Toon posts:

SBLive Digital Out -> Dolby Digital DTS Reciever

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Creative Soundblaster Live 1024 Player Value met Digital Out & een Yamaha RXV620RDS Dolby Digital DTS Receiver .

Nu wil ik mijn geluidskaart aan m'n reciever koppelen, met tulip stekkers is dat al gelukt, maar ja ik heb niet voor niets een digital out en een digital systeem dus ik wil ze graag digitaal linken.

Wie weet wat voor kabel ik nodig heb? Liefst even een plaatje erbij.

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Verwijderd

ja is een verloopstukje van minijack naar een soort svhs
heb hier 1 liggen zat bij mijn dtt3500
kun je los op de creative site bestellen

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 19:16 schreef Scudo het volgende:
foto? plaatje?

Iemand anders adviseerde namelijk al dit:

SPDIF 75ohm (jack -> tulip) kabel

en anders een 75ohm kabel met een tulip kabel met tulip -> jack convertor zoals op onderstaande page:

http://www.tradertrax.com/coaxial_cables.htm#adptr

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 19:16 schreef Scudo het volgende:
als je coaxiaal uitgang wilt benutten hoeft dit dus niet

Pak gewoon een jack naar tulp converter, steek die in de gele uitgang, en pak het witte kanaal wat je op de versterker aansluit. Werkt prima!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 19:38 schreef neographikal het volgende:

[..]

als je coaxiaal uitgang wilt benutten hoeft dit dus niet

Pak gewoon een jack naar tulp converter, steek die in de gele uitgang, en pak het witte kanaal wat je op de versterker aansluit. Werkt prima!
Dat is dus dat verhaal uit mijn vorige post toch?
En die kabel moet dan toch wel 75ohm zijn?

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 19:41 schreef awraeven het volgende:

[..]

Dat is dus dat verhaal uit mijn vorige post toch?
En die kabel moet dan toch wel 75ohm zijn?
dat zijn standaard alle tulp audio/video kabels..

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 03 januari 2002 19:43 schreef neographikal het volgende:

[..]

dat zijn standaard alle tulp audio/video kabels..
Nee, alleen de video/75ohms kabels.. Een normale tulp werkt ook (heeft Jag ooit gebruikt om mijn DVD speler digitaal op een decoder aan te sluten), maar levert soms rare dingen op.. Geluid viel weg, of de decoder sprong naar een andere mode enzo..

je moet dus wel een 75Ohms kabeltje scoren, denk ik :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

idd, gewoon ff langs de audioboer daar een jackplug halen deze moet aan de ene kant tulp coax female,,, dan een kabel enkele tulp aan iedere kant, dit moet een coax kabel zijn..deze aan je dd versterker hangen, heb ik ook gedaan, nu via terratec sixpack en optisch.. wel cool

suc6

Verwijderd

Ik heb hier tussen mijn SB-Live! Platinum en Sony STR DB-940 een 100 Ohm mic kabel hangen met aan de ene kant een vergulde mini-jack en aan de andere kant een tulp. Werkt perfekt, is een dubbel afgeschermde kabel en nog geen een keer uitval, heb hem al eens verlengt tot 10m en nog steeds goed, complete film zonder enige hapering. :9

Het mooiste wat je kunt doen is een videokabel kopen met aan 2 kanten tulp. Knip dan van die ene kant de tulp af en soldeer er een mono mini-jack aan (3,5mm). (liefst verguld natuurlijk voor optimaal contact) :P

Je hebt dan namelijk geen rare verloopjes in je kabel waar allerlei interferrentie op kan treden. :)

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:34

jasjenl

Liab A Tymo

Volgens mij moet je geen mono mini jack in de digitale output van de sblive drukken, er komen namelijk twee digitale signalen uit die sblive uitgang. Deze manier van aansluiten wordt namelijk gebruikt als je een 4 kanaals speakersetje van creative met digitale ingangen gebruikt: als je een stereo jack naar twee keer tulp stekkertje kabeltje in de digitale output stopt (zo'n zelfde kabeltje als je normaal vaak voor het aansluiten van simpele stereo speakers op een geluidskaart gebruikt), komt uit de witte tulp (wat bij een analoge aansluiting dus links zou zijn) het digitale stereo signaal (in 48 khz pcm vorm) voor de front kanalen en komt uit de rode tulp het digitale signaal voor de achter kanalen. Dit kun je echter op deze manier nooit digitaal op een normale receiver aansluiten, ik heb tenminste nog nooit een receiver gezien waarop je op deze manier twee digitale ingangen kunt aansluiten (dus dat de ene digitale input over je frontspeakers hoorbaar is en de andere over je rearspeakers). Voor normaal gebruik kun je dus zo'n digitale verbinding naar je receiver alleen voor tweekanaaals stereo gebruiken (moet je dus in voorgaand voorbeeld de witte tulp op de digitale coax-in van je receiver aansluiten, de andere tulp gebruik je dan niet). Wat echter wel weer kan is over diezelfde aansluiting dolby digital en dts signalen naar je receiver sturen, als je een dvd gaat afspelen kun je in je afspeelprogramma (bijv. powerdvd) instellen, dat het dd/dts signaal naar de digitale output van de geluidskaart moet worden gestuurd. Tijdens het spelen van een dvd heb je dan dus wel even niet meer dat je de andere geluiden van windows over de digitale verbinding zult horen, want die is dan dus bezet door het dvd programma.
Pagina: 1