troll?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022
Deze mijnheer is zo onverstandig om zijn commentaar op de moderatie in zijn reactie neer te zetten, maar maakt hem dat op deze manier gelijk een troll? Wat mij betreft niet! Overigens is de andere voor troll aan te ziene mogelijkheid slechts een niet grappig grapje.

* KeX kan de reactie niet herveraanpassen

Overigens ben ik van mening dat de draad wel erg kort afgesnoeid is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Lijkt mij ook niet echt een troll, maar mijn modpoints zijn er helaas alweer doorheen.

edit:

Hmmm, mijn cookies waren getrashed... vandaar, ga er nu wat aan doen :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff kort: is geen troll!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
Op donderdag 03 januari 2002 17:20 schreef KexDaFlex het volgende:
...

Overigens ben ik van mening dat de draad wel erg kort afgesnoeid is
Met dezelfde gedachten als men ook had in de Modpunten draad (O ja ook ik heb een tekort) ben ik in de VIAkt266a Review het k*rmasl*tje gaan uithangen. Tot mijn grote spijt, zijn er veel modpuntentekorten (en dus weinig moderaties) en daarbovenop heb ik het idee dat er in reviews sowieso minder gemodereerd wordt. Deze draad moet echt nog aangeschaafd worden. Helaas mede uit eigenbelang en ik haat het behoorlijk om dat hier te melden. Maar gezien het nieuwe aantal nieuwsitems en mijn voorraad punten :'(

Ook moet ik er nog een minder egoïstische draai aan geven. * KeX vindt iha reviews het meest interessante leesvoer van T.net. Ik lees ze dan ook altijd aandachtig en kritisch door. Maar ben ik daarmee tot een minderheid gaan behoren. Dit concludeer ik uit het feit dat het aantal reacties en moderaties op de wat hardere waren achter blijven bij bijvoorbeeld wat meer luchtige fp nieuwsitems. Is dit (of is dat erg negatief bekeken) een gevolg van meer lezers met minder echte hardcore interesse? Dus een ontnerding(in de goede zin van het woord) zeg maar? Of is het zo dat men minder makkelijk de weg weet te vinden naar de eigen reviews? Heeft iemand daar ideëen over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

* GiLeX heeft de post een puntje erbij gegeven iemand anders die em eventueel eentje terug zet :? zodat de Troll tag weg is hopelijk

hm edit:
troll zullen wij modders niet meer kunnen veranderen vrees ik :{
Beoordelingen: 0, 0: Gemodereerd, -1: Troll, +0.89: Ondergewaardeerd, +0.88: Ondergewaardeerd, +0.38: Ondergewaardeerd, Totaal: 1.15 / 6x
de laatste .38er van mij :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
Op vrijdag 04 januari 2002 08:40 schreef gellie het volgende:
* KeX heeft de post een puntje erbij gegeven iemand anders die em eventueel eentje terug zet :? zodat de Troll tag weg is hopelijk

hm edit:
troll zullen wij modders niet meer kunnen veranderen vrees ik :{
[..]

de laatste .38er van mij :)
Het lukt nu sowieso niet meer, maar op deze manier krijg je altijd een "negatieve" tag. Niet dat de post nu zo denderend was hoor, maar door zoveel ondergewaardeerds erop te geven (ik weet het ik heb het zelf ook gedaan) krijg je de troll tag amper weg.

De rest van het draadje staat nog steeds niet goed overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Ben er doorheengerold, mar nog wat kritisch met de modpunten wegens schaarste van die dingen :{

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Op vrijdag 04 januari 2002 08:51 sloot Kex af met de volgende wijze woorden:
...
De rest van het draadje staat nog steeds niet goed overigens.
Zal daar straks nog effe door heen kruipen :)

Maar eerst nog effe over de typoz die de heren nieuwsposters soms maken :) weet dat er in het PMO ook over gepraat is maar lijkt me dat dit toch nog steeds aandacht verdient :)
Als ik het goed heb krijgt de PM en PM+ niet de rechten om nieuws items te corrigeren dat blijft voor behouden aan de "echte" tnet-crewleden :?
Vind alleen dat er toch wel wat beter nog moet worden gekeken naar de items die de nieuwsposters plaatsen.
Dit komt ook na aanleiding van een paar typoz die ik gister doorgegeven heb aan een crewlid rechtstreeks, nadat er ook in de des betreffende draden al was aangegeven dat er fouten in stonden

* GiLeX vind dit aan de eene kant draad vervuiling, maar aan de andere kant opzich soms ook wel weer behulpzame reacties :) modden is dus vaak kiezen tussen die twee opties.
Om een lang verhaal, nog langer te maken en weer terug te keren naar het PM(+) verhaal:
Wat is voor de PM(+), in de toekomst, de bedoeling met die reacties ? vastzetten op 0,+1 of het misschien zelfs verwijderen van de reacties nadat de tiepoz vergeheredit zijn :?
Of moet de PM ze vast zetten en elke keer maar weer een reactie erbij plaatsen van:
"tikfouten in nieuws items de volgende keer liever rechtstreeks aan de poster doorgeven, ipv hier in de threads een reactie te plaatsen"

De laatste manier is en blijft om het maar een bot te noemen de threads vervuilen :P
Kan iemand hier eventueel een draadje over starten in het PMO, of loopt er daar al een draadje over :?

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gellie: ik zal eens kijken of er iets staat in PMO, zo niet, dan post ik jouw voorgaande reactie daar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw topic aangemaakt in PMO met laatste opmerking van Gellie, is idd een "probleem" de vraag alleen is waar je de verantwoording wilt leggen om de draadvervuling tegen te gaan. Veel mensen doen een zinvolle reactie, maar zetten er ook een typo-opmerking bij (die wil je niet in alle gevallen als Off Topic beoordelen), dus hoe ga je daar mee om? Reactie editten?

Daarnaast heb je de mensen die alleen als reactie typen "typo!", die kunnen meteen op Overbodig of Off Topic, hoewel?

De opmerking an sich is terecht, alleen hoort ie niet thuis als reactie op de FP.

Waar ze ook over kunnen denken is bijvoorbeeld een appart mail-adres newsposter@tweakers.net waar mensen de typo's en andere redactionele zaken naar toe kunnen mailen.

Goh, doe ik ineens een goed idee zeg :) ik denk dat ik dat maar in het draadje op PMO erbij post, je zorgt gewoon dat de mails bij de newstposters komt en dan moeten die er maar mee aan de slag, nu ik erover nadenk vind ik et niet echt modwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
Op vrijdag 04 januari 2002 10:51 was TgF overtuigd van zijn eigen briljaliteit:
[..]
Kan * KeX de vakantiemod alvast een standaardberichtje editten voor het * KeX Account, waarmee we alle typo verbeterende usertjes kunnen heropvoeden wat betreft het waarop richten van hun behulpzaamheid. ;)

/edit: Damn, wat een heerlijk tenenkrommend Nederlands is dit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Op vrijdag 04 januari 2002 10:51 schreef TgF het volgende:
knip :)

Waar ze ook over kunnen denken is bijvoorbeeld een appart mail-adres newsposter@tweakers.net waar mensen de typo's en andere redactionele zaken naar toe kunnen mailen.

Goh, doe ik ineens een goed idee zeg :) ik denk dat ik dat maar in het draadje op PMO erbij post, je zorgt gewoon dat de mails bij de newstposters komt en dan moeten die er maar mee aan de slag, nu ik erover nadenk vind ik et niet echt modwerk.
Idd een goed idee, maar:
Euh, effe puntje van kritiek (no offence naar de personen die zich misschien aangeproken voelen) er zit soms erg veel tijd tussen plaatsting van een typo verbeter reactie en het reageren van een met tippex uitgeruste mod
Er mag in dit soort gevallen wel wat sneller opgetreden worden.
Gisteren heb ik heel simpel een adje via irc aangesproken en die heeft direct de items aangepast.
Maar soms zie je zelf op FP dat er adjes in de draden reageren en die lezen toch wel de andere posts in die draad :? dat hun dan niet opvalt dat er users reageren op de typoz, en dus geen tippex gebruiken.....

edit: |:(
hm typoz hoe toepasselijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
Op vrijdag 04 januari 2002 08:04 schreef KexDaFlex o.a. het volgende:

[..]

Ook moet ik er nog een minder egoïstische draai aan geven. * KeX vindt iha reviews het meest interessante leesvoer van T.net. Ik lees ze dan ook altijd aandachtig en kritisch door. Maar ben ik daarmee tot een minderheid gaan behoren. Dit concludeer ik uit het feit dat het aantal reacties en moderaties op de wat hardere waren achter blijven bij bijvoorbeeld wat meer luchtige fp nieuwsitems. Is dit (of is dat erg negatief bekeken) een gevolg van meer lezers met minder echte hardcore interesse? Dus een ontnerding(in de goede zin van het woord) zeg maar? Of is het zo dat men minder makkelijk de weg weet te vinden naar de eigen reviews? Heeft iemand daar ideëen over?
Heeft iemand over dit review verhaal eigenlijk nog een mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Op vrijdag 04 januari 2002 11:34 schreef KexDaFlex het volgende:

[..]

Heeft iemand over dit review verhaal eigenlijk nog een mening?
om weer terug in de topic te komen:
Niet alleen de reiviews krijgen minder aandacht, ik heb het gevoel dat ook de meuktracker posts enigzins achterblijven.
Het komt steeds vaker voor dat ik meuktracker posts bijna ongemod tegenkom.
terwijl daar soms hele leuke en waardevolle dingen gezegd worden.
is het een soort van gegroeid iets dat * GiLeX als /16ers meer en meer ons concenteren op de FP en minder op de reiviews/meuktrackers posts :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik denk persoonlijk ook dat revieuws van bestaande item's pas interessant worden als je inderdaad aan upgrading toe bent en iets goeds zoekt...

Ik persoonlijk lees liever andere nieuws items over nieuwe technieken enzovoort...

En ik denk dat "ontnerding" ( :P ) op de frontpage wel enigzins meespeelt.
De frontpage komt iedere bezoeker als eerste op uit, ongeacht of je nou die-hard it'er bent of simpele thuisconsument.
De thuisconsument kijkt als eerste naar de reviews, gezien dat waarschijnlijk ook hun punt van interesse is.
Wat moet je als thuis consument anders ook op T.net (kort bekeken danwel).
En ja, ik denk dat de hardere waren ook minder interessant zijn geworden gezien het overstelpende aanbod van die rommel.
* Sundead heeft persoonlijk ook wel weer genoeg van de harde waren gezien en wacht weer totdat er iets revolutionairs aan bod komt.

Alles wat nu de revu passeert aan harde waren is meer van hetzelfde met een paar kleine modificaties, dus minder interessant mijn inziens..

Dat zal enigzins een verklaring kunnen zijn imo
edit:

en dat zal misschien ook verklaren waarom /16 meer gericht is op de overige sw postings, gezien deze stampvol zitten met reacties van jan en alleman....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
Op vrijdag 04 januari 2002 11:43 schreef gellie het volgende:

is het een soort van gegroeid iets dat * KeX als /16ers meer en meer ons concenteren op de FP en minder op de reiviews/meuktrackers posts :?
Ik mag het niet hopen. Ik heb niet het idee dat ik meer fp new mod. Sterker nog, ik denk dat ik bij voorkeur reviews en mØktrakkermØk pak. Makkelijker om je in in te lezen en minder reacties, dus beter om je in de hele draad te kunnen vastbijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 11:03 solliciteerde KexDaFlex als Moddereter Account redactielid:

[..]

Kan /me de vakantiemod alvast een standaardberichtje editten voor het /me Account, waarmee we alle typo verbeterende usertjes kunnen heropvoeden wat betreft het waarop richten van hun behulpzaamheid. ;)

/edit: Damn, wat een heerlijk tenenkrommend Nederlands is dit. :)
doe maar een voorstel over de tekst :)

Off Topic:

Je mag wel TgF zeggen hoor, met dat mijnheer voel ik me zo oud ineens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
Op vrijdag 04 januari 2002 13:19 schreef TgF het volgende:

Off Topic:

Je mag wel TgF zeggen hoor, met dat mijnheer voel ik me zo oud ineens :P
* KeX telt zijn grijze haren en stelt /me voor om mee te gaan klaverjassen in de GoT BejaardenSoos :P
Op vrijdag 04 januari 2002 13:19 schreef TgF het volgende:

[..]

doe maar een voorstel over de tekst :)
[..]
* KeX wil dat wel, maar dan moet er eerst consensus zijn over hoe er omgegaan wordt met dergelijke "verbeteringsreacties"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Mag ik een beroep doen op jullie :P

een draad met foutje
daar staan in middels een paar postings over de typo.
* GiLeX heeft een liev adje gewaarschuwd maar die reageert niet dus dan maar :
[topic=369926/1/50]

maar dit is dus een mooi voorbeeldje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=432542

IMHO is een troll toch echt een persoonsgerichte beargumenteerde belediging. Dit toch echt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
Op vrijdag 04 januari 2002 23:14 schreef SONiCB00M het volgende:
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=432542

IMHO is een troll toch echt een persoonsgerichte beargumenteerde belediging. Dit toch echt niet
Een persoonsgerichte belediging is een flamebait. Trolling is heel kort door de bocht gezegd doelbewust provoceren en flames uitlokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
* KeX trapt dit draadje omhoog omdat hier al het één en ander gezegd is over eigen (lees:T.net) reviews.

In de "kerstvakantie" hebben de heren van T.net blijkbaar wat meer tijd gehad en heb ik met veel plezier de eigen reviews van T.net weer mogen bewonderen. Zoals nu weer de zalman roundup. Ik stond net op het punt om deze te gaan modden toen ik dit draadje me weer herinnerde. Er was hier al gezegd dat de eigen reviews in modprioriteit vaak ten onder gingen aan de gewone nieuwsitems op de fp. En ja ook deze review stond er weer niet al te best bij. Ik wil bij deze nog even pleiten voor "onze" eigen reviews. Ik denk dat het toch op de langere termijn belangrijkere content is van T.net alleen al doordat het "eigen" werk is en dat deze daarom zeker goed gemod moeten worden en alle aandacht moeten krijgen die ze verdienen.

2€cts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 09:33

Beaves

Usque ad Finem

I agree, maar het is nou eenmaal zo dat de eigen reviews niet direct in het oog springen waardoor ze minder bezoekers krijgen en dus minder moderaties.

Ik heb al gereageerd dus ik kan niet meer modden jammer genoeg.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
Op zondag 06 januari 2002 12:34 schreef Beaves het volgende:
...maar het is nou eenmaal zo dat de eigen reviews niet direct in het oog springen ...
Dat is nou exactly mijn punt. Ik heb dat niet vermeld omdat ik graag iemand anders dit wilde horen zeggen zonder zodat ik zeker kon zijn dat dat niet aan mij lag. M.a.w. hoe kunnen de eigen reviews duidelijker zichtbaar worden. Het lijkt me dat die belangrijker zijn dan de nieuwsitems. Maar staan verder naar enden op de pagina en worden dus blijkbaar over het hoofd gezien.
Pagina: 1