Toon posts:

oordopjes of freestyle headfoon!???

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
wat kan ik beter nemen oordopjes of freestyle headfoon...

welk is beter voor wat en wat zijn de nadelen voordelen en vooral welke heeft beter bass!!!?????

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

In oordopjes zit nooit zulk goed geluid als in een gewone koptelefoon. Grotere speakers, meer bass etc. Als je een goede wilt, neem dan een senheiser. Dit begint bij f 80,= en gaat door tot zo'n 600,=

Bas

Tjielp... een vogel.

• QuarkuS
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:31
Een beetje ongenuanceerd, Bas. Goede koptelefoons zijn ook wel ergens anders te koop. Maar het idee klopt. Uit oordopjes komt gewoon geen muziek. Met een koptelefoon op kan je gewoon genieten. Als je een gesloten hebt, hoor je zelfs (bijna) niets meer van je omgeving.

Balans Energie 48,2kWh batterij | 7.395 Wp Enphase | Vaillant aroTHERM Plus 75

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
Je moet zo'n kop telefoon kopen die achter je nek zit (van sony)heb ik ook en gamed heel lekker :)

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 10:50

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Ik heb zelf een Sennheiser HD 545, zit comfortabel en is allround goed. Goed voor films (weliswaar geen 5.1 ;) ), muziek ,games en zelfs aan mijn gitaareffectenboard doet ie goed zijn werk). De 545 heeft een standaard Ø 3,5mm gold-plated stereo jack en een verloop-plug naar een Ø6,3mm stereo jack (ook goldplated).

O dag schoonheid, dag schoonheid, dag schoonheid, dag, dag!

• Yoda
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

dat er in die fontopia geen goed geluid zit is bull, je moet kijken naar het frequentie berijk, hoe groter hoe beter en hoe mooier geluid, vind ik toch wel.

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ik ongenuanceerd?????? Que? Als je twijfelt, ga dan gewoon naar een audio zaak en vraag om een uitleg en ze laten je met plezier het verschil horen. Mijn ervaring is dat er in de oordopjes niet zulk mooi geluid zit.

Bas

Tjielp... een vogel.

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 10:50

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Geluid wordt veroorzaakt (en is zelf ook) een trilling, hoe minder er trilt, hoe minder goed het geluid is. Er zitten allerlei 'reproductie' techniekjes in zo'n oordopje waar door het voor je oor 'lijkt' dat er bastonen uit die dingen komen. Maar hou zo'n dopje maar eens een stukje bij je vandaan, WEG bastonen.

O dag schoonheid, dag schoonheid, dag schoonheid, dag, dag!

• QuarkuS
  • Laatst online: 11:31
Bas:

Ik bedoel dat je volledig gelijk hebt met je stelling dat oordopjes slecht geluid hebben. Ben ik helemaal met je eens.

Wat ik ongenuanceerd vind, is je uitspraak: Als je goede wil, neem dan Sennheiser. Er zijn wel meer goede op de markt. Zelf heb ik een AKG K240 en daar ben ik zeer tevreden over.

Balans Energie 48,2kWh batterij | 7.395 Wp Enphase | Vaillant aroTHERM Plus 75

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-08 20:29
ok senheiser rult
maar dan moet ie wel IN mijn helm passen !
nu heb ik gewoon zo'sony IN ear oordopje met die zgn bas buisjes
die werken redelijk genoeg voor in de helm
en anders ?
heb ik geen koptelefoon op hihi
alleen op de brommer en motor

.

Verwijderd

Zo'n set van sony oortelefoontjes met baspijpje geeft een supergoede bass weer.
60 piek maar = aan te bevelen

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ok, ik begrijp wat je bedoelt. Ik ben namelijk razend enthausiast over mijn senheisertje, maar er zijn natuurlijk ook andere goede op de markt. Sony maakt ook hele goede. Ik ben bang dat er voor je brommer niet veel anders op zit dan gewoon oordoppen te gebruiken. Is wel een beetje afhankelijk hoe groot je helm is.

Greetz, Bas

Tjielp... een vogel.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-08 20:29
helmen zitten altijd strak om je hoofd dus zul je wel in ear dingen moeten
anders is je helm gewoonweg TE groot.
en die sony's geven inderdaad wel een redelijek bas weer als je ze in je oren hebt !
en dat je als je zo'n ding verder weg houdt geen bas meer hoort komt omdat bas minder ver weg draagt als hoge tonen !
daarnaast maakt mij het niet uit hoe ze klinken vanaf 1 mtr maar IN mijn oor daar waar ze bedoeld zijn.
en inderdaad ze kosten 60 piek voor van die in ear dingetjes maar ik had die dag al 4 andere gekocht en die zaten niet of die klonken niet nou dan geef je graag 60 piek uit een fatsoenlijke oordoppies :)
+ er stond wel zo'n leuke meid achter die balie bij vogelzang :+

.

Verwijderd

Me had ook van die mooie fontopia oordopjes met bassbuisjes. Maar toen ging het een keer fout en flikkerde me oortjes eruit en zo tussen me wiel. hup een oortje eraf. GVD koptelefoon naar de klote. Wou het er nog aan solderen maar lukte niet meer :( Nou heb ik weer zo'n oud gewoon koptelefoon ding, maar ga dnek ik binnekort streetstyles kopen, zitten wel flex iets beter geluid enz. geen in ears meer voor mij. Ik heb ze trouwens wel goedkoop gehad, ze zaten bij me esp2 discman en die heeft maar 150 piek gekost.

thaVnnY
Pagina: 1