&O Defrag Pro (oo-software.de). Eerst onder 2000, en nu ook onder XP. Ik vindt 't een wereld programma. :P
Ik was net terug van de freelan basement, krijg je als je van 10 ftp's tegelijk zit te leechen, ik had bestanden ertussen van meer dan 11000 fragmenten.

Ik gebruik heb defrag-proggie van XP

• Falconey
Op donderdag 03 januari 2002 21:11 schreef Korn21 het volgende:

[..]

Was zeker die 75GXP, die serie was namelijk nogal brak!!!
Ja dat was de IBM DTLA 75GXP 76.89 gb

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Om de 2 weken, 's nachts, Diskeeper 7.0 (Win2K Prof en Win2K Server, beiden).

Virussen? Scan ze hier!

• Falconey
Op vrijdag 04 januari 2002 09:33 schreef Busmaster het volgende:
Dat het defraggen 2 dagen heeft geduurd kan ermee te maken hebben dat je op de achtergrond iets had draaien. Je krijgt dan steeds een melding dat de inhoud van de schijf zou zijn veranderd. Het kreng begint dan gewoon opnieuw!! :(
Ik had helemaal niets draaien op de achtergrond, er was 14 gb vrij, kwam gewoon door de zware fragmentatie.

Ik heb op de freelan basement een ftp gedraait met 6 clients max. en 10 threads om mee te leechen.

Van gamen kwam er toch niet veel, ftp was steeds in gebruik. En ik vind het lame om gewoon iedereen de kicken.

Verwijderd

Eigenlijk nooit... meestal installeer ik windows alweer opnieuw voordat ik aan defraggen toekom. En windows installeer ik ongeveer elke 3 maanden opnieuw.

Verwijderd

ik defragmenteer 1 x per week

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:18
Op donderdag 03 januari 2002 18:36 schreef robbb het volgende:
Dagelijks, automatisch.
iedere nacht:
2 uur defrag c:
3 uur update McAfee

en overige partitie zoals mp3 partitie waar heel veel van gelezen en geschreven word over het netwerk ieder weekend

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• Termy
  • Laatst online: 00:46

Termy

valt er nog wat te fragge?

????? :?

hoe de ne*k defragmenteren jullie in 3 minuten of een kwartier??? als ik m'n schijven defrag, een IBM DTLA - 307060, 60GB, in 3 partities, 5.2 voor C: en 26.03 voor zowel D: als E:. C is binnen 2 uur wel klaar maar de 2 andere schijven doen er toch zeker 6 uur over. daar moet ik wel bij zeggen dat als ik ze defrag (met Norton Speeddisk van NSW 2002) C: en D: tegelijk gaan en zodra C: klaar is binnen die 2 uur E: automatisch ook gaat.

de schijven zijn wel.. eh.. vol ja (+-5%vrij) :o

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Verwijderd

1 keer per week een format eroverheen hiero! >:)
Pagina: 1