Heb je in php.ini alle mysql onderdelen langsgelopen?Op donderdag 03 januari 2002 15:29 schreef venomous het volgende:
ik krijg de melding
kan de MySQL extensie niet laden,
controleer de PHP configuratie.
mysql draait gewoon waaraan licht dit btw een linux bak
thnx
Staan de dll's op de goede plek?
post anders ff je phpinfo(), daat staat in wat je wel en niet hebt geanebled
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Verwijderd
Daar heb ik zelf ff de regels
extension_dir=/usr/lib/php4/apache
extension=mysql.so
Ik zou zeggen check ff of ze erin staan en of ze er goed in staan.
Materie
soOp donderdag 03 januari 2002 15:34 schreef venomous het volgende:
Linux!
en klopte die ook?en ik heb de config nagelopen
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
D2k:
[ quote]
Linux!
[/ quote]
so
Op donderdag 03 januari 2002 15:32 schreef Nielsz het volgende:
Staan de dll's op de goede plek?
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Op donderdag 03 januari 2002 15:43 schreef drm het volgende:
das mijn 5e fout vandaagOp donderdag 03 januari 2002 15:43 schreef tomato het volgende:
ik ben pleite..........
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Niet actief genoeg, want er is bij mij ook al een paar keer voorgepiepttomato:
[edit]
drm is te actief vandaag![]()
![]()
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Op donderdag 03 januari 2002 15:43 schreef venomous het volgende:
'./configure' '--prefix=/usr' '--with-config-file-path=/etc' '--disable-debug' '--enable-pic' '--enable-shared' '--enable-inline-optimization' '--with-apxs=/usr/sbin/apxs' '--with-exec-dir=/usr/bin' '--with-regex=system' '--with-gettext' '--with-gd' '--with-jpeg-dir=/usr' '--with-png' '--with-zlib' '--with-db2' '--with-db3' '--with-gdbm' '--enable-debugger' '--enable-magic-quotes' '--enable-safe-mode' '--enable-sockets' '--enable-sysvsem' '--enable-sysvshm' '--enable-track-vars' '--enable-yp' '--enable-ftp' '--enable-wddx' '--without-mysql' '--without-oracle' '--without-oci8' '--with-xml'
en als je nu php opnieuw wilt compile niet vergete de configure.cache te verwijderen!!
8<------------------------------------------------------------------------------------
./configure --with-mysql=/usr/local/mysql --with-gd=../gd-1.8.4 --with-xml --with-config-file-path=/usr/local/apache/conf --with-gettext=/usr/bin --enable-inline-optimization --enable-track-vars --with-apxs=/usr/local/apache/bin/apxs
En inderdaad, je moet --with-mysql doen zoals degene boven mij al aangeeft
en niet vergete voor het compile de configure.cache te verwijderen.