Op vrijdag 04 januari 2002 14:50 schreef hardrocker het volgende:
maar wat ik me afvraag, is of die kernel (2.0.38) wel functies bezit om een ATX Moederbord uit te schakelen. Net als Winhoos 95 volgens mij dat ook niet kan?
/me vind het trouwens wel een beetje overkill, Intel Celeron 800MHz, ASUS CUSL2-C mobo, 256MB, 2 maal 3c905c, als Freesco router. Ik zou persoonlijk dan meer voor een echte linuxdistro kiezen. Alhoewel ik met Freesco altijd erg goede ervaringen heb gehad.
Volgens groups.google.com kan kernel 2.0.38 wel een powerdown doen met de juiste halt/poweroff maar moet het ook in de kernel gecompileerd zitten (APM support?) en dat zal dus wel niet in het geval van FreeSCO

. Bummer.
Heb inmiddels coyotelinux geprobeerd maar die vind ik niet echt handig te configureren... En toen het uiteindelijk werkte bleek ie standaard geen caching nameserver te bevatten dus dat was ook nie goed (en wil geen DHCP gebruiken voor lokale net). Nameserver kun je er wel weer bijhacken vanuit Linux Router Project maar dat duurt me te lang. CoyoteLinux heeft trouwens nieuwere kernel maar 'halt -p' doet ook daar geen powerdown. Wellicht dat al deze 'kleintjes' zonder APM enzo zijn gecompileerd zodat ze zeker draaien op oude CPU's/BIOS'en...
Server: nu misschien wat overkill maar het was een W2K/WinRoute gateway, wil 'em nu langzaam Linux gaan maken (vandaar zo'n mini Linux distro'tje) en uiteindelijk wil ik er (nog ooit) een volwaardige web/mail/ftp/etc-server van maken.
(Mogelijke) conclusie: voorlopig maar even WinRoute/FreeSCO blijven gebruiken en zelf iets beters gaan bouwen op basis van modernere distro's/kernels/compo's...