The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Naar mijn weten moet je het volgende SQL statement ervoor gebruiken...Op donderdag 03 januari 2002 15:19 schreef Boss het volgende:
[..]
Kan dat, en wat voor SQL statements moet ik daar voor gebruiken?
GROUP BY
That should do the trick.
Die kende ik al, maar met GROUP BY vervallen dus de onderdelen waar het totaal uit is opgebouwd. En die wil ik ook in m'n query weergeven.
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Met 1 select kan dit niet.
Als je DB het ondersteunt kan je met een UNION proberen 1 select te doen met de details en 1 select (of meerdere voor meedere niveau's) met de subtotalen.
Eigenlijk is dit reporting functionaliteit die in een reporting tool zou horen te zitten
Als je DB het ondersteunt kan je met een UNION proberen 1 select te doen met de details en 1 select (of meerdere voor meedere niveau's) met de subtotalen.
Eigenlijk is dit reporting functionaliteit die in een reporting tool zou horen te zitten
Ok, ik ga aan de slag met UNION!
Kijken hoever ik kom.
(als iemand nog zo uit 't blote hoofd wat info kan geven ben ik natuurlijk ook zeer dankbaar!)
Kijken hoever ik kom.
(als iemand nog zo uit 't blote hoofd wat info kan geven ben ik natuurlijk ook zeer dankbaar!)
Ik dacht juist aan een LEFT JOIN 
* drm is geen Access-held
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Denk daar dan maar niet meer aan!Op donderdag 03 januari 2002 15:34 schreef drm het volgende:
Ik dacht juist aan een LEFT JOIN
Ik had een dergelijk probleem met MySQL en daar was left join wel de oplossing, vandaar.Goodielover:
Denk daar dan maar niet meer aan!
maar goed, ik geloof je
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Pagina: 1