Toon posts:

! header of mogelijkheid bezoekers te laten kieze?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje:

moet een goede site 1 goede header hebben of de mogelijkheid bezoekers zelf te laten kiezen?

wij hebben namelijk 3 headers! en iedereen vind een andere mooi! en omdat we niet met cookies willen werken zegd de jongen die over de basis (php en html codes) gaat dat het anders niet kan!

hij zegd beter 1 goede banner maar mijn meming is een box om zelf te kiezen want iedereen heeft een andere smaak.

wat vinden jullie? hebben jullie nog stes voor me die ook de header laten kiezen? zodat ik hem kan zeggen dat het beter is???

ps: ik hebhet nog niet gedaan maar mag ik hier de 3 headers posten zodat jullie feedback kunnen geven en we de headers kunnen verbeteren! ?? mag dat want ik wil niet over komen als een spammerd! :)

Verwijderd

van mij mag 't.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Op donderdag 03 januari 2002 16:33 schreef Tak het volgende:
Ik heb een vraagje:

moet een goede site 1 goede header hebben of de mogelijkheid bezoekers zelf te laten kiezen?
Hangt natuurlijk van de site af. Maar over het algemeen zou ik zeggen; neem er gewoon 1.
wij hebben namelijk 3 headers! en iedereen vind een andere mooi! en omdat we niet met cookies willen werken zegd de jongen die over de basis (php en html codes) gaat dat het anders niet kan!
Waarom wil je niet met Cookies werken dan?
Maar je zou het natuurlijk ook random kunnen maken, maar of dat een succes is vraag ik me ook af.
hij zegd beter 1 goede banner maar mijn meming is een box om zelf te kiezen want iedereen heeft een andere smaak.
Ben het met hem eens.
Het is natuurlijk zo dat iedereen een eigen smaak heeft, maar je moet het zo zien:
Hoevaak komen mensen op je site? Denk je dat mensen vaker zullen terug komen als ze kunnen kiezen voor de mooiste die anders niet zouden terug komen?
wat vinden jullie? hebben jullie nog stes voor me die ook de header laten kiezen? zodat ik hem kan zeggen dat het beter is???
Wat bedoel je nu precies met de header? Het lijkt mij dat je het plaatje aan de bovenkant bedoelt...
ps: ik hebhet nog niet gedaan maar mag ik hier de 3 headers posten zodat jullie feedback kunnen geven en we de headers kunnen verbeteren! ?? mag dat want ik wil niet over komen als een spammerd! :)
Hmmm, sja ik ben geen mod natuurlijk. ;) Het is alleen wel zo, dat wanneer iedereen steeds een mening komt vragen dat het dan wel druk wordt.. Maar zolang je niet de hele site laat checken (want daar is www.sitechecks.nl voor) is het wel okee denk ik.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op donderdag 03 januari 2002 16:51 schreef JayAnzee het volgende:
van mij mag 't.
Lol, lekker droog ook :D

Anyways, de bezoeker zal er geen last van hebben dus erg zal het niet zijn. Of het enige waarde toevoegt is een twee, ik ben bang van niet iig....

Verwijderd

Topicstarter
onze headers dan maar:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/r.vangeel/d4f/Images/Banners/banner.jpg
Afbeeldingslocatie: http://awp.gamepoint.net/images/down4free2.gif
en de huidige:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/r.vangeel/d4f/Images/Banners/timheaderoptimized.jpg

de laatste vind ik persoonlijk het lelijkst omdat we hem zonodig klein moesten maken :(

hebben jullie tips die de headers beter maken? wat moet er veranderen, toevoegen of verwijderen?

Ook zijn de onderste banners niet zo geschikt voor de site omdat ze niet transparant zijn en dus niet met mijn backgrounds goed zijn :( Aangezien mijn bg's gewoon 1 by 4 pixels is en dan 2 pixels gekleurd! (omdat ik niet meer kan en het zo klein en snel en rustig mogelijk wil houden.

help me aub.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Een header lijkt mij het beste. Als je toch diverse headers wilt hebben zul je toch de instelling ergens moeten bewaren; dus of in een cookie, of op de server, en dan iedereen dwingen in te loggen voordat je de header ziet...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Hoe wil je dat realiseren? de header moet aan de bovenkant van de site. de bezoeker moet de header kiezen. omdat er geen cookie geplaatst mag worden, moet de bezoeker telkens bij elk bezoek een header kiezen. op het laatst zal een veel komende bezoeker het niet deren of hij een header ziet of een 'kies [1] [2] [3]' knop.

kies dus één header uit of maak ze per 8 uur verschillend dmv. een scriptje. bijv. is het 0:00, neem header 1. is het 8 uur s ochtends, neem header 2. is het 4 uur s middags, kies header 3. je moet in zo'n geval even zo'n goedemorgen-goedemiddag scriptje tweaken.

Je kunt ze ook per week of per maand laten rouleren. Kan ook leuk zijn. En dan kun je er in een paar maanden weer wat headers bij bedenken.

::edit:: ik vind trouwens die onderste, met danger girl abbey, niet zo mooi. haar gezicht is heel ranzig gejpg'd....

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:22

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik ga voor de middelste, en deze manier:
code:
1
2
3
4
5
6
7
|                      |
|_________________________________|
               kies [1][2][3]

en dmv een cookie opslaan. (toch cookies ja)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Ik vind persoonlijk de 2de ook het mooiste, ziet er het profesioneelste en best uitgewerkt uit. Alleen komt de "4" er niet zo duidelijk in naar voren als bij de anderen.
Maar waarom maak je niet een poll op je site? Dan vraag je aan de bezoekers welke zij het mooiste vinden.

Wat je nog eventueel bij de 3de kan doen is de blauwige achtergrond van de eerste hier ook bij gebruiken. Dan ziet het er wat minder kaal uit. Maar is niet echt in dezelfde stijl dan.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 20:09 schreef Prammenhanger het volgende:
Ik ga voor de middelste, en deze manier:
code:
1
2
3
4
5
6
7
|                      |
|_________________________________|
               kies [1][2][3]

en dmv een cookie opslaan. (toch cookies ja)
is wel mooi systeem zo jah! en dan via poll kijken welke de mensen het mooist vinden en die dan als default zeten ofzo?

en nog een keer een contest houden zodat creative bezoekers mee kunnen helpen. (wij zuigen in gfx) bij neowin (goede site maar wel flink groter als onze) werkte dat ook die hebben nu geek theme's en gfx.!
dus wat vinden jullie ook een poll optie cookies en een contest?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:00
ik persoonlijk vindt de middelst het mooist. Kan je niet in plaats van die 3 die je daar heb (de derde is ronduit LELIJK! ) variaties op de tweede header maken door er een ander meisje op te tekenen?

en dan bijvoorbeeld zoals Toeter zegt op bepaalde tijdstippen van de dag een ander meisje weer te geven. (kan met client-side JavaScript)

Dat lijkt me trouwens ook wel slim, want een layout van een site moet naast functioneel ook herkenbaar zijn.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Wat is dat?! Dat zijn geen headers, dat is een plaatje zo groot dat hij het halve scherm vult! Damn! Veel te groot vind ik ze.

Oh en in de onderste 2 zit een plaatje van Danger girl oid, heb je wel toestemming ivm copyright?

Anyway,
ik zou gewoon 1 doen, en dan de bovenste. Die vind ik het mooiste. Niet moeilijk doen met meerdere, maar zie mijn vorige post daarover maar.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

Op zondag 06 januari 2002 14:52 schreef OkkE het volgende:
Wat is dat?! Dat zijn geen headers, dat is een plaatje zo groot dat hij het halve scherm vult! Damn! Veel te groot vind ik ze.

Oh en in de onderste 2 zit een plaatje van Danger girl oid, heb je wel toestemming ivm copyright?

Anyway,
ik zou gewoon 1 doen, en dan de bovenste. Die vind ik het mooiste. Niet moeilijk doen met meerdere, maar zie mijn vorige post daarover maar.
totaal mee eens, ik vind een header van +/- 100 Px ongeveer de maximale hoogte, op zo'n site zal ik 100% zeker weten wegbijven!

mijn T.net systeemspecspagina

• gizmo9003
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 22:06

gizmo9003

Go For It!

Ja de grootte is ons probleem.. die 2e header vond ik ook het mooiste, maar dies zo f***** groot.. das een nadeel.

Maar laten kiezen... ik vraag me echt af: wat voor nut heeft dat???als ik op een site kom waar ik kan kiezen, dan kijk ik daar nog niet eens naar.
je komt toch niet vanwege de layout? maar om de inhoud lijkt mij (anders ben je verkeerd bezig :p)

tjah..

Verwijderd

Topicstarter
iemand hier die het beter kan een passende kleine maar goede header maken? want iedereen vind ze gaar maar wij kunnen er niet veel van :(

hehe iemand?

• RRX

RRX

@life-

Op zondag 06 januari 2002 16:41 schreef gizmo9003 het volgende:
Ja de grootte is ons probleem.. die 2e header vond ik ook het mooiste, maar dies zo f***** groot.. das een nadeel.

Maar laten kiezen... ik vraag me echt af: wat voor nut heeft dat???als ik op een site kom waar ik kan kiezen, dan kijk ik daar nog niet eens naar.
je komt toch niet vanwege de layout? maar om de inhoud lijkt mij (anders ben je verkeerd bezig :p)
Het gaat in eerste instantie om de inhoud ja, maar die inhoud moet wel op een duidelijke, overzichtelijke manier ingedeeld zijn, is stukken prettiger lezen.

[persoonlijke mening]
- slashdot
- tweakers.net

kijk nou naar die 2 sites, als op allebij de sites, de zelfde info zou staan, welke zou jij dan kiezen :?
Ikke nummer 2 :)
[/persoonlijke mening]

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 17:22 schreef RRX het volgende:

[..]

Het gaat in eerste instantie om de inhoud ja, maar die inhoud moet wel op een duidelijke, overzichtelijke manier ingedeeld zijn, is stukken prettiger lezen.

[persoonlijke mening]
- slashdot
- tweakers.net

kijk nou naar die 2 sites, als op allebij de sites, de zelfde info zou staan, welke zou jij dan kiezen :?
Ikke nummer 2 :)
[/persoonlijke mening]
me 2

• RRX

RRX

@life-

Op zondag 06 januari 2002 17:17 schreef Tak het volgende:
iemand hier die het beter kan een passende kleine maar goede header maken? want iedereen vind ze gaar maar wij kunnen er niet veel van :(

hehe iemand?
Als je een grote header kunt maken, kun je ook een kleine header maken.

Be Creative, Think!©OzBoz

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 18:58 schreef RRX het volgende:

[..]

Als je een grote header kunt maken, kun je ook een kleine header maken.

Be Creative, Think!©OzBoz
maar deze heb ik niet gemaakt!:'(
Pagina: 1