Toon posts:

Bandbreedte beperkingen

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo mede-tweak0rz :)

vraagjje: Ik heb thuis op dit moment twee pc's die op het internet zitten dankzij ICS van win2k. Vanzelfsprekend zit ik achter de hoofd pc. Tweede pc is die van me broertje.
Nu wil ik hem beperkingen opleggen wat betreft zijn internet gebruik. >:)

Dus ik wil hem zeg maar wanneer ik wil een beperking van 20k down en 8 k up kunnen leggen zodat ik IETS kan doen als hij weer aan het downloaden is.

Mijn vraag is dus, bestaat er zoiets in win2k zelf of een apart proggie die dat kan regelen?

bvbd

grtz

• Professor_Botje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 16:00

Professor_Botje

Administrator

Als je routing gebruikt bij win 2k IPV wat je nu van 2k gebruikt dan verdeeld Win2k het precies dus heb jij 8k up en jou broerke 8k up en downen zal niet echt uit maken denk ik

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

Verwijderd

MEt XP Pro kan je dat allemaal heel easy instellen

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 17:01 schreef Professor_Botje het volgende:
Als je routing gebruikt bij win 2k IPV wat je nu van 2k gebruikt dan verdeeld Win2k het precies dus heb jij 8k up en jou broerke 8k up en downen zal niet echt uit maken denk ik
hmmm tell me more plzz!

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:20
Win2k verdeeld het ECHT NIET precies, het is bij wie een snellere server download, die trekt de meeste snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
maar HOE is de vraag,......neit over wat win2k allemaal doet :) ben al emt qos bezig.......wil alleen niet lukken :'(

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dit was een paar dagen geleden ook nog, iemand had geloof ik een oplossing -> gebruik winroute pro

edit:

oh, ik weet niet of het werk, ikzelf heb het nog nooit gebruikt

edit:

werkt dus niet, laat maar zitten dus

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:20
Ik gebuik winroute pro myself alleen ben de optie niet tegengekomen in het menu(s)

Verwijderd

Topicstarter
nog meer zinnige antwoorden :?

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:28

Dreamer

Foutje

waarschijnlijk is er behoorlijk wat van in de search te vinden heb namelijk dit soort topics al heeeel vaak voorbij zien komen

sorry heb verder geen zinnig antwoord

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:28
Op donderdag 03 januari 2002 17:04 schreef -KOD- het volgende:
MEt XP Pro kan je dat allemaal heel easy instellen
vertel, ik heb ook XP pro en een netwerkje met ICS

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Topicstarter
heb de search al gebruikt.......en op geen een topic is een zinnige antwoord te vinden.........is het onmogelijk? lijkt me neit toch :?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:18

Predator

Suffers from split brain

Sygate (ICS proggy)heeft bandbreedte beperkings mogelijk heden, winroute niet.

Maar in WinXP moet je dat wel met Qos packet scheduler kunnen doen hoor :)
Staat zelfs standaard geinstalled op je nix normaal.
Gewoon daar es gaan neuzen bij de instellingen ;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Wat lul je nou geen zinnig antwoord :? kijk is bovenaan, wat ik zei,.,. gewoon winxp installen, en dan lekker klooien met de settings en oa. Qos zoals boven mij wordt geopperd

Verwijderd

Euh dat is echt nog niet zo eenvoudig met WinXP, QoS oid.
Ik kan het namelijk ook niet vinden

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op donderdag 03 januari 2002 18:57 schreef -KOD- het volgende:
Wat lul je nou geen zinnig antwoord :? kijk is bovenaan, wat ik zei,.,. gewoon winxp installen, en dan lekker klooien met de settings en oa. Qos zoals boven mij wordt geopperd
Je had in je 1ste antwoord niet gezegd hoe ie het moest doen he ;)
Je had gewoon gezegd dat het simpel te doen was met winXP.
Op donderdag 03 januari 2002 17:50 schreef pakradja007 het volgende:
heb de search al gebruikt.......en op geen een topic is een zinnige antwoord te vinden.........is het onmogelijk? lijkt me neit toch :?
Dat was nog voor mijn antwoord
Maar er zijn van die mensen die een kant en klare handleiding verwachten ;)

BTW in win2k heb je ook QOS ondersteuning

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 19:00 schreef harris-nl het volgende:
Euh dat is echt nog niet zo eenvoudig met WinXP, QoS oid.
Ik kan het namelijk ook niet vinden
Omdat jij het niet kan vinden is het gelijk niet eenvoudig... wat is dat nou voor een arrogant antwoord... damn mensen lees de help files desnoods in Windows... hoe moeilijk kan het zijn... :?

MEnsen zijn liever lui dan moe dat valt erg op onder vele tweakers

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 19:10 schreef Pr3d4t0r het volgende:

[..]

Je had in je 1ste antwoord niet gezegd hoe ie het moest doen he ;)
Je had gewoon gezegd dat het simpel te doen was met winXP.
[..]
Yeb... laat mensen eerst maar eens zelf een beetje expirementeren en rondkijken... je kan mensen een ID geven laat ze dan zelf maar klooien... komen ze dan er nog niet uit... ok das wat anders, maar mensen zeggen bij voorbaat al dat ze iets niet weten of niet kunnen... daar wordt ik zo :z van

Verwijderd

Topicstarter
dudes dudes....ik zeg toch echt WIN2k....winxp heb ik er na 4 maanden af gegooid omdat ik steeds meer controle verloor..en ja in windowsxp weet ik het ook...maar het gaat om 2k en in 2k kom ik niet in de qos instellingen...of ik doe iets fout.....DAROM vraag ik het aan jullie.....hoeft neit per see te betekenen dat ik nix doe en lui ben ;)

en als iedereen help ging lezen bestond dit fourm voor maar 25% of minder ;)

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 09:12
In de help van XP Pro staat toch echt bar weinig... Alleen hoe je het installeert... Maar kun je het niet instellen? Want het is al geinstalleerd maar ik merk er bar weinig van... ;(

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Topicstarter
Dus echt niemand weet het.....of wil het zeggen :?

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 19:14 schreef -KOD- het volgende:

[..]

Yeb... laat mensen eerst maar eens zelf een beetje expirementeren en rondkijken... je kan mensen een ID geven laat ze dan zelf maar klooien... komen ze dan er nog niet uit... ok das wat anders, maar mensen zeggen bij voorbaat al dat ze iets niet weten of niet kunnen... daar wordt ik zo :z van
Kan zijn dat we allemaal beetje fout zoeken, ik kan ook niks vinden namelijk. Als je gewoon even helpt, is het voor iedereen makkelijk. En dat iedereen lui is hier slaat ook nergens op. Want is nog altijd zo dat er heeeel veel geholpen wordt, en meestal gebruiken zij eerst de search. Lijkt me niet lui. Inderdaad zitten er een paar luie tussen, maar niet allemaal. Hou daar dus even rekening mee ;)

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Ik ben weer veel te braaf ->
Om Qos te gebruiken in je netwerk moet je windows2k Server of Advanced server hebben.
Daar kan je de instellingen wijzigen met de Qos admission control bij administrative tools.
Dat je Qos packets scheduler op je nic kan installen op een win2k pro of zo is wel raar :)
Maar veel services van win2k server zitten ook in de pro alleen zit er geen management console voor.
Bv win2k pro kan routen maar je met het wel in de registry veranderen.
Eventueel zou je misschien de administrative tools van een win2k server kunnen installed ( dat gaat ) en dan kan je remote instellingen wijzigen van een win2k S/AS ergens.
Misschien kan je ze dan ook lokaal wijzigen. Maar waarschijlijk niet.

Wil je het met Qos doen dan gebruik je dus best win2k server/adv server.

Heb je die niet of wil je die niet installen probeer dan sygate.

Nu heb ik je toch al veel geholpen he ;)

Verwijderd

Topicstarter
dank u hartelijk voor deze zinnige replay ;)
Pagina: 1