[mandrak 8.2] Bootdisk (install van hd)

Pagina: 1
Acties:

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 15:51
kep de manuals doorgelezen van mandrake, daar staat simpel, bootdiskje maken, ik dus blij doen, formatteren (schijfje)... en dan van C:\mandrake in dos dit doeN:
dosutils\rawrite.exe -f images\hd.img -d A

ok, hij's klaar, rebooten, kom ik in dat installatie menuutje, ik druk installatie (of type text) hij laad 2 bestanden en dan zegt ie dat ik een andere diskette erin moet doen...

Ik wil um installeren vanaf HD (C:\mandrake staat alles in)

't moet kunnen maar niet op de manier die hunb eschrijven

Verwijderd

Op een gegeven moment moet je de locatie van mandrake opgeven, dit werkt niet meer op de dos manier, je moet nu de partitie of hd aangeven waar die staat, dus bijvoorbeeld hda1 of zo. als die in de map mandrake staat hoef je dacht ik niets meer in te vullen daarna, als dat wel moet dan moet je effe mandrake invullen(let op wel op de hoofdletter gevoeligheid) en dan zou die moeten installeren, het werkt wel goed ik heb het laatst ook gedaan.

• RedHat
dat gebeurt niet
ik doe bootdisk erin...
hij start op, ik druk enter (install)
laad 2 bestanden en hij zegt dat ik een andere boot diskette erin moet doen :?

zover komt ie geneens

Verwijderd

ik heb mijn diskettes ook om een andere manier gemaakt dan jou heb gedaan, ik het de windows tool gebruikt, misschien gaat het daar al fout. Ik kon het echt met 1 diskette.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:04

Yucko

One clown to rule them all !

ik neem aan dat je mandrake 8.1 bedoeld, want 8.2 staat nog niets van op de site :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• RedHat
ja 8.1 ja |:( ;)

• RedHat
nog een x dan (die diskette's maken zoals in de manual staat)

• RedHat
hij had gewoon verkeerd die diskette gemaakt
zit nu in Mandrake Linux 8.1 (Op een ruk reso:( )
Pagina: 1